van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Stedahult

Mooi dat stukje bos met hut en blad afval op de grond.
De rest is ook rete-strak!
Mvh. Steef

Kautenbach

....ff geleden...

maar, niet stil gezeten, inmiddels weer terug van de vakantie, op de vakantie 30 frames voor met name naaldbomen in elkaar gedraaid, die ook al deels zijn voorzien van hun bast, overige bomen, inclusief de nog verder bij te werken bomen (die waarvan de draden nog wat zichtbaar zijn) volgen binnenkort.

Ook de laatste (pas) modules in elkaar gezet, en afgelopen weekend dan het grote pas en test weekend, de hele baan voor het eerst in elkaar met de opbouw van het nieuwe frame.

Vrijdag ben ik al begonnen met de afbouw van de laatste modules die uit het zicht blijven en het pas maken van van alles en nog wat, vrijdag avond kwam Tjalling al, en zaterdag de geweldige hulp van Harold (weer een kennis van Tjalling) en Erik (vriend van Michael) gehad.

Naast een zeer produktieve dag, alles opgebouwd, en gereden ect ect ect, was het een zeer gezellige dag, dat is toch geweldig ;D ;D ;D
Daar doen we ht helemaal voor, langs deze weg, merci heren 8)

Er is een youtube filmpje gemaakt met een minicamera op een spoorwagen, (Tjalling hellup, ik krijg nu de snelkoppeling niet gekopieerd..)

En vele foto's geschoten door de heren, mn dames had ik subtiel het huis uitgezet (de woonkamer stond vol met mannen en treinen, net als de koelkast, die stond vol met vlees en bier) en de dames hadden natuurlijk de camera mee >:( :o 8) 8)

Hierbij alvast een aantal van de foto's, de baan draait prima, zeker het frame is goed en stevig snel op te bouwen, wel nodig, op Ontraxs in 4 uur tijd de baan (7,6 meter bij 2,1) geheel rijvaardig op te bouwen, moet met 4 man goed gaan schat ik in 8)

Dr moet nog wel veel gebouwd worden aan met name landschap, het stationsgebouw nog afmaken, chateau bouwen ect ect ect, gelukkig nog bijna 7 maanden de tijd, en deze mijlpaal gehaald, hup hup hup











doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

harolda

Was inderdaad een geweldige dag.. En vooral erg indrukwekkend hoe qua afmetingen en hoe doordacht alles gebouwd was.
Het opzetten was na enig kletsen en rommelen zo gedaan. En een stevig vreemd stond daar wel waar eenvoudig een mooie baan opgelegd kon worden.

Enig koppel werk en ja wel het was rij-vaardig...  :)

Een filmpje( een mooie bewerkte variant gaat volgen in de loop van deze week ) ;)

Heren bedankt voor de mooie dag...

Groeten,
Harolda

Martin Welberg

Naizzzzzzzzzzzzz, leuk doorkijkje !

Tjalling

Hallo,

Het was een geweldig weekend! Heerlijk een heel weekend lang prutsen met treintjes, en rijlengtes realiseren waar ik normaal alleen maar van kan dromen. Opbouwen, rijden en afbreken verliep zeer voorspoedig, en het was erg gezellig! Heren, bedankt!

Dan hebben we nog iets over filmpjes:
Citaat van: Kautenbach op 13 augustus 2013, 20:19:59 PM
...
Er is een youtube filmpje gemaakt met een minicamera op een spoorwagen, (Tjalling hellup, ik krijg nu de snelkoppeling niet gekopieerd..)
....

en

Citaat van: harolda op 13 augustus 2013, 20:41:41 PM
...
Een filmpje( een mooie bewerkte variant gaat volgen in de loop van deze week ) ;)
...

Het lijkt me verstandig nog een weekje te wachten met uitzoeken hoe een linkje naar een filmpje hier geplaatst kan worden  :) Dan komt de baan veel beter tot zijn recht dan met een ruwe opname.

Groet,
Tjalling

 

Kautenbach

haha Harold, suprise, welkom ;D

ennuh nog bedankt voor de foto's, die van Erik volgen nog, nu snel aan t bouwen 8)







OlivierV

#337
Dat ziet er op z'n minst gezegd weer aardig uit!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Frank_N

Groet van Frank

Michael

Ha Wim, nogmaals erg jammer dat ik er niet bij kon zijn, heb had helaas andere "verplichtingen "in Zuid Frankrijk, waar het uitstekend weer is en heerlijk om te flierefluiten.
Baan ziet er prachtig uit, leuke doorkijkjes en jou constructie van het onderstel heeft bij ons gediend als basis.
Succes met de verdere afbouw, het wordt / is weer een geweldige baan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterC

Wim,

Knappe baan!  En dat op anderhalf jaar!

Een leerrijk draadje om nog eens door te nemen.

Is het mogelijk om je IMG tags in je eerste post eens aan te passen zodat het draadje weer compleet is?
Groetjes, Peter


Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

harolda

En dan bij deze het filmpje van een zaterdag bouwen en uiteindelijk rijden... ;)
http://youtu.be/C0vNG3jIW1U

GVL

Mooie brug- en tunnelscènes, Wim.
Wordt het nieuwe gedeelte naar Frans voorbeeld gebouwd?
Groeten.

Kautenbach

merci voor de complimenten, zal nog wel ff doorpezen worden om het allemaal af te maken, nu ja, nu 1,5 jaar gebouwd, en nog een half jaar te gaan, moet lukken, vingers jeuken om met het chateau op de berg aan de bak te gaan, toch eerst maar wat andere klusjes doen :D

Harold, tof filmpje ;D harstikke leuk, op 1 vd foto's is de camera ook nog te zien op de platte wagen

Het schaduwstation wordt idd het Franse doorgangsstation, ik heb al wat schetsjes gemaakt, zal ze eens plaatsen (rustig op t werk he ;)) erachter komt een hoog, enkelsporig viaduct in een hele flauwe boog, zo val ik niet in het spreekwoordelijke gat, van wat gaan we nu weer eens doen, bedoeling is wel dat dit station als ""basis opstelstation blijft dienen, heb ik geen uit zicht zijnde sporen meer, wel zo leuk en lekker veel landschap om te bouwen

ik probeer de 1e afbeeldingen nog eens op te zoeken, gelukt. Haha, inmiddels wel een betere decoupeerzaag 8)

Michael, komt zeker nog keertje!