Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

3D-printer

Gestart door GTTtommy, 24 januari 2012, 15:41:41 PM

Steven123

Citaat van: MARKLINRIJDER op 25 november 2013, 21:07:24 PM
FDM printer met 0.05mm layers geeft dit resultaat.



Geprint met PS en in de grondverf gezet.

Grtjs,

David

Ziet er mooi glad uit op 0.05mm  8)
Ik ben tegenwoordig ook aan het experimenteren met 3d printing, maar zelfs met 0.2mm laagdikte kan het eindeloos lang duren en is het vrij lastig een mooie oppervlakte afwerking te verkrijgen...
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

marc goovaerts

Heel mooi David, maar maak er eens een (goede) gewoonte van om ook iedere keer de schaal te vermelden ?
Dat het geen N is heb ik ook wel door hoor ;)

MARKLINRIJDER

#137
Marc,

Ok, de getoonde kop is in de grootste schaal, spoor 1.
De andere kop staat nu op de printer en weet reeds dat hij morgen middag klaar zal zijn.
Zolang dus is die printer bezet.
De andere printer is er eentje aan het maken in spoor , die zal in de ochtend reeds klaar zijn.
Morgen gaan er 2 HO modellen op om het verschil te tonen naar details toe.
De HLD62 in spoor 1 heeft ondertussen al wel zijwandjes gekregen.



Steven, welke printer gebruik je en welk filament, misschien kan ik wat tips meegeven??

Grtjs,

David


Geert

Citaat van: MARKLINRIJDER op 26 november 2013, 00:53:45 AM
De andere kop staat nu op de printer en weet reeds dat hij morgen middag klaar zal zijn.
Zolang dus is die printer bezet.

Dit wist ik niet dat dit een halve dag duurde om iets in 3D af te printen. Ik dacht dat dit sneller ging.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

MARKLINRIJDER

Tijd is toch geen probleem.   De machine werkt zelfstandig.



Grtjs,

David


marc goovaerts

Tijd is in zoverre wel een probleem dat je die hele tijd ondertussen niks anders kan printen  ;)

Dirky

Ziet er echt wel stukken beter uit. Maar de kop van het reeks-55 project van het 0-forum lijkt me nog beter.
Maar je moet een beter fototoestel kopen want de slechte fotokwaliteit verdoezeld de details...

MARKLINRIJDER

Citaat van: Dirky op 26 november 2013, 19:18:40 PM
Ziet er echt wel stukken beter uit. Maar de kop van het reeks-55 project van het 0-forum lijkt me nog beter.
Maar je moet een beter fototoestel kopen want de slechte fotokwaliteit verdoezeld de details...

Dirk dat de kop op het O forum er beter uit ziet geef ik met volle overtuiging toe.
Er zal wellicht wel een groot verschil zijn in kostprijs van de print.

Beter fototoestel is niet dadelijk aan de orde, ik ben tevreden van mijn Nikon D60, photobucket tast wel de kwaliteit wat aan en ik ben niet de beste fotograaf. :(

Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

Ondertussen staat de 62 in spoor 1 er zo voor:




Grtjs,

David

rgp

Hallo,

Groot Prijsverschil: ik denk het niet

Roland

MARKLINRIJDER

Citaat van: rgp op 09 december 2013, 08:39:09 AM
Hallo,

Groot Prijsverschil: ik denk het niet

Roland

Roland wat denk je dat de kop heeft gekost van de FDM printer en wat heeft de kop bij materialise gekost???
Ik heb een flauw vermoeden dat er ergens met een factor 10 wordt gerekend.

Ondertussen ook de bogie flanken en een aandrijving geprint.
De tweede zal mogelijk vannacht gebeuren.



Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

Deze kon ik net van de printer halen:



Net zoals deze:




Allen gemaakt op HOBBY printers.

Grtjs,

David

Dirky

Kan je er niet meteen een meetlatje bijleggen op de foto David? We kunnen toch niets beoordelen als we helemaal geen referentie hebben qua grootte van de stukken...

dani

hopelijk zal ik binnenkort ook "terzake" kunnen mee praten.  De  mechanische opbouw van mijn K8200 is klaar. 
Ik ben benieuwd naar de resultaten.  Ook al waren er mensen die hem "afraden" hier, ben ik toch koppig !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

marc goovaerts

Citaat van: Dirky op 20 december 2013, 08:41:03 AM
Kan je er niet meteen een meetlatje bijleggen op de foto David? We kunnen toch niets beoordelen als we helemaal geen referentie hebben qua grootte van de stukken...
Of een suikerklontje ?  ;)