Veldrit Zonhoven

Gestart door dingske, 09 augustus 2011, 21:34:26 PM

dingske

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hey dat is nog eens een origineel idee , volgens mij redelijk uniek??
Dat gaat idd een heel werkje worden om dat allemaal na te bouwen , en je zal massa's preisertjes mogen schilderen.[}:)]
Dit ga ik z?ker blijven volgen , ook al omdat ik eveneens een z??r fervent veldrijder-liefhebber ben.

Veel succes mannen!![;)]

Bedankt Ervin! Ik had dit tot nu toe nog nooit gezien, het is een echte uitdaging geworden. Er liggen al een hoop preiserkes klaar om voorzien te worden van een jasje en er is nog een leger aan preiserianen onderweg. [:)]

Ik wil groot zijn in iets kleins.

dingske

citaat:
Geplaatst door railman56

ja, dit is eens iets anders dan treintjes in een landschap.
het begin ziet er alvast veelbelovend uit.[;)]
ben benieuwd naar het resultaat.
marc

Bedankt voor de reactie.[:)]

dingske

We hebben weer twee dagen verder kunnen bouwen, wat is er ondertussen allemaal gebeurd?

We hebben de modulebak voorzien van twee lagen witte grondwerf.

Vervolgens kreeg de modulebak  een laag groen/grijze matte lakverf.

Na heel wat meet-, reken- en paswerk zijn we erin geslaagd om de vorm van de bodem over te brengen op de grondplaat.

Na het afteken was de volgende stap het juist leggen van de bodemplaat t.o.v. de randen van de modulebak. De bodemplaat werd vervolgens vast gezet op het lattenwerk met een aantal schroeven.

De volgende stap gaat het op maat snijden en plaatsen van de isolatieplaten. Deze platen zullen dienst doen als basis voor de randen van de kuil.

Dit is het einde van dit korte verslagje. In de loop van de week volgt er meer.
Groeten Wouter

PeterC

Wouter,
Veel succes met je project!  Ik ben benieuwd.
Groetjes, Peter

dingske

citaat:
Geplaatst door PeterC

Wouter,
Veel succes met je project!  Ik ben benieuwd.

Dank u wel Peter.

dingske

Hallo

Gisteren hebben we tot in de late uurtjes verder gewerkt.

Al de platen isolatie zijn geplaatst en hebben de juiste vorm gekregen. We hebben ze aan elkaar geplakt met silicone en voorzien van een aantal spijkers die voor wat meer stevigheid moeten zorgen. We kozen voor een silicone die niet inwerkt op de platen, maar wel goed plakt.

We hebben er voor gekozen om de randen van het gat recht af te snijden. In de volgende stap krijgen de juiste schuinte. Zo hebben we een goed zicht op de randen beneden in de kuil.

De hoogte verschillen werden uitgevuld door gebruik te maken van verschillende diktes van isolatie. In een later stadium zal alles juist schuin aangesneden worden om de juiste hoogte verschillen te bekomen.

Later deze week meer.

Groeten Wouter

dingske

Hallo

Gisteren en vandaag nog goed kunnen doorwerken. We hebben weer heel wat kunnen doen.
De isolatie kreeg overal de juiste vorm, we hebben alles goed kunnen snijden door gebruik te maken van alle gemeten gegevens.

De in- en uitritten werden nog niet uitgesneden, deze worden in een volgende stap uitgesneden en voorzien van de juiste vorm.
De volgende stap is alles voorzien van een laagje kalk.

Wouter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dingske

Hallo

Vrijdag en zaterdag hebben we nog wat kunnen verder werken. De ruwbouwwerken zijn bijna volledig klaar.

Vrijdag hebben we de laatste stukken uitgesneden.

Zaterdag kreeg alles een laagje pleister.

Nu is alles grondig aan het drogen. De volgende dagen zal er verder gewerkt worden aan de preiserianen en de eerste bomen voor rond de kuil.

Later meer.

Wouter

dingske

Hallo

De afgelopen dagen nog wat verder kunnen werken. De laag pleister had toch wat meer tijd nodig om te drogen dan eerst gedacht. Terwijl we moesten wachten op het drogen van de pleister, werden er al een aantal renner voorzien van de juiste uitrusting. De foto?s hiervan volgen later.

We hebben de kuil voorzien van een aangepaste kleur. Elke kan kreeg zijn kleur, dit om ervoor te zorgen dat er geen wit door het zand zal komen. Het geeft wel een gek zicht, maar dit zal wel veranderen als alles een laagje zand gekregen heeft [;)]

Ook werden er al een aantal bomen gemaakt. De eerste 7 bomen zijn ondertussen geplaatst. We willen ook proberen om de wortels van de bomen wat zichtbaar te maken. Daarom werd er wat kalk weg genomen en werden de wortels wat uitgewerkt.

Later deze week zal ik een aantal foto?s posten waar de vergelijking gemaakt kan worden tussen de werkelijkheid en het model.

Tot later!
Wouter

Gerolf

Dat kan iets moois worden [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dingske

Merci Gerolf, we doen ons best [;)]

dirkkerckhofs

De bomen zijn wel geslaagd. Met welk materiaal is het groen gemaakt?

Dirk

dingske

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

De bomen zijn wel geslaagd. Met welk materiaal is het groen gemaakt?

Dirk

Heb getracht om de bomen te bouwen zoals grove den Jos ze ook maakt. Ze zijn wel niet zo goed gelukt en gedetailleerd zoals de bomen van Jos.
Het loof is gemaakt van filterwatten die voorzien werden van een laagje ?blended turf? van woodland scenics. Verkrijgbaar onder nummer T1349.

Wouter

ERVIN

In je handtekening schrijf je " ik wil groot zijn in iets kleins" , awel daar ben je dan h??l goed mee bezig.[;)]

Bomen zien er super uit , en ook de rest gaat dik in orde komen , dat zie je zo.