Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

@Evan: die primer is inder daad goed: spuit gemakkelijk, blijft prima liggen !
Ik heb daarna wel veel laagjes bruin moeten spuiten, voor die primer bedekt was  ;)

@Marc: leuke op merking, maar niet overdrijven, hé  ;D  Het zijn maar twee plaatjes nieuw-zilver ...

Peter, Frans, Yannick, bedankt voor de waardering.
En met die mesjes ... ik zal voorzichtig zijn, deze avond  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

Amai Jean, chapeau man. Eerste klas werk !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

Het zijn misschien maar twee plaatjes nieuwzilver, maar heb je al eens gekeken met wat voor 'balken' de grote merken soms hun ramen bouwen ?

Steam.N

#1518
Nog twee raampjes placeren ...
Het is een tijdje geleden dat ik er mijn maatstaf naast zette, maar naar analogie met een ander draadje, waar het bouwsel met een euro vergeleken werd ...



OEI ... Ik heb het gevoel dat mijn huisje gekrompen is ...
Even mijn gewone referentie bijgehaald ...



Ah neen, 't huizeke is ok.  't Moet de Euro zijn, die wat opgeblazen is ...  ;D

De twee nog te plaatsen ramen staan klaar voor de schrijnwerkers.
En in de verte zie ik de gietharsboer afkomen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Jean, valsspeler!  't Is de tijd van Sinterklaas hé.  Een chocolaatje om energie op te doen zeker  :) :) :) .

Citaat van: Steam.N op 02 december 2013, 21:56:11 PM
...En in de verte zie ik de gietharsboer afkomen ...

Hopelijk gaat die met zijn mestkar geen vloeibaar spul uitstrooien in Tunhout-Neeb want als het begint te vriezen, is dit niet toegelaten (en met vriestemperaturen houden gietharsen daar ook niet van  ;) ).



Groetjes, Peter


Dirky

't ligt hier ook vol Euro's van dat formaat  :)

evan

M'n vrouw en mezelf hebben veel bewondering voor je gebouwtje :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#1522
Citaat van: PeterC op 02 december 2013, 22:07:15 PM
Jean, valsspeler!  ...

Wat bedoel je  ???  ::) ::) ::)


Citaat van: PeterC op 02 december 2013, 22:07:15 PM
Hopelijk gaat die met zijn mestkar geen vloeibaar spul uitstrooien in Tunhout-Neeb ...

Gietharsboer is al terug vertrokken ... Heeft een roze smurrie achtergelaten op een stuk geribbeld siliconen ...
En nu zit ik te jongleren :
- indertijd mal gegoten op een heel lichtjes afhellend bureauvlak
- mal staat nu op een ander, anders hellend bureauvlak
met als gevolg dat de smurrie steeds héél stilletjes naar een bepaalde hoek kruipt ...
en ik, die steeds onder dát hoekpunt dan een dun tussenstukje schuif om de smurrie terug te dringen  :o
Dan kruipt de smurrie alweer traag naar een andere hoek  :o >:( :D



Benieuwd hoe egaal alles gaat uitharden  :-\
Het vlak is meer dan groot genoeg om drie keer het dak van het huisje te maken, dus het wordt geen probleem.

Als het hars maar goed uithardt (dus is het wel voldoende goed gemengd ??? )
Dat weten we morgen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1523
Citaat van: Steam.N op 02 december 2013, 22:56:10 PM
Benieuwd hoe egaal alles gaat uitharden  :-\
Als het hars maar goed uithardt (dus is het wel voldoende goed gemengd ??? )
Dat weten we morgen ...

Deze morgen dus voorzichtig gevoeld: hars is goed aan het uitharden.
Hopelijk is het deze avond bruikbaar, anders laat ik het nog een dagje verder uitharden.
Er is geen haast, want ik heb nog wel voor een avondje werk met de lichtbakjes, arduinschilderen en verdere muurvervuiling  ;)
Zelfs de twee schouwtjes kunnen al gebouwd wordenn, vóór het dak op maat gesneden (en gefreesd  ::) ) wordt ...



[Edit:]  DT foutje verbeterd  :-[
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mahtoska1

He Jean,
Allemaal zeer knap. Ik volg dit draadje al een tijdje en ik sta steeds verteld van je geduld en planning.
De foto's zijn zeer inspirerend.

Je hebt wel een groot 2 Euro muntstuk :-)

Steam.N

Pieter:

- Geduld:     Noem het eerder "koppig", en dat is één van mijn sterkste kwaaltjes  ;D
                   Dingen moeten namelijk doen wat ménsen vragen, en niet omgekeerd  (vind ik) ::)
- Planning:  Noodzakelijk kwaad, want ik ben maar een man, en kan maar één ding tegelijk.
                   Trouwens, als ik aan meerdere dingen werk, zie ik niets veranderen, en werk ik niets af (ook een eigenschap)
                   Bovendien:  "Planning" is een té mooi woord: het is eerder een "wensenlijst", een "Menu" waar ik af en toe iets
                   uitpik  ;D
- Groot 2Euro stuk:  Tja, dat zal de inflatie zijn, zeker  ;D ;D ;D

Toch bedankt voor de interesse en appreciatie !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Net thuis.

Gegoten pannen snel gecheckt:  het is OK ... en ... het is NIET OK ... zoals DDT zou zeggen :-)
- Niet OK, want er waren veel luchtinsluitseltjes (nonchalant, wat lui/moe gisteren avond, niet uitgetrild, ...)
- Wel OK,  want meer dan genoeg delen waar géén luchtbelletjes, dus ik kan aan 't werk.

Nu ik tóch mijn gietspullen heb bovengehaald, ga ik enkele dagen elke avond een plaatje gieten.
Tegen dat ik aan andere huizen begin, heb ik dan een voldoende voorraad bruikbare pannen !

En zoals ik eerder zei:  ik laat het eerste plaatje nog wat verder uitharden (uit de mal), en werk andere aspecten van het baamwachtershuisje eerst af.

Rustig aan, stap voor stap ... (en ondertussen al afwegend welk NEEB object het volgende slachtoffer wordt van mijn onverbiddelijke aandacht  ;D )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Citaat van: Steam.N op 03 december 2013, 17:43:05 PM
...en ondertussen al afwegend welk object het volgende slachtoffer wordt van mijn onverbiddelijke aandacht  ;D ...

Uw madam misschien, anders ga je vroeg of laat terug naar Turnhout NEEB vliegen.... ;D ;D ;D


Steam.N

Oei, Jim, geef ze geen ideeën  :o :o :o
Nee nee, dat loopt (voorlopig) wel goed  ;)




Traagjes, vandaag.
Kleine spulletjes : alle vensterbanken (ook die van de blinde ramen op 't verdiep_, en ja, Jim, ook de dorpels, deze keer.
Alle arduin geschilderd, en ineens vervuild.

Tweede productie van pannen heeft ook luchtbelletjes ...
Alweer hier en daar, met grote delen van de plaat (160x100) bruikbaar materiaal.
Nochtans erg zorgvuldig de mal gevuld, en serieus getrild ...
Het is wel een moeilijk oppervlak, al die kleine pannetjes ...
Ik maak me eigenlijk geen zorgen :  met mijn gietsels geraak ik aan mijn pannen, zonder de winkels te moeten afschuimen !

Ik heb even geen zin in lichtbakjes.
Ik begin aan het dak, met de uitgeharde plaat van gisteren.  :)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Op enkele dagen heel wat vooruitgang, Jean  :o
Je hebt weeral erg mooie dingen gedaan  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw