Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Nieuw forumlid

Gestart door Redskin, 14 april 2012, 12:52:58 PM

Redskin

Goedemiddag mede-modelspoorliefhebbers,

Sinds enkele dagen mag ik deel uitmaken van dit forum :). Ik zal mezelf introduceren.

Ik ben Frank, leef het vijfde decennium van m'n leven en woon in Nederland. Als kind kreeg ik voor m'n negende verjaardag een heuse Märklin H0-trein! Eén enkel cirkeltje M-rails, een stoomlocje en drie wagonnetjes. Ik schijn het huis ettelijke malen doorgehold te hebben, zo blij was ik. M'n ouders hebben 't er nóg over . Nou; het spreekwoordelijk hek was dus van de dam de baan en het materieel groeide. Net als ikke trouwens. Want kort nadat ik een heel aardig baantje in het platte vlak op een plank in elkaar had geschroefd, kreeg ik andere interesses en bezigheden. Sporten, brommers, studie, meisjes, stappen; ik was veel te druk met andere dingen. Alle treinspullen werd uiteindelijk verkocht en de opbrengst in andere zaken gestoken.

De interesse is evenwel nooit meer weggeweest, dus toen een toenmalig manager van werk me enkele jaren geleden over zijn treinenhobby vertelde, ben ik eens bij hem thuis wezen kijken. Wow: hij heeft een knaap van een H0-baan op zolder en in een slaapkamer een prachtige N-baan. Dus ja; het begon wel weer te broeien en einde 2010 sprak ik met m'n buurman over N-spoor. Uiteindelijk schonk buurman een aanzienlijk deel van zijn materieel en ben ik er met plezier 'ns mee gaan stoeien (buurman is inmiddels zelf ook weer aangestoken met 't bekende treintjesvirus :D  ;D). Ik kocht er een digitale startset van Fleischmann bij.

Nu ruim anderhalf jaar later, bezit ik ruim veertig loc's, meer dan honderd rijtuigen en wagons en een berg ideeën.
Want de baan zelf is er nog niet. Inmiddels is er wel ruimte in huis gemaakt waar de baan moet komen. Een fantasieontwerp in 1:160 met railsysteem Kato Unitrack is er ook en die heb ik 'Österschwyzland' (Eusterswietsland) gedoopt. De naam bestaat uit de landen waarop de baan gebaseerd is: Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland. Het is een ontwerp in twee lagen en drie niveau's. Ik zal het verder toelichten in een andere post. Ook zal ik wat van m'n ombouwprojectjes (het digitaliseren van locs) posten, 'ter leering ende vermaeck'. Ik beleef veel plezier in het opknappen van beschadigde en digitaliseren van locjes.

Voor nu hoop ik veel van m'n medeliefhebbers te leren en zal ik mijn bijdragen leveren met hulp, eigen ervaringen en kennis.

Proost op onze leuke hobby en hartelijke (modelspoor-)groet,


Frank
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Steam.N

#1
Welkom op dit forum, Frank.
Veel plezier met de hobby.  Laat ons af en toe mee over de schouder meekijken.
Toffe mensen genoeg, hier, die je willen voorthelpen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

#2
Welkom Frank.

Bedankt voor de introductie. Heel herkenbaar. [;)]
We zijn benieuwd naar het vervolg!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

#3
Van harte welkom, Frank!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#4
Welkom Frank [;)]
Je hebt je entree alvast niet gemist - al meteen twee boeiende bijdragen [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Redskin

#5
Dank allemaal! Voel me al helemaal thuis hier [:)].
En ja: ik beloofde mijn bijdrage aan dit forum, dus ook daad bij 't woord gevoegd. Er volgt zeker nog meer!
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

stefan

#6
Van harte welkom Frank

Ps zou het mogelijk zijn om een foto van je loc's te plaatsen ben benieuwd naar welke je allemaal hebt :p


Redskin

#7
Stefan ook bedankt! En oef: da's best nog een klus. Ik bezit een overzicht in Excel maar dat laat zich niet omzetten in bruikbaar beeld. Dan eerst maar een schriftelijk overzicht:

Het betreft inmiddels 48 locs, sommige dubbel, gloednieuw of juist stokoud. Enkele verkeren in erbarmelijke staat en vanwege de recente interesse in Zwitsers materieel zal er ook wat (Duits) materieel moeten verdwijnen. Het grootste deel is inmiddels digitaal (DCC).


BR86   Zwart      DB   D   Stoom
BR140   Groen      DB   D   Elektrisch
BR218   Ozeanblau/Beige   DB   D   Diesel
BR218   Geel      DBG   D   Diesel
BR110     Ozeanblau/Beige   DB   D   Elektrisch
Ram/TEE   TEE kleuren   TEE    NL/CH   Diesel
BR185.1   Grijs/groen   Rail4Chem INT   Elektrisch
V60   Rood      DB   D   Diesel
NS1300   Turquoise   NS   NL   Elektrisch
BR182   Zwart       MRCE   INT   Elektrisch
BR232/V320 Oudrood   DB   D   Diesel
BR232/Lok 30 Oranje   HKB   D   Diesel
BR232/Lok 30 Geel   Wiebe   D   Diesel
BR150   Ozeanblau/Beige   DB   D   Elektrisch
ET85   Rood      DB   D   Elektrisch
Ce 6/8II Groen      SBB   CH   Elektrisch
BR V100   Koeienpatroon   MWB   D   Diesel
E424   Bruin      FS   I   Elektrisch
BR101   Orientrood    DB   D   Elektrisch
Ae 6/6   Groen      SBB   CH   Elektrisch
BR103   TEE      DB   D   Elektrisch
BR132   Groen      DRG   D   Elektrisch
BR111   Grijs/oranje   DB (S-Bahn) D   Elektrisch
BR141   Orientrood   DB   D   Elektrisch
BR182   Verkeersrood   DB   D   Elektrisch
BR614   Ozeanblau/Beige   DB   D   Diesel
NS1200   Grijs - Geel   NS   NL   Elektrisch
NS1100   Grijs - Geel   NS   NL   Elektrisch
NS1100   Blauw      NS   NL   Elektrisch
BR218   Grijs/oranje   DB (Citybahn) D   Diesel
De 4/4 I Rood      SBB   CH   Elektrisch
Re 6/6   Groen      SBB   CH   Elektrisch
Re 4/4 I Blauw      SBB   CH   Elektrisch
Du2   Roodbruin   SJ   S   Elektrisch
Re 4/4IV Zilver, rode flanken SBB CH   Elektrisch
Ae 8/8 BLS Bruin   BLS   CH   Elektrisch
TGV Sud-Est Oranje   SNCF   F   Elektrisch
ES64 F4   Geel, blw flanken SBB Cargo CH   Elektrisch
Re 4/4 I Rood      SBB   CH   Elektrisch
Re 4/4IISE Creme/oranje SBB   CH   Elektrisch
De 4/4 I   Rood   SBB   CH   Elektrisch
Re 4/4 465 BLS   Blauw   BLS   CH   Elektrisch
Re 4/4 I   Groen   SBB   CH   Elektrisch
Re 450      Blauw   SBB   CH   Elektrisch
Re 4/4 IV   Rood   SBB   CH   Elektrisch

Voor wat beeld ben ik met een camera gewapend naar boven gehold  :P.
Hierbij een dus zeer actuele foto's (niet alles wat hierboven vermeld is, staat erop):





Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

stefan

#8
Bedankt voor de foto's dat is inderdaad al een indrukwekkende verzameling :p Kijk al uit naar je baantje ;)

railman56

#9
welkom op het forum frank
van een intro gesproken..........[8D]
alvast nog veel plezier met onze hobby.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Redskin

#10
 :-[ ;D
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Metpetergaathetbeter

#11
Welkom hier op het forum ! Ook op Ned. fora ?
Groeten Peter[;)]

Redskin

#12
Bedankt ook Peter en 't is enkelvoud: ben actief op nog ??n ander en wel het negenmillimeter forum. Houd 't beter ook overzichtelijk, dus daar zal ik het bij houden. Naast de hobby zelf vanzelfsprekend [:D].
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController