Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Torpedo wagen Museum Kinkempois

Gestart door SirGresley, 13 april 2011, 12:00:33 PM

argilla

Het probleem van de Dacker torpedowagen is dat bij DCC als hij op een wissel afbuigend komt er kortsluiting ontstaat. Nooit bij "rechtdoor".Peco elektrofrog code 75.De stroom op het puntstuk wordt omgeschakeld met de te volgen route. Dus daar kan het niet aan liggen.
Heb al veel nagedacht en getest en ik denk dat het komt omdat de bougies van metaal zijn ( heel de wagon is van witmetaal). Nochtans zijn er ge?soleerde wielassen in de bougies.Maar er zijn teveel bougies . Wat maakt dat er tegengestelde stromen doorgaan en dus kortsluiting.
Misschien weet iemand anders een andere oplossing of oorzaak ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

Je assen in de bogie allemaal met de isoleerde as-wiel verbinding aan dezelfde kant steken(bv allemaal rechts) ?'t is luidop denken misschien de oplosssing ?

Groeten Peter[;)]

PS je wagon vekopen voor 250 euro ![}:)][:D]

mark7758

De Torpedowagon die op de open dag rond reed heeft 2 dagen lang rondgereden over een roco handwissel met DCC zonder ook maar 1 keer kortsluiting te geven.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

argilla

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Je assen in de bogie allemaal met de isoleerde as-wiel verbinding aan dezelfde kant steken(bv allemaal rechts) ?'t is luidop denken misschien de oplosssing ?

Groeten Peter[;)]

PS je wagon vekopen voor 250 euro ![}:)][:D]

Dat is al gebeurt. [;)]

verkopen ???? zo'n prachtig model en van Dacker ????[:D][;)]
Eerder nieuwe bougies maken uit kunststof dat is nog eens een nieuw  project.
Misschien kan ik daarvoor de hulp in roepen van Marc Goovearts met zijn freesmachine.[:p]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

citaat:
Geplaatst door mark7758

De Torpedowagon die op de open dag rond reed heeft 2 dagen lang rondgereden over een roco handwissel met DCC zonder ook maar 1 keer kortsluiting te geven.

Je zegt hetzelve over....ROCO. Ik heb PECO materiaal.
Twee verschillende constructies van wissels.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15