Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Reeks 18

Gestart door Dvroonen, 21 september 2011, 11:55:07 AM

Dvroonen

Hallo
Hier nog wat foto s van gisteren met een reeks 18

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0536Large.jpg/IMG

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0535Large.jpg/IMG

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0537Large.jpg/IMG

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0549Large.jpg/IMG
Centrale gang van machinekamer

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0542Large.jpg/IMG
Pneumatisch blok

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0541Large.jpg/IMG
Koeltoren van tractiemotor

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0540Large.jpg/IMG

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0543Large.jpg/IMG

zekeringskast(een van de vele)

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0544Large.jpg/IMG

1 UIC kabel 1 kabel voor de EP rem 1 stroomkabel voor naar de rijtuigen

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0545Large.jpg/IMG

Ventilator voor verluchting in de machinekamer

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0546Large.jpg/IMG

1 van de drie oliepompen

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0547Large.jpg/IMG

Schroefcompressor

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0548Large.jpg/IMG


Bij aankomst in Gent gisteravond

IMGhttp://i1095.photobucket.com/albums/i477/Danny166/T%2018%20machinekamer/DSC_0556Large.jpg/IMG


                Beste groeten Danny Vroonen






























 

chef garde


OMC

Techniek staat niet stil h? [:)] knappe machines!

Is het misschien geen goed idee om dit topic samen te voegen met het andere topic over de reeks 18 in het grootbedrijf? Als al die foto's bij elkaar staan krijgt men toch al een prima indruk over de HLE18 denk ik zo?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

loebaske

Knappe foto's en er staan geen hinderlijke masten voor de loc [^]
Aan de hand van de foto's kan ik nu ook de binnen inrichting van de machine kamer doen van de machien [:D][:D]

railman56

bedankt voor de mooie foto's
nog nagelnieuwe loc, dat moet een droom zijn om er mee te mogen rijden.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

B-Cargo

Vrijdag 7/10 worden hle' 1803 en 1806 ( VAN DE OUDE REEKS 18 !!!)
overgebracht van Raeren naar Kinkempois. Vertrek voorzien om 12u. met een stop in Welkenraedt. De dag nadien vertrekken de locs met trein 44565 naar Gremberg.
Groetjes,

chef garde

En wat wordt er daar met de oude reeks 18 gedaan?  Sloop?

dgrr57

citaat:
Geplaatst door chef garde

En wat wordt er daar met de oude reeks 18 gedaan?  Sloop?

verkocht aan een Tsjechische maatschappij (bron : Op de Baan)

Metpetergaathetbeter

Is de nieuwe 18 een storinggevoelige loc (ik meen dat er bij de 13 en 3000 cfl storingen optraden)of valt dat best mee en zijn er kinderziekten te bespeuren aan de nieuw loc's ?

Groeten Peter[;)]

conducteur

Zondag mijn eerste 18 gezien op weg naar Oostende. Naar aanleiding van openbedrijvendag naar de biomassacentrale van electrawinds geweest en via het kanaal Brugge Oostende (dat parallel met de spoorweg loopt) terug naar huis gereden.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

2012

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Is de nieuwe 18 een storinggevoelige loc (ik meen dat er bij de 13 en 3000 cfl storingen optraden)of valt dat best mee en zijn er kinderziekten te bespeuren aan de nieuw loc's ?

Groeten Peter[;)]



Ook al mijn eerste ritje gedaan met deze lok en moet zeggen dat ze momenteel perfect werken, geen opstart "ziektes" zoals bij de aanvang van de 13/30.
Her en der is men wel nog wat kleine zaken aan het bijwerken op gebied van software. Er zijn tot op heden weinig of geen problemen met deze lok's [:D]

trainfreak

De 18's maken wel een enorm lawaai moet ik zeggen.
Ze zouden ook enorm krachtig zijn, maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt (nog maar 1 keer 'achter een 18 gehangen')
Spoorse groeten
Dimitri

chef garde

citaat:
Geplaatst door trainfreak


Ze zouden ook enorm krachtig zijn



6000 KW vertrouwde iemand mij toe tijdens opendeur te TW Merelbeke.  Toen ik vroeg hoeveel dat omgerekend is in PK's zei de man dat je hiervoor x 1,36 moet rekenen.

6000 x 1,36 = 8160 pk.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door trainfreak


Ze zouden ook enorm krachtig zijn



6000 KW vertrouwde iemand mij toe tijdens opendeur te TW Merelbeke.  Toen ik vroeg hoeveel dat omgerekend is in PK's zei de man dat je hiervoor x 1,36 moet rekenen.

6000 x 1,36 = 8160 pk.

Op Wikipedia staat hetzelfde:
6000 kW (25kV, maximum)
5000 kW (3 kV & 25 kV, continu)
2400 kW (1,5 kV)
Spoorse groeten
Dimitri

conducteur

Is die 6000 kW niet tijdelijk? Is het normale vermogen niet wat lager, maar bv bij het terug aanzetten (na een stop in een station bv) een extra 'boost' krijgen om makkelijker aan te zetten?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum