Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Torpedo wagen Museum Kinkempois

Gestart door SirGresley, 13 april 2011, 12:00:33 PM

mark7758

Kijk eens in de Kleinmodelbahn collectie.
En wie weet Roco ooit.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door mark7758

En wie weet Roco ooit.

Juiste wagon verkeerde beschrifting ! Ik dacht dat Dacker ooit het juiste wagonnetje uitbracht (althans van belettering) en het zag er toendertijd als de mensen nog niet zo kieskeurig vrij aardig uit !

Groeten Peter[;)]

mark7758

We gaan gewoon in Nurnberg die wagen vragen bij Roco.
Foto's heb ik genoeg. En als jij er nu 498 besteld en ik 2 stuks kunnen ze gemaakt worden.[^][^]
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Metpetergaathetbeter

eigenlijk zouden we er zeker tenminste 2(maar werden er soms niet meer dan ??n gebruikt op sommige trajecten tss de de torp.wagons geplaatst, hing af van wat bruggen onderweg konden dragen !? Dan zouden we er op z'n minst 4 verschillende moeten hebben !
Dan is dat voor jou 4 en voor mij 1996, wat opvalt dat die Nederlanders veel veranderd zijn,[:)] vroeger werden die door Vlamingen afgeschiderd als gierig ! En dat is toch het minste waarvan ze U kunnen beschuldigen, nietwaar ?[:D]
Heb jij niet enkele foto's, heb aan 't zoeken geweest en vond er enkele dacht ik ?
http://jos.treinspottingclubbelgium.be/#48.30
http://jos.treinspottingclubbelgium.be/#48.482
http://jos.treinspottingclubbelgium.be/#48.579
Even wachten, gaaat auom. naar de juiste wagon !

Groeten Peter[;)]

Beslist eens doorbladeren bijzonder interessante site !

mark7758

Kijk eens op die nieuwe DVD van NK. (Over het staalvervoer)
Foto's
MH2005IM06277,MH2006IMG-0619,MH2007IMG-7493,MH2008IMG-5569,MH2009IMG-0723, MH2009IMG-0916, MH2009IMG-0951,MH2009IMG-4913

Maar ik zal je matsen. Ik zal er van ieder nummer 2 bestellen.(ben niet gierig, maar mijn baan is niet zo groot.(Maar 110m2 op beurzen)

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door mark7758

En wie weet Roco ooit.

Juiste wagon verkeerde beschrifting ! Ik dacht dat Dacker ooit het juiste wagonnetje uitbracht (althans van belettering) en het zag er toendertijd als de mensen nog niet zo kieskeurig vrij aardig uit !

Groeten Peter[;)]

Dacker weet ik niet (kan niet alles weten [:D]), maar in Traintamarre een set van Laser gevonden [;)]

Stefan Appelmans

Dit is de Laser, Jaaaaren geleden gemaakt voor Jocadis. Model van een vriend.

Ik heb er een gemaakt op basis van een oude M?rklin wagon (grondig verandert).En enkele stukken van getrokken.

De torpedo werdt gemaakt op basis van een Dacker-copij... Veel moeten herbeginnen om het rijbaar te hebben. Ook enkele stukken van getrokken. Ik was blij dat het gedaan was!

En alhoewel het mijn zaken niet zijn, denk ik dat als de torpedo nu eindelijk niet moest komen, het fatsoenlijk zou zijn van Kinkempois het dan toch te melden. Dat is nu al teminste 3 jaar dat de mensen wachten...

stefan.

dgrr57

Die Laser is een Es-wagen (UIC 01 88 503 4 899-8 en 01 88 552 1 005-2).

Maar ik heb weet van twee Eo-wagen (UIC 25 88 503 4 948-5 en 16 88 502 8 072-3), ook van Laser. Maar tot mijn spijt heb ik van die laatste twee nog geen foto gezien. Alleen hun referentienummer : 2032....

Metpetergaathetbeter

@Stefan en Patrick,

Bedankt voor het zoeken en plaatsen !

Groeten Peter

Ps fraaie wagons Stefan [:p]

SirGresley

Het model zag er goed uit maar er zijn nog kleine aanpassingen nodig.
De prijs: voor degenen die hem al besteld hadden en een voorschot van ? 50 betaald blijft het 250, anders 400.
Die van Alaf zullen dit bevestigen, anders heb ik het verkeerd verstaan...
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Metpetergaathetbeter

Vrij aardig bedrag[:0] voor zo'n mooie wagon[:p], al je dan nog realiseert dat je er voor een geloofwaardige trein minstens 2(3of4)nodig hebt dan weet je voor wat gespaard ! Toch nog maar eens 1,2,3 of 4 nachten over slapen ![^]

Groeten Peter[;)]

Stefan Appelmans

Gisteren van de de Voorzitter van Kinkempois Museum nieuws gekregen.
Er zijn 32 modellen van de "eeste slag" gemaakt. Er was een model zichtbaar op de Kinkempois open deur, maar ik ben er persoonlijk niet geweest, dus heb ik het model niet gezien.
Er zijn problemas geweest met ets materiaal en zij "verliezen hun broek" met 250 Euros. Nu, voor de volgende, "teminste" 400 Eros/stuk.
Voil?-voil?.
stefan.

Johnnytrein

Stefan, wat moet ik mij hierbij voorstellen"400 Eros" bedoel je echt de god eros? [:D] Sorry kon het ni laten.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Stefan Appelmans

stefan.

Peter

400 euro voor een wagen. Das nie mis h?. En dan zeggen dat je er toch minstens 3 moet hebben. Versta me niet verkeerd. De bouwers zullen wel juist gerekend hebben, maar....goh...400[:0]
Met vriendelijke groeten
Peter