Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Torpedo wagen Museum Kinkempois

Gestart door SirGresley, 13 april 2011, 12:00:33 PM

mark7758

Info Torpedowagon.

Gereed Half Augustus. (Onder voor behoud).

Bron: ATF NK.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tiep16

Enig nieuws hierover? Het is komend weekend open deur in Kinkempois, vandaar...

mark7758

Het eerste exemplaar is daar te zien.
Tevens is er een Dubbel DVD te koop met 1,5 uur aan film met FO-tjes en meer als 1000 foto's van FO en staal treinen.

DEMO van de Torpedowagon is in Salle de Cours op de begaande grond.
http://www.wallorail.be/nk.htm

Veel plezier.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Stefan Appelmans

Zeker vid?o over de ECHTE torpedos?
Nieuws?
stefan.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Ik kan bevestigen dat het een mooie verzameling films en foto's is op die DVD.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SirGresley

Het is precies zoals bij de grote fabricanten: in mei, dan in mei zeggen ze september, dan weer volgend jaar...
Zeg dan gewoon dat er problemen zijn met de constructie en dat het langer gaat duren maar laat uw "klanten" toch niet in het ongewisse. Dit is ze gewoon aan het lijntje houden.[:(!]
Ik ken verschillende mensen die al mails gestuurd hebben maar NOOIT een antwoord kregen of getelefoneerd hebben ZONDER resultaat!![:(!]
3 jaar over het ontwerp en constructie??? Zoek het uit op voorhand of het mogelijk is zo'n constructie te maken.
Jullie van ATF hadden nu, met deze opendeur, de torpedowagen als premi?re kunnen aankondigen in plaats van 3 jaar geleden...
Maarja, gedane zaken...[8)] Men leert uit zijn fouten. Bezint eer ge begint.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

bollen neus

Ik heb dan nog pech ook, maak ik verschillende AFB machines uit verschillende tijdperken en kom dan te weten dat deze machines nooit zo torpedo wagons hebben getrokken, ge moet maar geluk hebben h??[:)]

argilla

Ook ik heb mailtjes gestuurd ( de laatste keer maandag nog) geen return gekregen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

mini-bs

van die wagens was er weinig meer te zien dan 3 jaar geleden.
Het lijkt me trouwens een mooi model om ook door grotere producenten gemaakt te worden. En er is variatie genoeg om mekaar niet met exclusiviteitscontracten te moeten koeieneren.

De dvd is heel erg de moeite, de open deur was zoals steeds plezierig daar. Mij valt in NK altijd op hoe vriendelijk ze daar zijn (in Guillemins was dat vroeger ook het geval), en je mag er nog ongestoord je gangen gaan (bvb een bezoekske aan het seinhuis is nooit een probleem).
Jammer dat de stelplaats in haar bestaan bedreigd wordt, het verval is al duidelijk merkbaar. Een deel (uitgerangeerde ?)loks staat al in de wagenwerkplaats nabij de baan op Ougr?e.
Ik hoop dat er - zeker voor het museum en de post PR - manieren gevonden worden om een en ander te bewaren.

 

B-Modelbouw

Zou er dan zoveel interesse zijn voor een Torpedowagen ... Deze rijden toch nooit over de lijn, en zijn toch maar enkel te zien op een beperkte omgeving rond de staalindustrie ???

Metpetergaathetbeter

Ik heb ooit toch eens zo'n konvooi door Gent-St-Pieters zien rijden maar dat is al heel lang geleden !

Groeten Peter[;)]

PS clublokaal heeft vroeger aan de overkant van spoor 1 gelegen (was niet bereikbaar langs de perrons ! Om deze kant te bereiken moest je die lange gang (voorbij openb. toiletten doorlopen en daar een diensttr^p nemen !)

mark7758

De FO-tjes reden vroeger gewoon tussen NK en Duinkerken.
Dit zelfs met E-locs.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door mark7758

De FO-tjes reden vroeger gewoon tussen NK en Duinkerken.
Dit zelfs met E-locs.



Reed toen met een 51! Verder heb je dan nog het probeem dat je van die wagons er 2,3 of 4 moet hebben en verder zou je dan op zoek moet gaan naar de juiste tss-wagons (bakwagon type E maar met specifieke belettering) !

Groeten Peter[;)]