Petroleum-Zuid

Gestart door modeltreinbart, 04 februari 2012, 00:50:05 AM

MARKLINRIJDER

Bart,

Misschien een een telefoontje aan Vael in Sint-Niklaas??
Is voor jou toch om de hoek.

Grtjs,

David

modeltreinbart

Vael is inderdaad om de hoek maar wel een hoek van 10 a 11 km he . Maar ik begrijp wat je bedoelt zal er in de loop van de week eens paseren als ik van de opleiding kom, en anders op zaterdag. Maar ik denk dat ik zaterdag nog ga slecht zitten van de nacht er voor want dan is het mijn B-Day party in een Antwerpse discotheek.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Ik ben aan de eerste verlichtingspaal bezig en het resultaat ziet er al goed uit al zeg ik het zelf.
Na deze nog een 8 tal te gaan.
Het zal zijn tijd wel nemen maar het eet geen brood, dus kan het geen kwaad dat ik er wat langer over doe zolang het resultaat maar goed blijft.
Hoop wel klaar te zijn met de palen en nog een paar kleine atributen binnen 3 weken, want dan wil ik aan mijn houtwerk beginnen.
En dan kan ik ondertussen nog een beetje bij sparen voor mijn hout als ik aan die palen bezig ben.
Uitgezonderd de smd leds dan maar dat is de grote kost nu ook weer niet.
Met dank aan Gerolf en David vooral voor de mogelijke adresjes.
Later als ik foto's heb laten maken van de palen al dan niet met smd led krijgen jullie een foto update, dat beloof ik .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Dieter

Misschien een beetje aan de late kant, maar misschien heb je hier nog iets aan.

http://www2.schreder.com/documents/Z/Dutch/Brochure/200608101137/Z1%20Z2%20Z3%20NE.pdf

Update:
Misschien dat deze meer op je model lijkt.

http://phozagora.free.fr/?surfpage=Catagint&model=D00182

Mvg
Dieter
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

modeltreinbart

@ Dieter : Nee het is nog niet te laat , en alle info is welkom.
Dit was het type van lamp dat ik ging maken.
Dus alvast bedankt.
@ de andere lezers : Mijn eerste paal is een feit.
Ander palen zullen snel kunnen volgen, morgen ga ik proberen er nog een paar te maken telkens met een voetje, zo het gemakelijk is om ze te schilderen of te spuiten en te monteren op het baantje.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart
@ Dieter : (...) Dit was het type van lamp dat ik ging maken.
Nu kan ik toch niet goed volgen. Die lampenkap is heel anders dan die op je foto, en een veel moderner model.
Indien je een "vergane-glorie-petroleum" impressie wil, zou ik toch armatuurmodellen zoeken die zo'n 40 ? 50 jaar oud zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modeltreinbart

@ gerolf : Verschillen deze dan zoveel van vorm met de nieuwe?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Kautenbach

hoi Bart,

de lantaanpaal is boeiend,

jouw foto triggert me nog veel meer. waar is het precies, en heb je er meer info over, boeiend gebouw, een soort depaot of zo? en ik zie volgens mij nog sporen in de straat liggen?

groetjes, wim

modeltreinbart

@ Kautenbach : De foto's die ik op mijn laptop heb staan van Petroleum zuid heb ik gevonden via google.
Ik vermoed dat dit gebouw de woonst was van de conseirge, want de straat is een oprit naar priv? domein.
Als er mensen zijn die er meer info over hebben mogen dit ook altijd mededelen.
Daar ik dan ook meer info over heb als ik het gebouw maak dat ik de juiste commentaar kan bij zetten als ik het online zet.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart



Dit is nog een foto van hetzelfde gebouw
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

vanmiegroet

Mooie foto,
heeft wel iets.

Veel plezier met het bouwen van de baan.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Paulogic

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Mooie foto,
heeft wel iets.

Veel plezier met het bouwen van de baan.



Yep, dit lijkt net een scene uit Nanny McPhee. Zo'n sfeer zeg : Spooky, magisch, dreigende
wolken maar toch een beetje zon... whoeeeeee[^]
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Een beetje in het genre van de tekening van het verlaten centraal station, ergens in een ander draadje getoond.
Zeer mooi.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Het is echt de moeite om de buurt eens te gaan bekijken.  Ik denk wel dat ze ??n dezer eens zullen starten met de boel op te breken en te saneren en dan is alles weg.

Ik ga er geregeld ns langs daar het in mn "achtertuin" is.

Toen ik 12 jaar was ging ik woensdagnamiddag altijd naar de reeks 84 kijken vanop de krugerbrug en omgeving als hij er zn rangeerdienst vervulde.  Dit is echter vergane glorie.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janjozef

Het is daar inderdaad vergane glorie, veel mogelijkheden om onderkomen industri?le installaties te zien,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem