3D-printer

Gestart door GTTtommy, 24 januari 2012, 15:41:41 PM

PeterC

Citaat van: MARKLINRIJDER op 20 december 2013, 00:54:05 AM
Deze kon ik net van de printer halen...

...Allen gemaakt op HOBBY printers.


David, kan je, naast een referentie, er ook bij zetten met welke printer en welk materiaal?  Net als zovelen ben ik ook aan een hoop leesvoer begonnen met het oog op een aanschaf van een (betaalbare) 3D printer.
Groetjes, Peter


dani

@Peter : ik heb ook eerst eens rond gekeken...   
Als het je kan helpen : ik keek vooral naar  de aankoopprijs, het ald an niet zelf assembleren, de prijs van de filamenten (want sommige zitten in speciale "cassettes " en zijn dubbel zo duur), gebruiksgemak,  toegankelijkheid en vooral de  afmetingen van het te printen werkstuk, alsook de  laagdikte en de resolutie  (nozzle diameter, stapgrootte van de motoren).

De Velleman kwam er voor mij als "beste koop" uit, omdat hij 20x20X20 cm bereik heeft,  simpel opgebouwd is, zelf te onderhouden valt en vooral GOEDKOOP om de hobby betaalbaar te houden.


Altenatief voor mij was de Makerbot Replicator met dual extruders, maar dan zit je toch al rap aan 3 x de prijs en  kleiner  print-volume.
Ook fijn om eens naar te kijken :  de  Leapfrog series, de RepRap Mendel , de Cubify serie en de  UP!3D  Systems



waarschijnlik heb je deze link zelf ook al gevolgd maar wou hem toch nog es mee geven.
http://3dprinters.ws/



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

MARKLINRIJDER

DAni,

Zonder roet te willen strooien in je ogen.

De velleman is ok maar.........met een Z as die in laagjes print van 0.2mm kom je heurs niet ver qua details.
Ik had voor wat anders gegaan.  Je zal er wel plezier aan beleven maar al snel beperkingen ontdekken.

Ik maak de foto's straks opnieuw met een referentie maat en vermelding met welke printers.

Grtjs,

David

Doornroosje

Moet je, om functionele modellen te maken, niet steeds in een bouwkit patroon denken? Dus in plaats van het geheel in 1 keer te willen uitprinten, onderdeel per onderdeel laten maken lijkt me de manier dan. Zoals de Faller bouwkits de onderdelen maken en in dit geval dus ook ontwerpen.

Ik zie zeker de mogelijkheden van 3D-printing voor onze hobby, maar mijn portefueille zegt voorlopig nog steeds NEEN. Ook het ontleden van het model dat je wil bouwen in onderdelen dat je nog moet ontwerpen op pc lijkt me niet eenvoudig. Misschien dat er met de loop van tijd wel uitgebreide databanken komen met deze (deel-)ontwerpen.

Het is een stap dichter bij het volledig zelf maken van treintjes, maar we zijn nog mijlenver verwijderd van een vergelijkbare kostprijs, als je ook de tijd van ontwerpen en assembleren meetelt. Maar laat het anderen vooral niet ontmoedigen! Des te gemakkelijker wordt het voor mij later :-) ...

philippe_007

Voor de huis tuin en keuken 3D printer zal het ook niet zo lang meer wachten zijn.
HP is blijkbaar gestart met het ontwikkelen van een 3D printer voor de grote massa.
Binnenkort zullen de prijzen dus zeker nog een pak zakken (eens het massaproductie is)
en het aantal beschikbare modellen of stukken zal zienderogen groeien..
3D heeft zeker een toekomst en in ons hobby nog meer, dus laat maar komen.

argilla

groepsaankoop als het zover is ? De chinezen maken een bouwkit van de printer voor (ongeveer door de wisselkoers) € 380 zonder het programma zonder verzendkosten met 75 stuks af te nemen. :(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

MARKLINRIJDER

En de belgen, hoe doen zij dat?

Straks komt er Dream Factory2,

Is dat niks?



Grtjs,

David


MARKLINRIJDER

De ring met hoge resolutie geprint:



Grtjs,

David

argilla

Citaat van: MARKLINRIJDER op 20 december 2013, 16:09:03 PM
En de belgen, hoe doen zij dat?

Straks komt er Dream Factory2,

Is dat niks?



Grtjs,

David


tegen welke prijs ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

marc goovaerts

En met welke specificaties ?

marc goovaerts

Citaat van: Doornroosje op 20 december 2013, 15:00:01 PM
Misschien dat er met de loop van tijd wel uitgebreide databanken komen met deze (deel-)ontwerpen.
Voor scenery zijn er op het internet al een bende databanken te vinden hoor. Zowel betalend als gratis.
Om te beginnen al die van Google SketchUp.
Gewoon eens googelen op '3D wat-ik-zoek'. En dan naar de prentjes.

MARKLINRIJDER



FDM printer

Print met lagen van 0.05mm tot 0.4mm
ABS/PLA/Laywood/Nylon/FlexPLA/.....
Nozzle 0.4mm
Bouwoppervlakte: 150*150*150mm
Instelbare printsnelheid
Inschatting van printtijd bij start
Offline printen
Touch screen bediening
Plug en play, kan gestart worden met printer binnen de 15Minuten.

Grtjs,

David

Dirky

Als dat iets is wat jij verkoopt zou ik wel graag een sample toegestuurd krijgen van een stukje dat op de beste resolutie werd geprint.

MARKLINRIJDER

Dirky,

Enige voorkeur?

Grtjs,

David

Paulogic

Ikke heb een idee... print eens een briefje van 500 euro?  ;D ;D
Grapje David...

Schoon machien. Ziet er wel vrij degelijk uit tov sommige andere die ik al mogen aanschouwen heb.
Welke verschillen/voordelen bieden de materialen ?
mvg,
Paul(ogic)