Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

taxipost Belgie oplgelet!!

Gestart door reeves, 22 juni 2012, 17:43:56 PM

reeves

Ik stuur een pakje verzekerd op naar iemand in Nederland verzekert tot 500e!!
Trein raakt zoek, ik doe moeite om alles te bewijzen en krijg dan te horen dat ik max 60e ga krijgen zelfs al is de waarde van het pakje 400e!!
Pure oplichterij ze zeiden dat het wordt berekend naar het gewicht dus volgende keer een doos met lood nemen om de trein in te verpakken
dan krijg je u geld terug
Bende afzetters!!!

Sorry dit moest er ff uit
Tom

Havoc

Tja, innige deelneming. Mijn ervaringen met Taxipost/Bpost of hoe ze zich ook noemen zijn niet beter. Neem eens contact met de ombudsdienst.

En met DPD 100% beschadigde leveringen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

cyberbeast

Helaas, hier kan ik ook geen goede reclame maken. Net hetzelfde meegemaakt. Maar ik kreeg helemaal geen vergoeding.
 

Metpetergaathetbeter

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=37478.0;topicseen

dit kwam ook op een ander forum als eens ter sprake met eventueel oplossing !

Groeten Peter[;)]


marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=37478.0;topicseen

dit kwam ook op een ander forum als eens ter sprake met eventueel oplossing !

Groeten Peter[;)]




Zonder registratie kunnen we dat precies niet bekijken ?

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=37478.0;topicseen

dit kwam ook op een ander forum als eens ter sprake met eventueel oplossing !

Groeten Peter[;)]





Dan brengt dit echt niet veel op van het hier te plaatsen vind ik, telkens inschrijven om iets mee te kunnen lezen vind ik echt wel iets teveel werk, in de week end ben ik nogal lui uitgevallen snap je?
Wat de Post betreft, zelf heb ik het nog nooit tegengekomen, het zal wel gebeuren en het valt tegen dat je dan alles kwijt bent. Maar als je "aangetekend " verzend weet je ook waar het fout is gelopen al? dat denk ik dan toch?[:)]

Michiel

Ik heb een gelijkaardige ervaring met TaxiPost. En schaal N dingetjes zijn nog lichter. Een jaar of twee geleden een pakje naar Nederland gestuurd met een locomotiefje erin ter waarde van 80 euro. Ze (TaxiPost) heeft het pakje onderweg verloren. Ik kreeg naar gewicht 18 euro terugbetaald. [:(]

Het voordeel van TaxiPost is dat ze niet te snel iets verliezen, tov andere pakjesdiensten, waar dat naar mijn ervaring veel gemakkelijker gebeurt (Kiala, Hermes, DHL, ...).

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Als ik dit allemaal lees, heb ik tot nu toe super geluk gehad: alle pakketjes tijdig en in goede staat aangekomen !
En dat is met DHL, GLS, Fedex, Kiala, etc.
Als het goed is, mag het ook gezegd worden.
En nu hout vasthouden ... dat het zo goed mag blijven gaan ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door bollen neus

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=37478.0;topicseen

dit kwam ook op een ander forum als eens ter sprake met eventueel oplossing !

Groeten Peter[;)]





Dan brengt dit echt niet veel op van het hier te plaatsen vind ik, telkens inschrijven om iets mee te kunnen lezen vind ik echt wel iets teveel werk, in de week end ben ik nogal lui uitgevallen snap je?
Wat de Post betreft, zelf heb ik het nog nooit tegengekomen, het zal wel gebeuren en het valt tegen dat je dan alles kwijt bent. Maar als je "aangetekend " verzend weet je ook waar het fout is gelopen al? dat denk ik dan toch?[:)]


excuses Eric, even niet opgelet dat je voor dit onderwerp moet geregistreerd zijn, maar staat in te lezen dat er minder of geen problemen waren met Kiala, maar Michiel schrijft hier anders !
Groeten Peter[;)]

Michiel

Met Kiala is natuurlijk een persoonlijke ervaring, geen algemeen oordeel. Maar als er met een 10-tal verzendingen 3 verloren zijn geraakt, dan kan je niet tevreden zijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

Ooit bestelde ik onderdelen in Nederland. Je kon je bestelling op internet volgen, wat ik dus ook deed!
Enkele dagen later netjes afgeleverd, en bij de opvolging stond  dan ook "afgeleverd", en zelfs een afbeelding van mijn handtekening!
Moedig geworden door de goede afloop (het was de eerste keer dat ik zoiets deed), deed ik enkele weken later opnieuw een bestelling.
Weer gevolgd op internet: "klaar voor verzending.... Bij de verzender... enz" je kent dat wel. Tot er plots stond "afgeleverd". Grote paniek natuurlijk, want ik had niks gekregen.
Na contact met de firma werd er direct een nieuw pakje verzonden dat wel degelijk werd bezorgd.
Wie schets mijn verbazing toen een week later, op een zaterdagavond nog wel, iemand belde met... Het originele pakje.
Ik heb dat netjes geweigerd en de firma gewaarschuwd. Ik hoop dat ze een andere besteldienst hebben genomen.
Niet geleerd door deze ervaring deed ik een bestelling bij een andere firma. Geen vuiltje aan de lucht hier, tot ik een mail kreeg dat hun server gekraakt was en er waarschijnlijk persoonlijke gegevens waren gestolen.
Ik ga voortaan liever naar de winkel, hoe ver die ook mag zijn.

bollen neus

Belgie, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Italie, Groot-Brittanie, Noorwegen, Denemarken en Zweden, van deze landen al orders mee besteld en nog nooit iets verkeerds geleverd of nooit gekregen,dus ik zal altijd dan wel al geluk gehad hebben zeker?[:)]
En ik spreek wel van meer dan 100 bestellingen in totaal, niet eentje of sproradisch eens iets proberen h

marc goovaerts

Tot nu toe ook altijd geluk gehad. Meestal pakjes uit Duistland, die via de 'gewone' post als 'maxibrief' aankwamen.

Vorige week nationaal een pakketje binnenlands verstuurd (zonder Taxipost, gewoon als 'pakket').
Netjes aangekomen, hoewel de 24-urenservice een 48-urenservice bleek.

Durango

Dan heb ik ook geluk gehad. Pakketjes besteld in Engeland en de USA.
Ze zijn er allemaal netjes gekomen. Nooit iets kwijt geraakt.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

bellejt

tot nu toe ook geluk gehad.Bestel 2 wekelijks uit hong kong en komen netjes aan.Ook duitsland en engeland geen problemen.Uit USA had ik 2 flesjes parfum besteld ter waarde van 189 euro en waren verloren gegaan.Van firma een lost package ingevuld en 7 dagen later netjes nieuw afgeleverd.Mijn verzendingen doe ik nu meestal via kiala.Volledige tracking en hun service is stukken beter geworden.Ook het tarief is aannemelijker dan Bpost.Verzending naar het buitenland is bij die laatste nagenoeg onbetaalbaar geworden.