Veldrit Zonhoven

Gestart door dingske, 09 augustus 2011, 21:34:26 PM

dingske

Hallo allemaal

Ondertussen hebben we natuurlijk niet stil gezeten, zijn bezig met de voorbereidingen voor de bouw van de viptent op de rand van de kuil. Dit was helemaal geen gemakkelijke opgave omdat we niet voldoende foto's hebben van deze tent. Had gehoopt om in November van vorig jaar bij de laatste cross foto's te maken van deze tent. Wat blijkt nu ze hebben voor de laatste editie gekozen voor een ander model. Dan maar even een mailtje naar de organisator, wat blijkt nu deze cross is opgenomen door een grote organisator. Zij hebben dus ook geen gegevens over deze tent, gelukkige kon de fabrikant mij wel wat meer info verschaffen.

Nu ben ik ook volop bezig met de bouw van de randapparatuur, stellingen voor camera's, reclameborden, stootkussens. Maar ook en dat is en blijft nog het grootste werk, de toeschouwers moeten nog een jasje krijgen. Heb er al een heel aantal kunnen schilderen maar er moeten er nog een hele hoop gedaan worden. Hieronder een klein beeldje van de stand van zaken.

http://instagram.com/p/XKTy1HRt2w/


Groeten Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

Stedahult

Ik mag dit graag zien.. En Sven Nijs zie ik in gedachte al op kop stoempen  ;)
Mvh. Steef

dingske

Het zal Albert zijn die voor Nys en Pauwels gaat rijden. Was de uitslag van toen  ;)

Na lang nog eens een update.

Nu het vakantie is hebben we weer wat meer tijd om aan één stuk door te bouwen. Er moesten nog een aantal aardappeldoeken geplaatst worden, ook ontbraken er nog een aantal banners.

















Ook werden er al een aantal bomen geplaatst, er staan er nog een heel aantal klaar op de werkbank om voorzien te worden van loof.



De publiekstent werd ook weer wat verder afgewerkt. Ze kreeg al haar spanners, een werkje van heel lange adem maar ben echt wel blij met het resultaat. Er werden er zo'n 45 stuks gemaakt en met heel veel geduld geplaatst.


Ik wil groot zijn in iets kleins.

TBCédric

Dat is zeer zeer zeer realistisch!

Mooi gedaan.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Die kuil oogt stilaan erg mooi. Prachtige afsluitingen ook  8)
Ik mis nog wel de bandensporen in het zand. Of komen die (soms heel diepe) sleuven nog ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dingske


Gerlof voor de sporen zijn we nog wat aan het proberen, we vinden nog wel iets  ;)

Ondertussen zijn we nog wat aan het verder bouwen. Iets wat al lang lag te wachten was de afwerking van het laatste hoekje in de bak. Hiervoor moesten we nog een aantal foto's gaan schieten, maar door het warme weer kwam dit er niet van. Maandag was het wat rustiger en zijn we toch nog met heel wat zon, wat foto's kunnen gaan maken.

Met deze foto's konden we dan verder aan de slag en hebben we getracht om de ruwbouw van de hoek af te werken.

Als eerste kwam het stukje tussen de 2de inrit en de 2de uitrit aan het bod. Daar moest nog een ruw stukje ingepast worden, dit hebben we gedaan met behulp van een stukje maquette karton wat ontdaan werd van de laag karton. Na wat prutsen en prullen kregen we het volgende resultaat, de basis is er en we moeten het nog verder afwerken.





De rechterhoek was helemaal niet simpel, we kregen moeilijk zicht op de juiste plaatsing en hoogtes. Na heel wat kijk en denkwerk kwamen we tot het volgende resultaat. Het komt bijna helemaal overeen met de werkelijkheid.



























Nu volgt de verdere afwerking, nog even wachten op wat deco spullen en we kunnen er weer invliegen.
Ik wil groot zijn in iets kleins.

modelbaanHO

Dit mooie diorama en de bouwer was vandaag te zien in iedereen beroemd op één.
Wordt vanavond laat nog eens opnieuw uitgezonden.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

dingske


Bedankt Luc, dit ging inderdaad over ons project.

Was spannend omdat we niet wisten hoe ze het gingen monteren, maar ik ben er echt wel tevreden bij.

Voor degene die het nog eens willen bekijken:


http://www.een.be/programmas/iedereen-beroemd/ter-plekke-houthalen


Groeten Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vyncky

het zag er al een mooi projectje uit , maar op den tv was het nog mooier!

Knap werk mannen!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

evan

Das tof Mannen!  Jullie mogen trots zijn op dit moment en tevens de realisatie tot nu toe ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dani

3 pagina's ver en nog geen spoor van een trein, maar ik denk dat dat ook niet echt de bedoeling was.
Wel heb ik heir al heel veel werk zien leveren en een tot nu toe mooi gedetailleerd en geslaagd resultaat !!!!  Ga zo door , het zal super zijn.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Citaat van: dani op 12 september 2013, 10:14:16 AM
3 pagina's ver en nog geen spoor van een trein, maar ik denk dat dat ook niet echt de bedoeling was.
Wel heb ik heir al heel veel werk zien leveren en een tot nu toe mooi gedetailleerd en geslaagd resultaat !!!!  Ga zo door , het zal super zijn.

Er moet niet altijd een trein te zien zijn om achterover te vallen hé Dani.  ;D
Ik zeg het al van in het begin dat ik dit draadje op de voet volg. Jammer dat het zo lang geleden is dat er nog een update geweest is. (Hint hint  ;D)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainspottingjr

Hoever staat het project, aangezien de volgende editie van de cross reeds voor de deur staat ben ik er zeker van dat jullie aanwezig zullen zijn.

Wie weet brengt deze editie weer wat meer info
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

loebaske

Een oud draadje dat ik nog niet eens heb opgemerkt, knappe realisatie en eens een andere tak van modelbouw...

Ben ook wel eens benieuwd naar het verdere resultaat..