Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Torpedo wagen Museum Kinkempois

Gestart door SirGresley, 13 april 2011, 12:00:33 PM

SirGresley

Dadelijk is het 3 jaar geleden dat A.T.F. van het Mus?e ferroviaire de Kinkempois aankondigde dat ze de torpedowagen "Demag-J?nkerath" nummer 19 of 20 ging uitbrengen maar nog steeds geen nieuws!! Verschillende bekenden van mij hebben hier al telefonisch en per email navraag gedaan maar nog steeds niks!!

Voorschot van ? 50 werd gevraagd. Totale prijs zou ? 250 zijn.

Heeft hier iemand meer weet van??
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

bollen neus

Inderdaad je bent niet alleen, gelukkig geen voorschot op betaald, enkel wat ik terug gezonden kreeg was een mailtje met enkel "we zullen het eens voorstellen aan de voorzitter" Normaal gingen er 2 modellen met verschillende nummers uitkomen, samen met de speciale 55 nummer.Geen nieuws goed nieuws zeker ?[:)] Wordt vervolgt zoals de samenstelling van ons regering dus tijd zat.[:)]

mark7758

Planning is uitgelopen vanwege wat kleine probleemjes.
De eerste zouden binnen nu en een maand klaar moeten zijn.
En ja fransen kunnen slecht communiceren. (Ken ze persoonlijk erg goed.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

bollen neus

Mark, op welke site of link kan je deze dan "wel" al bestellen, als ik dit zo lees dan moet er toch reclame of iets te vinden zijn wanneer en waar je ze kan komen afhalen?
Vond geen e-mail adres bij jou profiel dus stel ik deze vragen hier direct op forum.[:)]

Stefan Appelmans

stefan.

bollen neus

Stefan....tussen ons, sommige dinges moeten echt niet komen hoor (ik weet wel niet wie of wat je bedoeld wat er nooit zal komen maar toch plezierig [:)] )

mark7758

Ik vertel je dat ze wel komen. Allen wat later. En voor de herfst zouden ze allemaal klaar zijn en uitgeleverd gaan worden.
Het wordt gedaan door maar 2 mensen en die hebben ook een normaal leven en baan. En dat gaat helaas voor.
Dus sorry en nogmaals sorry. Maar ze komen. Echt.
En meer ga ik er niet over zeggen. Ga bij het ATF NK museum langs en dan krijg je het zelfde verhaal te horen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Ralf Wittkamp

Hello.
I never heard from that announcement before. But it sounds very interesting.

Because I'm a fan from "coal and steal-themes" I'm interested in that models.

Which "quality" would that models have? Quality like models from "big" companies (M?rklin, Roco) or like small companies (Heris)? Or are that "handmade-models" with Resin or material like that?

Thank you for information.


Greetings from Germany.
Ralf Wittkamp
 

mini-bs

Hey Ralf,

Das Modell da? ich gesehen habe in Kinkempois war gar kein Serienmodell, sondern etwas was ja Resin oder so sein k?nnte.

Ich habe es nicht gekauft weil ich hoffe LS oder so wird je auch
ein solches Modell im gekannten Qualit?t ausbringen. Begr?ndung: man hat ja auch die 'Talbots' von Cockeril und die Rollenwagen im Katalog, es fehlt also noch eine Zwischenstufe...[8D]


Voor wie geen duits broebelt (zoals ik) of spreekt (zoals Ralf) :

Het modelleke in Kinkempois zag er een zeer geslaagd amateurmodel uit. Ik hoop echter op een professionele versie van LS aangezien die al het vervoer van ertsen en van coils mogelijk gemaakt hebben, waarom zouden ze de tussenstap niet eens mogelijk maken [:)]
 

mark7758

Zodra ik er weer ben zal ik het prototype dat daar in een vitrine staat nog een keer fotograveren.

Ralf.
So bald ich wieder in Kinkempois bin wurde ich das prototype mal fotogravieren.

mark7758
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

Die torpedowagon werd die niet heel lang geleden uitgebracht door Dacker ? Ik meen mij dat te herinneren en ook het feit dat deze wagon ongelooflijk zwaar waren ten opzichte van andere wagons !

Groeten Peter[;)]

loebaske

Idd. Peter, maar die waren niet just, enkel iemand van een club in Luik heeft het juste model en ben ben dan ook fier om er zo enkele in men verzameling te hebben...

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door loebaske

Idd. Peter, maar die waren niet just, enkel iemand van een club in Luik heeft het juste model en ben ben dan ook fier om er zo enkele in men verzameling te hebben...



Loebas,

Ik dacht dat bij onze Franstalige tegenganger TMM ergens een draadje te vinden is van die wagon van die Luikse kennis van jou !

Groeten Peter[;)]

Johnnytrein

Wat is er dan fout aan dat model van dacker?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Stefan Appelmans

Die torpedos van ATF moesten nu alreeds teminste twee jaar geleden uitkomen.
Eerst was et dit dat niet ging, dan dat...Twee jaar om een model te ontwerpen en maken is "misschien een beetje veel", het is daarom dat ik gezegd heb dat die nooit gingen komen.
Het Dacker model was niet echt fout, maar nutteloos zwaar. De torpedo zelf was in gegoten staal.
Het Dacker model was nadien "nagemaakt" maar met ook een zware torpedo, en de twee chassis gegoten in veel te slap white metal, zodat de chassis plooiden met de torpedo er op...En het reed niet.
Iemand heeft me zo een model gebracht om het te verbeteren. Ik heb dan bijna alles herbegonnen in plasticard, gemald en in resin gegoten, en er 90 van gemaakt. Had ik niet stop gezegd was ik er nog mee bezig![xx(] Dat is nu een goed jaar geleden.
Maar dat van ATF is dus nog niet gereed.[:o)]
stefan.