Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

raptor centrale

Gestart door n/a, 10 maart 2011, 10:57:10 AM

n/a

hallo, ik rijd nu 8 mnd. met n-spoor aangestuurd door de raptor, en wisseldec. van lenz
keerlusdec. van lenz, en terugmelders en sein dec. van viessmann.
alle rail is kato , op de baan liggen in totaal 28 wissels.
met de raptor is het eigenlijk foutloos aangestuurd, er zitten 4 pendelbanen in, alles word realitisch afgeremd, in totaal zitten er 98 verschillende route,s in.
de grote v/d baan is in h vorm, 1x 3,50mx 1m  1x 2,40mx1m 1x 2mx 1m
de treinen komen niet steeds op de zelfde plek terecht, raptor husselt dat door elkaar, ook
kan je halte verboden uitvoeren, bijv. treinen die te lang zijn voor dat blok stoppen niet.
of bijv. een lok met tankwagons mogen niet stoppen voor het hoofdperron.
je kan met de raptor zeer veel, tegen een toch lage prijs, en zeer betrouwbaar.

Steam.N

Dag Jan,

heb je meer info over die Raptor? Specs, prijs, links?

Thanks.  Jean
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

n/a

hallo steam.n, het is een geweldige aansturing.
de prijs v/d raptor is 299euro. daarbij kan je module,s bijkopen voor de besturing uit te breiden.deze kosten 7,95 euro per stuk, eigenlijk zit alles al in de raptor de module moet alleen met een code no. geactiveerd worden. de gehele beschrijving is te zien, en te downloaden op www. vraag@raptor-digital.eu
en ook op www.raptor-digital.eu   dan zie je ook dat je met alle vragen kan stellen , wat je verder wil weten. ik werk met deze zeer ingewikkelde baan 1 booster van littfinski db-2
mocht je met een schaduwstation werken dan kan je er 2 van gebruiken.
er staan bij mij 14 treinstellen op de baan, waarvan er 6 tegelijk rijden. ook zijn loks met geluid aan te sturen, traksie rijden kan ook, kortom eigenlijk alles wat een treinliefhebber wil.
groeten jan.

Steam.N

Dank je wel Jan.  

De prijs is wel een stuk lager dan andere controllers.  Je bent enthousiast, dus het zal wel goed werken.

Zijn er anderen die hiermee ervaring hebben?  Eerlijk gezegd: ik had van dat merk nog nooit gehoord.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

INFO

Laat Anne W dat dan maar niet horen, die maakt er in ieder antwoord wat hij op forums geeft reclame voor. [;)]

Een Multi-Maus is goedkoper [;)]

Bij de Raptor moet je nog wel een aparte booster met trafo aanschaffen anders rijden er geen trein. [8)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Paulogic

Ook even gekeken naar die Raptor... qua prijs plus booster toch
niet heel goedkoop vind ik (persoonlijk) en het lijkt mij op
een bediening van een oude fax. Wel veel mogelijkheden en toch
mogelijkheid tot aansluiten met pc. Wel spijtig dat ze niet
opteren voor een 'recentere' look. Maar dat zal wel de prijs
niet ten gunste komen. Voor een 3railer minder geschikt denk ik.
mvg,
Paul(ogic)

hapkin

Je kan je natuurlijk ook de vraag stellen wie is die janwildschut
Hij heeft nog maar 3 berichten en ze gaan allemaal over raptor ,
en toevallig is alles super en waaauw.

Ruikt toch wel een beetje naar...

mvg Steve

n/a

citaat:
Geplaatst door hapkin

Je kan je natuurlijk ook de vraag stellen wie is die janwildschut
Hij heeft nog maar 3 berichten en ze gaan allemaal over raptor ,
en toevallig is alles super en waaauw.

Ruikt toch wel een beetje naar...

mvg Steve

n/a

hallo, ik ben gewoon een tevreden gebruiker v/d raptor, en verder probeer ik uit te leggen hoe fijn het is om met dit systeem mijn baan aan te sturen, maar op dit forum word je gelijk aangevallen of je een handelaar bent. hapklin en poulogic trekken al conclusie,s terwijl ze niets van dit apparaat weten. het lijkt wel een ouwe wijfen club.

Klaas Zondervan

@Janwildschut: ik denk wel te weten waar die reacties vandaan komen. Op het forum van Beneluxspoor opereert een zekere AnneW die ook Raptorgebruiker is, en de Raptor te pas en te onpas ter sprake brengt. Ook in draadjes waar dat geen toegevoegde waarde heeft. Veel forumbezoekers beginnen dat gedrag behoorlijk beu te raken en ik heb ook de indruk dat de meesten die Raptor maar niks vinden. Vandaar dat iedereen gelijk in de afweerhouding schiet als de Raptor weer eens wordt gepromoot.

INFO

Niet alleen op het Beneluxspoorforum, maar ook en vooral op het 3Railforum en recent zelfs op het N-Spoor forum duikt ene Anne W en zijn Raptor steeds vaker op, dit geeft nogal eens wrijvingen. Het niets aflatende noemen van Raptor, ook als het helemaal niet op het bericht van toepassing is, werkt uitermate storend, vandaar waarschijnlijk deze reacties Jan, omtrent dit prehistorisch ogende ding.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

marimon

Misschien aan de redactie MSM om dit apparaat eens onder de loepe te nemen en te wikken en te wegen[;)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

anne w

En nu ook op nog een paar andere forums.

Ondanks wat mijn beide "vrienden" uit Holland schrijven moet iedereen zelf uit maken wat hem of haar het beste hun eigen doel dient, het enige wat belangrijk is, is dat je je doelen goed overdacht stelt en je je dan goed op de hoogte stelt van wat de voor-en nadelen van alle apparaten en systemen is.

Voor de beide heren is dat Raptor niet, want er zit geen muis bij, geen koploper in en er is geen netwerk van eigen makelij en daar zweren ze beiden bij.

Overigens als de Duitse Miba Organisatie 4 (vier) pagina's aan de Raptor wijdt, dan zal het toch niet zo'n flut apparaat zijn.

Naast de genoemde websites is er ook een forum, www.raptorforum.nl en mocht je 26 en 27 maart naar de MSG in Den Bosch komen, dan tref je naast een Railroad, een Railware, twee Koploper banen ook twee, wellicht drie banen met Raptor aan.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door anne w

Voor de beide heren is dat Raptor niet, want er zit geen muis bij, geen koploper in en er is geen netwerk van eigen makelij en daar zweren ze beiden bij.
Als je mij als ??n van "beide heren" ziet, dan klopt je constatering niet helemaal. Ik rij zelf nl. nog steeds analoog, en daarbij heb je geen muis nodig en geen koploper. Wel een "netwerk van eigen makelij", maar dat is een heel ander verhaal.

Wat ik alleen maar constateer is dat je vaak de Raptor er met de haren bij sleept, ook als het onderwerp van een topic daar helemaal niet toe uitnodigt, en dat bij de meerderheid van de digitaalrijders de Raptor beslist niet hun diepste begeerte wakker maakt.

jacques timmermans

anne w,

waar en wanneer heeft de Duitse Miba Organisatie dan deze pagina?s aan de Raptor besteed? Of nog beter, kun je misschien een link vermelden waar die recensie te lezen is?

Jacques Timmermans