Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

N

Gestart door doomslu, 31 januari 2012, 22:50:09 PM

conducteur

Ik zou mij wel wagen aan een 205.***, maar bij mijn weten hebben ze geen TPIII versie voorzien. Terwijl Marklin nog maar 1? TPIII 55 gemaakt heeft...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

itchy

Luc, ik heb nog iets gevonden! Dus ik mag het gerust zeggen: als ik me niet vergis, zijn de zes 55'ers met rode band, nl. 5501, 5506, 5509, 5511, 5512 en 5514 dewelke uitgerust zijn met TVM430, behorend tot de stelplaats Schaarbeek (toch sinds september '96). In de folder van B-Models staat overal nog Kinkempois. Volgens mij is dit ook een foutje.
citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door itchy

Ik merk het maar op omdat ik er laatst nog een gesprek over had met meneer Van Biervliet, dat ze daar tijdens de ontwikkeling heel strikt op moeten toezien of "de Chinezen" doen het verkeerd! En VBV/BModels gaat er prat op om elke modelvariant zo waarheidsgetrouw mogelijk weer te geven. Dus het zou me verbazen mochten ze dit over het hoofd hebben gezien...

Ik heb ze even gecontacteerd en ze wisten het al. Wie echter nog iets vindt mag het gerust zeggen.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

krispy

citaat:
Geplaatst door itchy

Luc, ik heb nog iets gevonden! Dus ik mag het gerust zeggen: als ik me niet vergis, zijn de zes 55'ers met rode band, nl. 5501, 5506, 5509, 5511, 5512 en 5514 dewelke uitgerust zijn met TVM430, behorend tot de stelplaats Schaarbeek (toch sinds september '96). In de folder van B-Models staat overal nog Kinkempois. Volgens mij is dit ook een foutje.
citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door itchy

Ik merk het maar op omdat ik er laatst nog een gesprek over had met meneer Van Biervliet, dat ze daar tijdens de ontwikkeling heel strikt op moeten toezien of "de Chinezen" doen het verkeerd! En VBV/BModels gaat er prat op om elke modelvariant zo waarheidsgetrouw mogelijk weer te geven. Dus het zou me verbazen mochten ze dit over het hoofd hebben gezien...

Ik heb ze even gecontacteerd en ze wisten het al. Wie echter nog iets vindt mag het gerust zeggen.





@ itchy : ik stel voor om dat onmiddelijk aan b-models te laten weten , want den luc diene moet dat dan ook doorsturen en tevens kunnen zij  U dan meer laten weten .
De uitleveringsdatum begint nu snel te naderen naar het schijnt , eens de laatste proto's der zijn zal het lastig zijn om nog aanpassingen te verkrijgen [;)]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

doomslu

citaat:
Geplaatst door Binco

citaat:
Geplaatst door doomslu

Op de stand van Brelec zagen we bijzonder fijne Belgische lantaarnpaaltjes voor op Belgische perrons. Ze zijn exact op schaal 1/87.



Is daar soms ook een foto van genomen?
Ben wel benieuwd [:)]

[:)][;)]

Hier zie. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mini-bs

Super die lamp.

Bedankt voor de foto Luc !
 

doomslu

Zo, vandaag de laatste hand gelegd aan MSM 112.
Die kan deze week naar de drukker, zodat hij begin maart bij jullie is.

Na drie dagen N?rnberg komen we uiteraard thuis met volle geheugenkaartjes. Het is niet altijd evident om daaruit de juiste keuzes te maken, om 17 bladzijden in jullie tijdschrift te vullen. Doch, ik denk dat het weer goed geslaagd is.

Het overschot aan foto's weggooien zou natuurlijk zonde zijn. Daarom heb ik een selectie op de website gezet. Voor jullie! [;)]

http://modelspoormagazine.com/index.php?option=com_content&view=article&id=159&Itemid=97&lang=nl
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Leuke impressie.

Die VW Caddy vn Ritze moet ik zien te vinden als hij uit is[:)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

citaat:
Geplaatst door doomslu
... zodat hij begin maart bij jullie is...


Ik hoopte die eind volgende week in de bus te hebben.
Nog TWEE weken wachten ??? [xx(][xx(][xx(]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

http://zonetruckbelgium.be/Train/20081112/81-88-665-0163-3.jpg

deze wagons zijn er hernummering van de wagons die Marklin uitbrengt(waren reeds bij B-models te krijgen) echter die van Marklin hebben langs beide kanten geen bordes(of hoe noem je zoiets) met leuning kloppen die,http://modelspoormagazine.com/index.php?option=com_content&view=article&id=159&Itemid=97&lang=nl
want de nrs. die Marklin uitbrengt komen ongeveer in de buurt van de comp-nr die B-model hanteerde(zelfde type) !

