Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

brugingang/tunnelportaal

Gestart door GTTtommy, 29 februari 2012, 18:58:10 PM

GTTtommy

hallo,
ik vind geen gepaste tunnelingang,
die ingangen van busch enz zijn allemaal ongveer 10cm breed (voor het dubbelspoor)
maar aangezien ik met marklin rijd is dit veel te smal (ong 13cm?)
heeft er iemand een idee welke geschikt zijn?

eve

#1
Uw sporen liggen te ver uit mekaar : http://www.morop.org/de/normes/nem112_d.pdf.

Erik

GTTtommy

#2
nee, ze liggen goed,
als men een wissel pakt, en daar de gepaste bocht aan hangt  dan liggen ze zover uit mekaar

ysbeer

#3
citaat:
Geplaatst door GTTtommy

nee, ze liggen goed,
als men een wissel pakt, en daar de gepaste bocht aan hangt  dan liggen ze zover uit mekaar



Tja die tunnel portalen zijn gemaakt voor echte modelspoor[:D][:D]
Schiet u maar[^]
wim

Pol

#4
Wat hiermee bedoeld wordt is dat de standaard afstanden tussen twee stukken spoor van de meeste fabrikanten gewoon te groot is en dat je dus ietwat zult moeten aanpassen om het allemaal wat realistischer te maken.

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

GTTtommy

#5
is er dan geen een merk dat een tunnelingang maakt voor Marklin C-rails met de standaard afstand van de C-rails

Pol

#6
Ik kan fout zijn, maar zoek eens bij Faller ...
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

PeterC

#7
Is zelfbouw geen optie?
Groetjes, Peter


GTTtommy

#8
de enkele die ik vind zijn uit productie..
nog even verder zoeken

Huugooke

#9
citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door GTTtommy

nee, ze liggen goed,
als men een wissel pakt, en daar de gepaste bocht aan hangt  dan liggen ze zover uit mekaar



Tja die tunnel portalen zijn gemaakt voor echte modelspoor[:D][:D]
Schiet u maar[^]
wim



Kijk: een beginnend modelspoorder stelt een serieuze vraag, en een duidelijk oudgediende (hoeveel duizend berichten?) geeft een denigrerend antwoord. Ben je echt niet een klein beetje beschaamd?
Het om dit soort reactie dat ik al eens gevraagd heb om mij als deelnemer aan dit forum te schrappen.
Als de moderator meeleest: bij deze herhaal ik mijn verzoek, en dit keer meen ik het.
Het was grotendeels plezant, interessant, en ik heb een paar leuke mensen leren kennen. Vaarwel.

Gerolf

#10
Is de hart-op-hart afstand bij Marklin-dubbelspoor zoveel groter dan bij andere merken ? Drie centimeter verschil [?]
Een tunnelportal verbouwen lijkt me een goede keuze (als die afstand echt klopt, het verbaast me wel)
Koop er twee, zaag ze door op 1.5cm van het midden en zet de grootste stukken tegen elkaar.
citaat:
Geplaatst door Huugooke
Vaarwel.
Dan zal je deze reactie waarschijnlijk niet meer lezen, maar toch:
- Iemand schrappen van het forum doen we (bijna) nooit. Soms ruim ik wat op (bvb een jaar sinds laatste bezoek, en nooit iets gepost)
- Als we schrappen, verandert de naam in de berichten in n/a. Dan lijkt het of iemand "buitengesmeten" is.
- Wim's plagerij was misschien wat flauw, maar voor mij althans geen reden om zo te reageren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GTTtommy

#11
@ hugo, bedankt voor even in de bres te springen,
maar ik trek het me niet aan hoor,
ik ben al lang modelspoorder, maar ik kan siens kort een fatsoenlijke baan bouwen, en dan stoot je op die moeilijkheden, zelfbouwen is niet zo mijn ding, aangezien ik niet zo handig ben met die dingen,
dus ben ik afhankelijk van de meeste benodigtheden kant en klaar te kopen

ik moest daarvoor mijn baan altijd afbreken en dan heb je dat niet nodig,
en aangezien ik nu al een mooie verzameling marklin lok's,  C-rails en toebehoren heb, ga ik nu niet overstappen naar K-rails of 2rail systeem

mvgr

Huugooke

#12
Voor zover ik kan terugblikken is dit niet de eerste "flauwe" opmerking.
Wat zijn andere bijdragen betreft hebben die ook niet veel om het lijf.

Klaas Zondervan

#13
Heeft M?rklin zelf geen passend tunnelportaal?

Huugooke

#14
In mijnen tijd (daar gaat 'm weer) hadden "ze" zelfbouw tunnelingangen. Kijk eens bij de scenery-leveranciers (Faller, Noch...) en natuurlijk bij de goede verkoper.
Als je wil kijk ik eens in mijn rommeldoos.