Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

multimaus

Gestart door Henk spoor ON30, 24 april 2012, 20:52:03 PM

INFO

citaat:
Geplaatst door milocomarty



Dan vindt je het maar onzin. Feit is dat een Soundtraxx Tsunami met de maus niet te programmeren is zonder een PTB-100 of een andere programmeer booster. Ook niet op de main ! En als jij kunt programmeren zonder spanning dan vindt ik dat erg knap van je...




Uit deze opmerking blijkt maar weer eens te meer dat je niet weet waar je het over hebt.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door INFO

citaat:
Geplaatst door milocomarty



Dan vindt je het maar onzin. Feit is dat een Soundtraxx Tsunami met de maus niet te programmeren is zonder een PTB-100 of een andere programmeer booster. Ook niet op de main ! En als jij kunt programmeren zonder spanning dan vindt ik dat erg knap van je...




Uit deze opmerking blijkt maar weer eens te meer dat je niet weet waar je het over hebt.




Als jij dan eens haarfijn uit gaat leggen waar het probleem wel zit ipv alleen maar te zeuren dat alles wat hier opgemerkt wordt onzin is...maar dat doe je ook niet. Dus kun je je commentaar net zo goed voor je houden. Plus daarnaast weet ik donders goed wat je wel en niet kunt om Tsunamis te programmeren. Al m'n 12 0n30 Loks zijn uitgerust met zo'n decoder..

Klaas Zondervan

Misschien zou je zelf eens kunnen uitleggen waar het probleem zit.
Wat gaat er dan fout als je probeert zo'n Tsunami te programmeren met een Multimaus?

Als het echt nodig is om daar een kastje van 45 dollar tussen te zetten, dan twijfel ik toch serieus aan de DCC-compatibiliteit van die decoders.

Martin Welberg

Heb ik dat al niet gezegd dan ?

citaat:
Most Command
Stations were designed to program basic motor decoders and lack sufficient voltage and/or current to handle the
needs of more advanced decoders, including most sound decoders


Maar ja ik heb er geen verstand van...als ik dat wel had dan had ik dat printje ook niet hoeven te kopen

Klaas Zondervan

Die uitleg ken ik al. Maar de Multimaus heeft geen aparte programmeeraansluiting. Die kan alleen maar programmeren vanuit zijn hoofdaansluiting, en het lijkt me sterk daar daar te weinig spanning en/of stroom beschikbaar is.

Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.  Die vraag was: wat gaat er fout als je probeert een Tsunami te programmeren met een Multimaus?
Meer specifiek: wat zie je voor gebeurtenissen waaruit je kunt concluderen dat het niet lukt?

René

Soms helpt het om een weerstand van 100 ohm in serie te zetten. Ik zeg soms, want ook dat werkt niet altijd. Wat mij betreft toch een PTB-100 ertussen.
http://wolfscreek.wordpress.com/2010/04/20/programming-track-booster/
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Klaas Zondervan

Ren?,
op je website staat: "Hierdoor kan er wel genoeg stroom geleverd worden".
Eigenlijk hetzelfde als wat op de site van Soundtraxx staat.

Maar de meeste centrales kunnen 3A leveren. Het wil er bij mij niet in dat dat niet genoeg zou zijn. Dus er moet iets anders aan de hand zijn.

Martin Welberg

Heb verder niet zoveel sjoegem van de techniek achter het DCC gebeuren. Maar blijkbaar wil een tsunami een pulsstroom van 60m/A ontvangen om geprogrammeerd te worden. En dat doet de muis blijkbaar niet, mijn digitrax 8A centrale trouwens ook niet. Net zoals Ren? er een PTB-100 achter gehangen en het werkt probleemloos. Zowel met programmeren als uitlezen van de vele CV's in zo'n ding..

pabe

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Maar de meeste centrales kunnen 3A leveren. Het wil er bij mij niet in dat dat niet genoeg zou zijn. Dus er moet iets anders aan de hand zijn.



Even gegoogled..  

http://cs.trains.com/TRCCS/forums/p/146412/1627185.aspx

forum van Model Railroader: wat ik hieruit meen te verstaan is dat hun interne keep-alive systeem ervoor kan zorgen dat de booster dit als een kortsluiting ziet ??  Dus dat printje zou een soort vermogensbuffer zijn??  raar raar...

grtz,  Paul

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door milocomarty

Heb verder niet zoveel sjoegem van de techniek achter het DCC gebeuren.
Je hoeft niet zoveel sjoege van techniek te hebben om mijn vraag te beantwoorden.
Dus vraag ik het nog maar eens (voor de laatste keer, want ik blijf niet bezig): wat zie je fout gaan als je probeert om een Tsunami te programmeren met een Multimaus?

Martin Welberg

Omdat de muis gewoon niet levert wat de tsunami vraagt. Simpel toch ?

Je kunt het blijven proberen tot je een ons weegt maar het werkt gewoon niet.
Heb verder ook geen zin in een waarom wel en waarom niet, Henk heeft een vraag gesteld, ik heb 'm naar mijn eer en weten beantwoord en advies gegeven. En dezelfde tips komen nog een keer zowel van Leon als Ren?. Meer woorden maak ik er niet aan vuil..




INFO

citaat:
Geplaatst door milocomarty

Heb zelf een 8A digitrax set, kon daar de tsunamis ook niet mee programmeren. Heb er deze tussen gehangen en heb nu geen problemen meer. Weet alleen niet of ie ook met een lokmuis werkt...



Ik ook maak hier geen woord meer aan vuil, je hebt volgens mij niet eens een Multi Maus dus laat staan dat je weet hoe hij werkt.

Henk je kunt je decoder gewoon via POM programmeren met de MultiMaus, je kunt ook CV1 aanpassen, alleen als je dat gedaan hebt moet je via POM wel weer even je nieuwe adres oproepen om eventueel de andere CV's te kunnen aanpassen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Martin Welberg

citaat:
Ik ook maak hier geen woord meer aan vuil, je hebt volgens mij niet eens een Multi Maus dus laat staan dat je weet hoe hij werkt.


Nee klopt, was te weinig voor de baan die ik voor ogen had. Opmerking slaat verder nergens op, Zelfde als zeggen dat je geen Mac hebt dus laat staan dat je weet hoe zo'n ding werkt...

citaat:
Henk je kunt je decoder gewoon via POM programmeren met de MultiMaus, je kunt ook CV1 aanpassen, alleen als je dat gedaan hebt moet je via POM wel weer even je nieuwe adres oproepen om eventueel de andere CV's te kunnen aanpassen.


Volgens mij heb jij geen enkele tsunami dus laat staan dat je weet hoe die werken....[:D]

INFO

Het spijt me werkelijk dat het ook maar in mij op kwam om je tegen te spreken. Fijn weekend en zoete dromen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Martin Welberg

Wat een gelul.............hollanders[:o)]