Groeten Peter[;)]

Verder film Nurnberg :
http://www.swr.de/eisenbahn-romantik/759-nuernberger-spielwarenmesse-2012/-/id=98578/nid=98578/did=9138032/4j6ncx/index.html

video aanklikken [;)]

Binco

Met dank Luc,
Ziet er heeel goed uit [:p]

[:)][;)]

ronny-vdv

Kan er mij iemand zeggen, welke versie de correcte versie is ?

Marklin :


B-Models :


ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

Ronny,

da's ook mijn probleem, vandaar mijn vraag vroeger,
de Marklin-versie met beschrifting zou de oudste uitvoering zijn
B-Model zou eerst ook deze uitvoering uitbrengen, maar bracht een latere versie uit met B toevoeging, als je in de cat. kijkt van B-models zie je dat ze een iets latere versie uitbrachten !

Eigenlijk zou B-Models deze uitbrengen :
http://www.flickr.com/photos/andre_eindhoven/3551575815/in/set-72157622806016760 (volgens mij zouden die Wagons van Marklin er zo moeten uitzien, mogelijks hebben ze nog modellen liggen en proberen ze die op deze manier te dumpen, zou de eerste keer niet zijn ; zie 59's (heb bij Dacker bouwbeschrijving gekeken en daar staat een wagon zoals Marklin hem uitbrengt
Vervolgens zijn die wagons later nog eens vernummerd naar deze uitvoering met toevoegingXPS ?
Daarmee probeer ik aan te tonen dat deze van Marklin niet kloppen ; of er zijn later veranderingen aangebracht ?
Of mogelijks waren er verchillende uitvoeringen, maar al de foto's (recente tonen steeds aan beide kanten laadbordes met leuning )groeten Peter[;)]

Ronny, ik heb set B-models45205 5x, en ben op zoek naar zelfde wagens(ik dacht 45204?) met ander nr.,mocht jij die meerdere keren hebben en je hebt het nr die ik heb niet  zou je willen ruilen ?

argilla

Als je "de" correcte versie(s) wil, die van Dacker ( helaas niet meer te verkrijgen). Die zijn nu nog altijd de correctste.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door argilla

Als je "de" correcte versie(s) wil, die van Dacker ( helaas niet meer te verkrijgen). Die zijn nu nog altijd de correctste.



toch maar eens naar de foto's kijken, computernr.Dacker, Marklin en B-Model laten blijken dat het om dezelfde wagens gaat met het verschil bordes en leuning, ik heb van dit wagentype tientallen foto's gezien maar nu steeds met bordes en leuning ; daaruit zou je bijna moeten besluiten dat er aan de wagons bordessen toegevoegd werden !
Groeten Peter

loco

Wanneer M?rklin bij B-Models is gaan kijken, dan is B-Models zeker bij Dacker langs geweest. De wagens van B-Models zijn mooi. Echter zij hebben geen open frame en de wagens hebben iets van de twee varianten (bouwreeksen) die zijn gebouwd. Ook de draaistellen zijn anders. De wagens van Dacker waren mooi, maar de bouw ervan was niet voor iedereen weggelegd.
Wanneer zowel M?rklin als B-Models dezelfde variant uitbrengen, dan kan het toch niet anders dat de nummering van beide modellen in dezelfde bouwreeks lopen. De wagens hebben intussen al een lange geschiedenis achter de rug, waardoor het logisch is dat er in de loop van de tijd wijzigingen zijn aangebracht na onderhoud.
Gedetailleerde informatie over ze wagen vind je in spoorwegjournaal 177 oktober 2010 en in ons lijfblad toen de wagen van B-Models is uitgebracht. De info in SJ is echter completer.
De wagens hebben steeds een platform aan beide zijden. Maar niet altijd met een borstwering. Soms is er een borstwering aan slechts ??n zijde. Maar ook tussen de borstweringen bestaan er verschillen. Voor zover ik op mijn foto's kan nagaan hebben niet alle wagens in 2003 aan beide zijden een borstwering (versie Cockerill Sambre). In 2008 (versie VTG - CAIB) is dit blijkbaar wel het geval. Per gelegenheid zal ik een aantal van mijn foto's eens on-line zetten zodat je de verschillen zelf kunt vaststellen.