Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

multimaus

Gestart door Henk spoor ON30, 24 april 2012, 20:52:03 PM

Henk spoor ON30

Hallo, wie kan mij helpen een nieuwe lok te programmeren in mijn multimaus.
Ik heb hem nu op 3 staan maar ik wil hem veranderen naar 11.
De multimaus geeft steeds aan: programma niet ondersteund!
Wie weet wat ik niet goed doe.
Alvasdt bedankt
Henk

Durango

Wat voor decoder probeer je te programeren?
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

Even naar de juiste rubriek verplaatst, zo heb je meer kans op antwoorden [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

0n30 nieuwe lok, waarschijnlijk met tsunami..als het de laatste is heb je een programmeer booster. weet alleen niet of dat ook werkt met de lokmaus

Henk spoor ON30

Hallo Leon en Martin
Ja het is ON30,en ja het is een tsunami decoder
Gr.Henk

Martin Welberg

Heb zelf een 8A digitrax set, kon daar de tsunamis ook niet mee programmeren. Heb er deze tussen gehangen en heb nu geen problemen meer. Weet alleen niet of ie ook met een lokmuis werkt...

INFO

Henk,

En waar lees jij die tekst dan, op je Multimaus of ergens anders.

Met de Maus kun  je gewoon iedere DCC decoder via CV's programmeren, de mededeling die jij geeft is mij onbekend.

Lees de handleiding en volg de daarin aangegeven stappen, en denk nu niet onderweg als ik nu eens dit of als ik nu eens dat, nee niet doen, gewoon doen stap voor stap doe wat er staat.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Martin Welberg

citaat:
Met de Maus kun je gewoon iedere DCC decoder via CV's programmeren


Werkt niet bij Soundtraxx Tsunamis, bekend probleem. De programmeerspanning is te laag...vandaar die programming boosters..

Durango

Klopt inderdaad. De tsunamis's maar ook andere Amerikaanse decoders vragen een dusdanige spanning die de MM niet kan leveren. Probleem heb ik ook. Er is overigens altijd wel iemand die kan helpen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

INFO

En sinds wanneer heeft een multimaus een programmeer spoor en daardoor dan ook een programmeerspanning? Een hele hoop onzin weer bij elkaar zo te lezen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

In de handleiding van de multimaus wordt wel gesproken over een programmeerspoor, maar daarmee bedoelen ze een apart stukje spoor dat elektrisch los staat van de spoorbaan.

Om een loc te programmeren moet je dan de multimaus losmaken van de hoofdbaan en aansluiten aan het programmeerspoor. Dat is om te voorkomen dat locs die op de hoofdbaan staan ook meegeprogrammeerd worden.

Dus wel een programmeerspoor, maar geen aparte programmeeruitgang. Staat allemaal in de handleiding, maar die moet je dus wel even lezen.

Henk spoor ON30

Hallo info
De tekst verschijnd op het schermpje van de multimaus,
en dan kom ik niet verder
Henk

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door INFO

En sinds wanneer heeft een multimaus een programmeer spoor en daardoor dan ook een programmeerspanning? Een hele hoop onzin weer bij elkaar zo te lezen.




Dan vindt je het maar onzin. Feit is dat een Soundtraxx Tsunami met de maus niet te programmeren is zonder een PTB-100 of een andere programmeer booster. Ook niet op de main ! En als jij kunt programmeren zonder spanning dan vindt ik dat erg knap van je...

Henk we hebben het hier over de spanning die je nodig hebt om de decoder te programmeren, die kon zelfs m'n US systeem niet leveren. Heb er daarom een PTB-100 tussen hangen die de spanning boost. Zal eens aan John (die zit niet op dit forum maar woont wel bij je in de buurt) of hij tsunamis kan programmeren. Ben je in ieder geval uit de brand.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door milocomarty

Feit is dat een Soundtraxx Tsunami met de maus niet te programmeren is zonder een PTB-100 of een andere programmeer booster.
Dat zegt dan meer over de Tsunami dan over de Multimaus.

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door milocomarty

Feit is dat een Soundtraxx Tsunami met de maus niet te programmeren is zonder een PTB-100 of een andere programmeer booster.
Dat zegt dan meer over de Tsunami dan over de Multimaus.



Misschien wel, maar het Bachermann spul komt met OEM tsunamis. Met een printje van een dollar of 45 die nu tussen m'n programmeer rail en de booster hangt heb ik geen problemen.
Multimaus valt over te discussieren, leuk instap ding IMO maar heeft wel een aantal nadelen ten opzichte van een volwassen centrale..maar daar is de prijs ook naar..