Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

railrunner

Spijtig dat deze baan verdwijnt, en vooral spijtig van al die tijd die in de bouw van deze baan zit. Zonde!  Ik heb ze één keer mogen aanschouwen, het was een bijzonder mooie baan Wim.  Maar je volgende project mag er ook wel wezen!

Stieven76

Knappe baan. heb ze ook eens in het echt kunnen bewonderen.
Waarom wordt ze eigenlijk gesloopt? Kan je ze dan niet beter verkopen? Tenzij je dingen ervan wil recupereren natuurlijk  ;)

loebaske

Dat is soms het probleem met beursbanen, allemaal vinden ze het mooi, maar een koper vinden is wat anders....

mark7758

En ja het publiek wil ieder jaar een complete nieuwe baan. (En ja dat kost geld.) :(
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kautenbach

Er is een tijd van komen en gaan, gelukkig hebben velen er blijkbaar van genoten, dat is erg leuk te merken, geeft toch behoorlijk wat eer van je werk ;)
Het blijft altijd een lastige, als ik em verkoop, dan tegen een goede prijs, ik kan namelijk zelf veel weer hergebruiken, dus dat heeft al waarde, en scheelt me behoorlijk in de bouwtijd van de volgende baan, ook weeer een voordeel  ;D ;D
Verder zitten er altijd verbeterpunten in voor de volgende, ik heb nu gewoon de ruimte nodig voor mn volgende project, da's het belangrijkste voor mij; baan bedenken, en dan  bouwen bouwen bouwen, en af en toe een tentoonstelling.

En ja; dan moet er soms gedemonteerd worden. De baan is ook alweer ruim 4 jaar oud volgens mij, en kun je ook aan de afwerking zien op sommige punten ;)

op 3 maart 2012 het draadje geopend zie ik nu...

Stedahult

Je hebt gelijk Wim. Ook hier hetzelfde. Twee potentiele kopers voor de baan
als deze halverwege 2018 met pensioen gaat. Heb hem zo gebouwd dat ik de
bakken en onderstel kan hergebruiken. Gebouwen komen boven in een vitrine, dwz
het station en goederenloodsje, de rest zoals bomen en struiken gaan de hergebruik
in. Net als seinen, rails en andere details die bij een nieuwe baan passen. Mijn
redenatie is ook nog zo, een ander bouwt het maar zelf. Daar leer je ook nog van.
Mvh. Steef

Kautenbach

En vergelijk het eens met voetballen; veel lol, maar ook; elk jaar nieuwe tenue, voetbalschoenen, contributie, veel, heel veel tijd kwijt (meer dan ik aan t bouwen ben vermoed ik..) en dat doe je ook zonder iets tastbaars, dus op naar de goede herinnering ;D ;)


Kautenbach

Haha, dat is altijd een leuk compliment, de lezers van The continental modeller hebben  Wolzerdange  uitgekozen  tot de beste Lay-out  van 2015 8) 8) 8) 8) ;D

sdz1976


Zend je een welverdiende bos veren toe, voor boven op je hoed!!!


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

philippe_007

Citaat van: Kautenbach op 26 februari 2016, 14:51:30 PM
Haha, dat is altijd een leuk compliment, de lezers van The continental modeller hebben  Wolzerdange  uitgekozen  tot de beste Lay-out  van 2015 8) 8) 8) 8) ;D

proficiat

doomslu

Wow, dat is zeker welverdiend! Proficiat.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Proficiat Wim!  Een welverdiende extra pluim ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

niko

Proficiat Wim dat heb je zeker verdient , spijtig dat de baan word afgebroken maar dan hebben wij weer iets om naar uit te zien namelijk naar je volgend project  8)
mvg Niko