Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Kautenbach

haha, best veel voor sloop afval, wil je t echt weten?

gisteranvond alle stoepjes aangelegd, en geschilderd inmiddels, ook de weg in basiskleur geschilderd en licht geschuurd, nu bijwerken en verder afwerken oa pigmentpoiers, ook de 1e lantaarns geplaatst, en, hekwerk gevonden voor rondom de kerk, staat ff los als proef

doorkijkje onder de bomen door vinik wel aardig, ik overweeg daarom de stammen iets te verlengen (moeten toch nog dikker gemaakt worden) om doorkijkje wat groter te maken en bankjes/jeux de boules of zo onder de bomen te maken








Gerolf

Die stoepen zien er een stuk beter uit dan op een vorige foto, Wim  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ziet er goed uit, Wim.
De kleuren van de kasseien en stoep zitten goed, vind ik.
En dat hekken aan de kerk vind ik een hele verbetering (als het recht staat, natuurlijk  ;) )
Je hebt het waarschijnlijk wel voorzien, maar de muurtjes aan de kerk worden nog mooi aangewerkt, zeker?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Tjalling

Hoi Wim,

Je schiet weer aardig op! Heel erg sfeervol!

Wel 2 opmerkingen:
- Hek bij de kerk. De plaats lijkt aardig goed, maar voor die plek vind ik dit hek erg hoog. Je zou daar toch een hek verwachten dat voorkomt dat je naar beneden sodemietert, niet een hek dat bedoeld is om de plaatselijke voetbalhooligan buiten te houden (mijn indruk! :) )
- Stukje met de bomen: zeker dikkere stammen en iets hoger, bankjes lijken ook wel ok, maar jeu de boulle? Dan liever de eerder genoemde plaatselijke voetbalhooligans met een paar brommertjes ofzo.  ;D

Ben benieuwd naar je verdere vorderingen.

Groet,
Tjalling
 

railrunner

Wim, je voetpaden zijn knap.  Ook zo te zien heel mooi geschilderd en verweerd.  Hoe heb je dit gedaan? 

Kautenbach

merci, tjalling, voetbal hooligans, hmmm :o :( 8) met brommertjes, haha, eigenlijk nog wel een aardige ook..

geschilderde klei, met middle grey en green grey van Vallareyo en vervolgens met lasuurverf de voegen geaccentueerd, daarna 1e laagje met pigment lichtgrijs

Kerk, die staat al wel 15 jaar zo, vooral idd voegen lichtgrijs/wit, stenen individueel bijkleuren, en .. de toren nog maken, ik dacht kerktorentje Leffe te bouwen zo ongeveer.. ennuh de hekken komen nog lager en netter

beetje off topic, maar vanmorgen zending Marktplaats en Huenerbein ontvangen, ouwe Lilliput stomer, digitaal, voor "een prikkie" schijnt wel moeilijk te rijden

stond al lang op de bestellijst die Picasso, erg mooi ding, motor op de plek vd bestuurder.. rare mensen die Fransozen...dus koepeltje voor de machinist.










Kautenbach

.. voorlopig geplaatst, ivm de aansluiting met de stoep, maar de 1e bezoekers zitten in t cafe, ook nieuwe achtergrond is gearriveerd, 1e stukkie voor proef geplaatst en hekwerkje tussen het station en pissoir staat nu (ook voorlopig, om t schorriemorrie/brommertuig wat van t spoor te houden he ;) ook tijd voor een bewaakte overweg










Martin Welberg

Citeerhaha, best veel voor sloop afval, wil je t echt weten?

Niet echt, heb wel een betje een idee. 't Is ja m'n vakgebied...

Lekker sfeertje zo ondertussen !! Wil nog wel weten wat je als gras gebruikt  ??? Lijkt Mininatur..

Kautenbach

merci, Mininatur, Noch, en erg mooi zijn matten van modelscene,

Tjalling

Hoi Wim,

Die laatste foto is echt schitterend! Heel mooi!

Bij je hoekhuis zit 1 van de horizontale latjes in het kozijn scheef (eerste foto, rechtsonder). Zet je die nog recht?

Groet,
Tjalling
 

Kautenbach

tjalling merci ;)

edwin, jouw baan Kautenbach staat in modell Eisenbahner van februari, grappig hoor, ik wist niet eens dat ze een artikel zouden plaatsen, wel erg leuk om te lezen, ik kreeg em vandaag toegestuurd.

en de bijzonderheden... bergbau mit Knauff Rotband und Bier,  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

railrunner

Bier voor de special effects zeker? ;D ;D ;D

Je hebt wel een heel leuk sfeertje gecreeerd op uw baantje.  Soms heb ik zin om in de auto te stappen, naar uw stationnetje toe te rijden, me op een bank onder de boom te zetten om daarna gewoon te genieten.  Genieten van de pracht van de omgeving.  Maar alleen, die zitbank staat er niet.

Martin Welberg

Citaat van: Kautenbach op 20 februari 2013, 19:19:40 PM


en de bijzonderheden... bergbau mit Knauff Rotband und Bier,  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Man das zonde, je ken toch ook gewoon water door de rotband gooien  ???                                                                                                                 ;) ;D

Kautenbach

merci, goeie, op Kautenbach stonden, en ik neem an staan nog steeds, geneog bankjes hoor ;D

ik zal ze hier ook plaatsen, tussen Tjallings brommertuig 8)

Verder(op) komt er nog tzt een ander bankje voor de geoefend wandelaar ;)

Kautenbach

Citaat van: Kautenbach op 21 februari 2013, 12:48:10 PM
merci, goeie, op Kautenbach stonden, en ik neem an staan nog steeds, geneog bankjes hoor ;D

ik zal ze hier ook plaatsen, tussen Tjallings brommertuig 8)

Verder(op) komt er nog tzt een ander bankje voor de geoefend wandelaar ;)

haha, Martin, is al ouwer truukje voor gips waarvan de werking niet helemaal bewezen is. Gips droogt nogal snel uit, en schijnt met bier minder snel uit te harden, kan aan mij (of aan de gelijkmatige verdeling van t bier tussen gips en mezelf) liggen, maar het maakte winig uit, wel goeie maier om van minder bier af te komen, (Tjalling, het gaat hier heel specifiek om een laatste restant ... FINKBRAU :-\ :-X :'()