De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

FREMO e.V. - afd België

Citaat van: doomslu op 07 april 2015, 22:51:02 PM
Bedankt mannen.
Ik vind 'begroenen' super leuk werk.
Ik ben ook tevreden met mijn aanpak. Ik heb eerst een module (eigenlijk een segment) afgewerkt (99%, de rest komt er aan, Evan) en nu weer een stukje van een kleine meter.
Op die manier schuif ik op naar rechts. Het brengt afwisseling en voldoening. Ik kan het aanraden.
Wat ik ook kan aanraden: de stukjes landschapsplaat liggen los op de baan. Dat was voor het eerst dat ik dat heb toegepast en het werkt fantastisch handig, zittend aan een tafel!

-----------------------------------------------------------------------------------
Dag Luc,

Dank, voor het gratis maken van reclame voor het #FREMO-principe#.
Dat is juist wat #FREMO# beoogt in één van zijn basis principes.
Eerst de bak maken, die handelbaar is.
Dan traject leggen en aanpassen.
Daarna de omgeving situeren.
Finaal afwerken.
Dit kan alles op een goede werktafel gebeuren, met het GROTE VOORDEEL dat je OVERAL aankunt op je gemak.

Mvg
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Martin Welberg

Wat is daar FREMO aan ? Stukjes landschap is wat anders als een complete module..

Herwig

Een vaste spoordijk, gecombineerd met verschillende aparte landschapsdelen:   wie is die Nederlander ook alweer die dit systeem heeft gepromoot met een Britse modelbaan?   Had reeds (dacht 'k) reportage in MSM.

OlivierV

Zeer knap Luc!

Mag ik je vragen wat voor strooisels je gebruikt hebt. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: Herwig op 08 april 2015, 14:29:14 PM
Een vaste spoordijk, gecombineerd met verschillende aparte landschapsdelen:   wie is die Nederlander ook alweer die dit systeem heeft gepromoot met een Britse modelbaan?   Had reeds (dacht 'k) reportage in MSM.
Mijn wijsheid komt inderdaad uit de boekskes.  ;)

Citaat van: OlivierV op 08 april 2015, 14:35:26 PM
Zeer knap Luc!

Mag ik je vragen wat voor strooisels je gebruikt hebt. :)
Ja dat mag, maar ik kan jou dat nu niet vertellen (want ik ben niet thuis). Morgenavond!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach


Herwig

#381
Zeg zo maar  niet       "de boekskes"        tegen hét MSM.... .   In dit laatste zit namelijk, door de band genomen, toch nu-en-dan iets meer wijsheid vervat.

reeves

Knap gedaan Luc !

Groet Tom

ERVIN

Luc , je hebt het " licht " gezien qua detaillering van de natuur , ik jammer genoeg nog steeds niet , maar je hebt hier weer een pracht resultaat neergezet , iets waar ik , echt wel , jaloers op ben.  ;)

Ik moet eens dringend minder treinen kopen en mij meer gaan bezig houden met dit soort zaken. :-[

evan

Citaat van: ERVIN op 08 april 2015, 21:52:20 PM
Luc , je hebt het " licht " gezien qua detaillering van de natuur , ik jammer genoeg nog steeds niet , maar je hebt hier weer een pracht resultaat neergezet , iets waar ik , echt wel , jaloers op ben.  ;)

Ik moet eens dringend minder treinen kopen en mij meer gaan bezig houden met dit soort zaken. :-[

Dat is gesproken!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Amai Luc, knappe vierdaagse gedaan  8)
Het is duidelijk dat je plezier beleeft aan "groen"-werken  :P

Citaat van: evan op 08 april 2015, 23:35:16 PM
Citaat van: ERVIN op 08 april 2015, 21:52:20 PM
Luc , je hebt het " licht " gezien qua detaillering van de natuur , ik jammer genoeg nog steeds niet , maar je hebt hier weer een pracht resultaat neergezet , iets waar ik , echt wel , jaloers op ben.  ;)

Ik moet eens dringend minder treinen kopen en mij meer gaan bezig houden met dit soort zaken. :-[

Dat is gesproken!

Vind ik ook  ;D
Erwin, waar wacht je op? Vrije tijd?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Citaat van: Gerolf op 09 april 2015, 08:28:55 AM

Het is duidelijk dat je plezier beleeft aan "groen"-werken  :P

Klopt. Behalve brug en tunnelportaal staat er geen enkel bouwwerk op deze kleine 3 meter baan.
Maar... nu gaat het komen. De stationbuurt wordt veel minder groen. Dat wordt een ander paar mouwen!  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

Als uw H0-gebouwtjes even geslaagd worden als uw H0-groenwerkzaamheden, zal het er zeker keurig uit gaan zien. 

Steam.N

Citaat van: doomslu op 09 april 2015, 08:32:21 AM
... De stationbuurt wordt veel minder groen. Dat wordt een ander paar mouwen!  ...

Kop op, Luc.
Gebouwen zijn tof !!!
Komt goed.  Zeker  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

en de stoelen en tafels heb je alvast een goed adres Luc,  ergens in Putte ! ;)