Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

multimaus

Gestart door Henk spoor ON30, 24 april 2012, 20:52:03 PM

Klaas Zondervan

Stond je nou tegen de spiegel te praten?
Besef je wel dat dat gel*l alleen maar komt doordat jij platweg weigert een simpele vraag te beantwoorden?

René

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Ren?,
op je website staat: "Hierdoor kan er wel genoeg stroom geleverd worden".
Eigenlijk hetzelfde als wat op de site van Soundtraxx staat.

Maar de meeste centrales kunnen 3A leveren. Het wil er bij mij niet in dat dat niet genoeg zou zijn. Dus er moet iets anders aan de hand zijn.

Die 3A is tijdens bedrijf. Tijdens het programmeren loopt het signaal niet meer via de eindtrap. Het venijn zit hem nou net daar in. Tijdens het programmeren moet er aan de motoraansluiting ook een belasting aangesloten zijn om "voldoende stroom te kunnen trekken".
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

INFO

Ach ja, is dit het resultaat van het jarenlang uitleggen van hoe het werkt en hoe de vork in de steel zit, dat is dus duidelijk voor niets geweest.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

martintje

En als na al die jaren jij nog steeds de enige bent die het snapt, zou het zomaar eens aan de stijl van uitleggen kunnen liggen [8D][:)]
Mvg Marty

René

citaat:
Geplaatst door INFO

Ach ja, is dit het resultaat van het jarenlang uitleggen van hoe het werkt en hoe de vork in de steel zit, dat is dus duidelijk voor niets geweest.

Leg dan eens echt uit.
René Wolf

www.wolfscreek.nl

INFO

citaat:
Geplaatst door martintje

En als na al die jaren jij nog steeds de enige bent die het snapt, zou het zomaar eens aan de stijl van uitleggen kunnen liggen [8D][:)]

Dat zou zo maar eens kunnen. Want Nobody is perfect.

Ronald

Maar in het hele draadje heb je niet 1 keer uitgelegd wat je bij een Tsunami WEL moet doen... waarom? Omdat je dat simpelweg niet weet. Je zegt van wel,maar je weet het niet.

Een Tsunami heeft een soort kortsluitbeveiliging die er voor zorgt dat je hem met verschillende centrales NIET kunt programmeren zonder een of ander hulpmiddel. De tijd die het commando nodig heeft is simpelweg te kort doordat de decoder dit doet. Oplossing heeft Martin al gegeven; je koopt een handig apparaatje voor tussen centrale en spoor waar je je programmering doet. Dan werkt het prima. Bij mijn eigen Lenz systeem gaat het soms zelfs mis ofschoon die er eigenlijk goed mee overweg kan. Ook hier soms de genoemde weerstand plaatsen. Is trouwens iets dat door Soundtraxx zelf erkent wordt en daarmee ook de oplossingen.

En nee, een MM kan een Tsunami NIET programmeren on the main. Dat weet IK zeker!

INFO

Ach zijn we op het punt aangekomen waarbij anderen beter weten wat ik wel of niet weet? Prima. Heb al eerder aangegeven maak hier inhoudelijk geen woorden meer over vuil. Bye Bye

conducteur

Dan een andere decoder kopen. Volgens de DCC normen moet elke decoder met elke centrale compatibel zijn, en ook omgekeerd.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

René

citaat:
Geplaatst door INFO

Ach zijn we op het punt aangekomen waarbij anderen beter weten wat ik wel of niet weet? Prima. Heb al eerder aangegeven maak hier inhoudelijk geen woorden meer over vuil. Bye Bye

Wim,

Dit is wel een erg gemakkelijke manier om geen uitleg te hoeven geven.
Wat is het nou?
Weet je zeker hoe het werkt? Leg uit dan.
Weet je het gedeeltelijk? Ook welkom.
Of houd je het liever voor jezelf? Reageer dan ook niet.
Weet je het toch niet? Ook geen schande

René Wolf

www.wolfscreek.nl

Ronald

Ach..... nu snap ik het. Wim.........................