den Humo

Gestart door groen1976, 19 april 2011, 12:51:23 PM


doomslu

Mijnheer de journalist, ik zou graag de naam van die gasten hun winkeltje kennen. Ik betaal namelijk ook belastingen en zou ook graag eens iets onnozel doen. [xx(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Pol

Het ergste is dat de media die **** een forum geven waardoor hun daden nog eens bevestigd worden ook! Onlangs werd het biechtgeheim van priesters in vraag gesteld, zou men dat voor het beroepsgeheim van journalisten ook niet moeten doen? Naar mijn mening is de journalist in kwestie getuige van iets illegaals dat de maatschappij schaadt en zou hij dus de namen van deze figuren moeten doorgeven aan de politie.

Meer zeg ik er niet over want het is teveel eer aan die snotneuzen!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

janjozef

We kunnen samen gaan, kunnen we achteraf altijd de schuld op de andere schuiven als we met genoeg zijn.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Als men die mannen oppakt zou men al hun spullen op straat moeten zetten met een paar bussen graffiti erbij.
Laat de voorbijgangers maar spuiten! [:D]

Zouden ze het nog zo plezant vinden?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

WTF TREINEN SHIT???????????????????
ALS IK ZO ZULKE GASTJE BEZIG ZIE DAN[xx(][xx(][xx(][xx(] VOOR HUN TOCH!!!!!!!!
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

factageklerk

1 keer oppakken celstraf of een werkstraf (zo eentje waarvan je moet kotsen terwijl je dat doet). Mocht dit niet helpen en een 2 e keer betrapt worden een van hun handen .............[xx(][xx(][xx(] Nu ja jullie weten wel wat ik bedoel
 

Dirky

Ik vind het niet OK dat dit gebeurt maar vind veel graffiti persoonlijk toch wel echte kunst! Bovendien worden die schilderijen door veel mensen bekeken omdat die (kunst)werken nu eenmaal rondrijden!

Als jullie voor zo iets vredig al dergelijke straffen wilt uitspreken, wat doe je dan met de autobestuurder die aan 60kmh voorbij rijdt aan de school waar jouw kinderen naartoe gaan? Wat doe je dan met de arrogante wieler-terrorist die tegen mijn gevel staat te plassen? Laat je nu niet vangen omdat het op treinen gebeurt!

Die treinen hebben heus geen pijn van een beetje verf, de hoge kostenlast van de NMBS is heus niet te wijten aan een handjevol graffiti spuiters...

En eerlijk gezegd, ik heb vroeger ook veel strafbare dingen gedaan voor de "kick"... wie niet? Laat die jongens doen of zorg ervoor dat ze alternatieven hebben...[:)]

Steam.N

Het zijn inderdaad soms meesterwerkjes, en mooi om naar te kijken.
Tags alhoewel trekken op niets.  Dat is als hondjes die hun terrein afplassen, triestig.

Ik heb vooral een probleem met de houding dat ze zich het recht toe?igenen om gelijk welke gevel / garagepoort aan te pakken, en dat de eigenaars de problemen maar moeten oplossen.
Een beetje respect voor andermans goed is niet misplaatst. Een tekort dat we op veel plaatsen in de maatschappij terugvinden:  "Alleen het eigen persoontje telt, en de rest mag de pot op".  

Hebben ze voor die graffiti spuiters in het verleden in Antwerpen geen viaducten ter beschikking gesteld?  Dat leverde mooie en kleurrijke werkjes op.  Dat zou wat meer mogen.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

B-Cargo

Alternatieven voor graffitispuiters zodat ze geen treinstellen moeten aanpakken? Meen je dat nu?
Het kost de NMBS jaarlijks handenvol geld voor de schoonmaak. Stellen blijven dagen ge?mobiliseerd en er is nu al niet bepaald een overschot aan materieel. Het is natuurlijk zo dat die gasten vrij spel hebben, de wijkbundels liggen er 's nachts verlaten bij. Vroeger waren er nog kleine seinpostjes bemand en dergelijke. Zet de nodige afsluiting omheen de bundels, camerabewaking, voldoende verlichting en zet desnoods wat stroom op het hek zodat die kunstenaars het geen 2x proberen, net genoeg om ze af te schrikken, zoals een koe in een wei dus
[:)][;)]
Een goed initiatief als er hier en daar viaducten, muren van oude industriepanden enz worden terbeschikking gesteld aan graffitispuiters, maar ik vind toch echt van geen respect getuigen als je openbare of privaateigendommen besmeurt!
groetjes,

Gerolf

Dit doet me wat denken aan een discussie van enkele jaren geleden (kan ook op het HGBTF-forum geweest zijn, maar ik denk het niet)
Even situeren: een grafittist had net een trein "behandeld" en vroeg aan de forumleden/spotters of er mensen foto's van genomen hadden ?n die foto's wilden delen.
Da manneke komt niet meer op ons forum - nogal wat tegenwind - en hij had het zelf "redelijk" snel door [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Mooi of niet mooi, daar ga ik me niet over uitspreken.
Waar het hem om gaat is dat iemand die andere mensen of andermans eigendom niet respecteert van mij ook geen respect mag verwachten. Denk je echt dat ze het zelf leuk zouden vinden om hun brommertje besmeurd te zien, of de ramen van hun winkeltje?
Hard aanpakken die broekventjes, dat is volgens mij de enige remedie.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Ik heb het eindelijk begrepen. Ik haal elke foto van een treinstel met tag of graffiti van internet, of haal de tag er met een tekenpakket vanaf. Ik plaats geen enkele foto meer van een trein met tag of graffiti meer.

Ik ben geen wandelende pispaal van die ventjes! Dat ze een tag van hun rivaal op hun eigen voorhoofd getatoe?erd krijgen bij veroordeling, en 5 jaar mee rondlopen, en schrobben om de rekening betalen van hun geklieder. Zielig stelletje gefrustreerden, dat uit verveling niets beters weet te doen dan dat. Dat ze een lief gaan zoeken... maar welke meid wilt eigenlijk zo'n looser? Vicieuze cirkel... (sorry, maar soms moet het er even uit) [xx(]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Johnnytrein

En dan zijn er nog mensen die namaak grafity aanschaffen om op hun treintjes aan te brengen. bwaak
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Michiel

Langs een kant snap ik dat wel. Je wilt een tijdbeeld neerzetten op je baan, en TP V en IV hoort nu eenmaal met die smurrie op elk betonnen boortje of muurtje.

Trouwen, je vernielt er andermans eigendom niet mee. Of je zou stiekem tagjes moeten gaan spuiten op andermans modelbaan! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)