Central Station vs ECoS

Gestart door dgrr57, 03 december 2005, 00:20:42 AM

rgp

Dag,

Wim, prijs je maar, want je bent tot nog toe de ENIGSTE die zoveel duidelijkheid heeft geschapen.

En nu de volledige waarheid.  Mijn vriend heeft een baan met K-rails uitgetekend en wou die van een bloksysteem voorzien zoals hij dat met zijn analoge baan had gedaan.  Maar wat blijkt nu.  Hij geraakt er niet uit, ook niet bij zijn vertrouwde verkoper (waar hij nog steeds wacht op een nederlandstalige handleiding) en stelt de vraag in de club.  Na wat brainstormen komen we tot de conclusie dat het digitale niet dat kan wat zijn analoge baan wel kon.  Maar toch even checken.

Omdat in het verleden ik gemerkt heb dat M?rklinisten (ik benzelf een ex-M?rklinist) nogal gevoelig zijn en juiste info over dit onderwerp te verkrijgen viel heb ik dit "verhaal" opgedist.

Maar nogmaals: je bent de enige die een duidelijk, kort en - belangrijk - to the point antwoord heeft gegeven.

Zalig Kerstfeest (en da's oprecht)

Roland

PS: ik vind het erg dat in een tijd waar de hobby het hard te verduren heeft in de concurrentie met andere (even dure) hobby's men wel dure systemen kan verkopen maar de randinfo niet kan of wil geven.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door rgp

PS: ik vind het erg dat in een tijd waar de hobby het hard te verduren heeft in de concurrentie met andere (even dure) hobby's men wel dure systemen kan verkopen maar de randinfo niet kan of wil geven.


Het probleem is volgens mij dat er te veel verschillende manieren zijn om tot hetzelfde doel te geraken. Om al die verschillende manieren op hun voor- en nadelen te kunnen beoordelen heb je behoorlijk wat elektronica kennis nodig. En de gemiddelde treinenwinkelier heeft die kennis niet. Kun je hem ook niet kwalijk nemen.

rgp

Dag,

Ben ik niet volledig mee akkoord;  het probleem werd duidelijk gesteld en de winkelier kon geen enkele oplossing voorschotelen; dat is gewoon een gebrek aan vakkennis.

Nogmaals Wim heeft een duidelijk antwoord gegeven en meer gezegd dat de winkelier !

Roland

Wissels

Hallo Heren,

het antwoord van Wim klopt volkomen, zeker op dit moment, toch staan er op de Duitse site workshops aangekondigd met het Central Station waarin ook een vorm van automatisering aan de orde komt.

Link naar de Duitse M?rklin site

http://www.maerklin.de/service/?redirect=seminare/inhalt.html

Met vriendelijke groet,

Walter
 

Brunel

De informatie klopt inderdaad alleen maar op dit moment.
MFX biedt zonder meer de mogelijkheid om melding van het adres te koppelen aan een positie op de baan op dezelfde manier als het bij Zimo al functioneert en Lenz in ontwikkeling heeft. Daarvoor zijn nog nodig speciale terugmelders en ongetwijfeld wat software updates. Zal wel in de loop van volgend jaar komen.

rgp

Dag,

Conclusie:

Bij M?rklin moet het nog komen, Bij Lenz is het in ontwikkelig (ABC-systeem) en bij ZIMO is het voorhanden.  Wat ZIMO betreft: het klopt maar bepaalde wisselconfiguraties zorgen voor problemen.

Roland

GeM

De ECoS zou eind deze maand in de winkel moeten liggen, dan kunnen we verder vergelijken [^]
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

loksound2

Naar alle waarschijnlijkheid is de ECoS verkrijgbaar begin september.

O.a. in het Nederlands.
Momenteel wordt druk gewerkt aan de vertaling van inwendige teksten en handleiding.
Ook de Belgische importeur heeft heel wat in "de pap te brokken" zo zijn we nu al meer dan een maand aan het beta-testen...[:p]


Groeten,[:)]

Patrick

fritskuijer

Bij Walter Licht in Munster voor ? 449,00

n/a

Ja ALS-ie ze in voorraad heeft....... anders kan je er l?ng wachten op je spullen.

Peter

loksound2

momenteel heeft geen enkele dealer voorraad. Toestel komt pas begin september.

Wij als importeur beschikken reeds 2 maanden over een test-toestel!
Zij die geaboneerd zijn op onze gratis nieuwsbrief: hou uw mailbox in het oog. Wij verwittigen uw zo spoedig mogelijk!

Wenst U ook onze gratis nieuwsbrief te ontvangen (max. 1 maal per maand), surf dan even naar //www.ts-t.eu en schrijf U in.

groeten,

Patrick
LokSound Benelux & Frankrijk

LokSound

Ik had beloofd begin september. Het hangt er nu van af wat je begin noemt. Maar ze komen er aan! Da's zeker. Nog enkele keren slapen!

En voor Klaas... gepatenteerd ook MFX (ik kan het weten, sorry); of je daar nu info over vindt of niet. Ene in dat patent staat spijtig genoeg niet alles wat jij wil weten: weer sorry! niet hard bedoeld. Maar anders zouden ze alles vrijgeven en dat doet ESU zeker niet.

Dus nog even geduld.
O, ja de NL-handleiding is te vinden op www.loksound.be

Zeg nu: danke Patrick


LokSound Benelux + France

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door LokSound

En voor Klaas... gepatenteerd ook MFX (ik kan het weten, sorry); of je daar nu info over vindt of niet. Ene in dat patent staat spijtig genoeg niet alles wat jij wil weten: weer sorry! niet hard bedoeld. Maar anders zouden ze alles vrijgeven en dat doet ESU zeker niet.

Patrick,
Wees niet bevreesd[8D]
Ik ken het MFX patent, heb het thuis op papier. Het is alleen maar een functionele beschrijving, dus wat het allemaal kan en doet. Maar hoe het technisch wordt gerealiseerd, dat staat er niet in.
Dat patent staat overigens op naam van M?rklin, niet van ESU.

Brunel

Dat patent is vrij zinloos, omdat alles wat er in staat al bestond. Functioneel heeft ESU geen enkele nieuwe vinding gedaan.

De vraag is of het MFX-protocol (wat betekenen de enen en nullen) ook ergens in een patent is vastgelegd. Dat zou namelijk betekenen dat alleen M?rklin en/of ESU het MFX-protocol in centrales mag stoppen.

Geheimzinnigheid als 'dat patent is er maar daar staat ook niet alles in', maakt het niet overtuigender. Wie verstand van zaken heeft en zin (of de opdracht) heeft er een paar dagen aan te besteden, achterhaalt de betekenis van de enen en nullen moeiteloos. Onze digitale protocollen zijn nogal basaal.
Patenten zijn openbaar. Dus als het er is, doe Klaas een lol en geef even het nummer door.

LokSound

ECoS is geleverd in Belgi?. Maandag 25/09 versturen we de bestellinge naar de dealers.
Zaterdag 23/09 proberen we persoonlijk de Belgische bestelling aan de man te brengen.


Patrick