Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

Jochen 2

Gestart door Flanders_JS, 08 november 2011, 20:11:48 PM

Flanders_JS

Hallo iedereen,

Ongelooflijk dat er hier een naamgenoot is, zal iemand uit de jaren '70 zijn ook.

Alvorens ik het forum bestook met vragen, wat info over mezelf:

Zoals velen vroeger Lima materiaal gehad, tijdens mijn studententijd (vakantiejobs => euro's) uitgebreid met vooral Roco materiaal. Toen had ik een grote zolderruimte. Van het Lima materiaal heb ik enkel nog die 2735 (een brolding maar wel de snelste }:) )M2 en M4 rijtuigen.

Fleischmann profi rails gekocht (meeste in okkazie), paar 62's in Keulen bij winkelier die er vanaf wou (mooie korting)

Overige gekocht bij Broux of Verborgh, beiden reeds verdwenen.

En dan werk, vrouw, huis, kindjes,...hobby heeft 10 jaar stilgelegen. Nu is het virus terug opgedoken:)

Het plan: eerst technologie bijbenen, beperken tot HO tijdperk V diesels, uitsluitend Belgisch materiaal. Ik ben verzot op container gerief en nog meer op ketelwagens dus wil ik daarrond iets kleins maken. Mijn huidige ruimte is slechts 3 x 3.5m.

En wat is alles veel duurder geworden, maja, dat zal vooruitgang zijn.

Metpetergaathetbeter

JOchem,,

Welkom hier op het forum ! Je bent vroeg beginnen spelen met treinen , jobstudent zijn en studententijd gehad en nog maar 12 jaar oud ! Je wisselde per abuis de cijfers ?

Ik hoop alvast dat je hier een leuke tijd hebt en nog veel plezier hebt aan het forum en de opbouw van een baan !

Groeten Peter[;)]

Flanders_JS

toch niet, de teller staat momenteel op 35.

Heb al 3 keer geprobeerd om die geboortedatum juist te krijgen. Zal het eens doen als ik fris man ben [;)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Flanders_JS

toch niet, de teller staat momenteel op 35.

Heb al 3 keer geprobeerd om die geboortedatum juist te krijgen. Zal het eens doen als ik fris man ben [;)]

Ik hoop alvast voor jou dat je thuis ook geen 3maal moet proberen [}:)]. Ne keer lachen, nietwaar dat moet ook kunnen !
Blij alvast je erbij te hebben !

Groeten Peter[;)]

Steam.N

Hallo Jochen,
welkom op het forum.
Net als zovelen van ons het klassieke verhaal: treintjes tijdens de jeugd, en dan wachten dat de kindjes wat groeien, en er plaats en financies vrijkomen [;)]
Geniet van je hobby.  En laat ons af en toe meegenieten met enkele fotos.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railman56

welkom in ons midden Jochen 2.

Mijn huidige ruimte is slechts 3 x 3.5m

van deze ruimte kunnen velen onder ons "slechts" van dromen.[;)]
nog veel plezier en laat geregeld van je horen.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Kusttrein28

Welkom
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

Gerolf

Welkom Jochen. Je herstart-verhaal klinkt velen bekend [;)]

Over die geboortedatum-ingave: dat is inderdaad niet zo eenvoudig.
Het gaat over een tweetraps-invoer, onderaan het venstertje staat wat uitleg:
citaat:
Kies maand en jaar en druk accoord,
   then
click on the date.
Het vetgedrukte wordt wel eens vergeten - en dan blijven mensen "zeer jong" [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Welkom Jochen. Je herstart-verhaal klinkt velen bekend [;)]

Over die geboortedatum-ingave: dat is inderdaad niet zo eenvoudig.
Het gaat over een tweetraps-invoer, onderaan het venstertje staat wat uitleg:
citaat:
Kies maand en jaar en druk accoord,
   then
click on the date.
Het vetgedrukte wordt wel eens vergeten - en dan blijven mensen "zeer jong" [:D]

Sommige blijven 12 en 13 jaar ![:)] Op weg naar eeuwig leven ?[:D]

Groeten Peter

PeterC

Jochen, welkom!
Als toevoeging op dat profiel: je effectieve woonplaats (streek) is ook leuk om te weten.  Wanneer ik in je 'openingswoord' Verborgh zie staan, vermoed ik OVL?

3 x 3.5m: veel mee te doen mits een goede 'planning' [;)].
Groetjes, Peter

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door PeterC

Jochen, welkom!
Als toevoeging op dat profiel: je effectieve woonplaats (streek) is ook leuk om te weten.  Wanneer ik in je 'openingswoord' Verborgh zie staan, vermoed ik OVL?

3 x 3.5m: veel mee te doen mits een goede 'planning' [;)].

Peter,

Ongelooflijk! my God!Fantastisch!Geweldig! de streek(Ertvelde) waar Cherie uit volle borst gezongen wordt ! Ik ben trouwens uit Lochristi

Groeten Peter[;)]