Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

vanmiegroet

och ik heb tekeningen gemaakt waarin alle rijtuigen en locs in new look staan.
Zelfs stomers.

itchy

Nieuwe aanwinst, aan een gunstig prijsje gevonden (op een piepklein standje) te Genk: de 1604 van ViTrains... hier nog ongeschminkt recht uit de doos, naast de 1606 wiens smoel al wel van de nodige cosmetica is voorzien. Prachtig toch?!

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

itchy

Even de hele familie samen op de foto:

1608, 1606, 1604, 1601 [:D]
(enkel de 1606 is al volledig voorzien van alle toebehoren op de fronten en het dak, en dat zijn er nogal wat)

boke

Proficiat met je aankoop... Een liefhebber van de reeks 16? Dat zijn nu eens locs waar ik geen zicht op krijg. Een reeks die bij mij ontbreekt en waarvan ik nog niet de minste behoefte heb gehad om die aan te schaffen... [:I] Voor de fabrikanten hebben we gelukkig allemaal verschillende smaken! Maar om toch positief af te sluiten: mooie foto...[;)]

Groeten,

Boke

itchy

Boke, inderdaad: ieder zijn smaak, no problem! Qua model: zeer mooi afgewerkt & gedetailleerd, en momenteel vind je ze aan zeer interessante prijzen (anders had ik er geen 4 van gekocht...[8D]). Qua 'in het echt': in tp V enkel inzetbaar voor gesleepte passagierstreinen (of met twee: aan kop en staart van een meettrein, eventueel). Er is ooit een wild plan geweest om ze op de lijn Oostende - Antwerpen in te zetten, in treinschakeling, met M6'en ertussen als ik het goed heb, maar dat is nooit doorgegaan. Maar als ik ooit M6'en aanschaf is dat ideetje wel een optie). Verder: de IC Oostende-Keulen, de EN Jan Kiepura, P-treinen allerhande (M5),...

TimT

mooie aanwinsten hoor Itchy :D heb op genk de grijze 16 gekocht
maar wat een werk om die hekjes en al te plaatsen plus ze geraken er nog moeilijk of niet in
heb je toevallig geen tips ?
Groeten Tim

deurenkletser

Heb ook de 1601 in Genk gekocht. De hekjes naast de deuren gingen er bij mij feilloos in. Onder eerst en dan boven, klik en ze zitten vast. Nog nooit zo gemakkelijk geweest.

Ik krijg wel het 3e kopsein niet verlicht, ondanks plaatsen lichtgeleider, daar klopt iets niet volgens mij. Iemand tips?

Iemand trouwens deze lok aangepast om de eindseinen apart te schakelen? En ze vervangen door warmwitte LED's ipv die koudwitte?

itchy

Ha het derde frontsein van de Vitrains 16!
In het kort: vergeet het. Of toch met het stukje plexi lichtgeleider dat erbij is geleverd. Na veel prutswerk had ik het eindelijk in/tussen/over/onder de stuurcabine gekregen, tot ik merkte dat het ding helemaal niet compatibel is met de verlichting - het printplaatje zit gewoon in de weg. Als je dus een 3e frontsein wil, zal je een andere oplossing moeten zoeken... dat is zowat het enige minpunt aan deze 16 (nee, ik vergeet er een: het is een hele heksentoer om hier een sounddecoder in te krijgen). Nog een tip: zet alle losse onderdelen vast met een microdruppeltje lijm of verf, de openingen zijn soms aan de ruime kant zodat het detailstukje in kwestie vlug verloren gaat.
citaat:
Geplaatst door deurenkletser

Heb ook de 1601 in Genk gekocht. De hekjes naast de deuren gingen er bij mij feilloos in. Onder eerst en dan boven, klik en ze zitten vast. Nog nooit zo gemakkelijk geweest.

Ik krijg wel het 3e kopsein niet verlicht, ondanks plaatsen lichtgeleider, daar klopt iets niet volgens mij. Iemand tips?

Iemand trouwens deze lok aangepast om de eindseinen apart te schakelen? En ze vervangen door warmwitte LED's ipv die koudwitte?

Break302

citaat:

De led's vervangen is niet direkt nodig, je kan ze ook bewerken met vernis zoals Clear Colour 1322 van Humbrol!

Jos

doomslu

En mogen we ook weten hoe hoog/laag die "interessante prijzen" lagen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

deurenkletser

Bedankt alweer voor de hulp Jos (idem voor de 13 toen!!). U bent geweldig.

@doomslu, ik heb nieuw 135? betaald. Niet echt wauw, maar voor mij iets beter koop in de webshop omdat er dan verzendingskosten bijkomen ;)

itchy

op de beurs waren er te vinden aan 140, en als je wat beter zocht aan 135 euro. nog altijd een ietsje duurder dan bij mijn vaste modelspoorwinkel, want daar vind je sommige modellen aan nog geen 130 euro. het afwerkingsnivo ligt net onder dat van LS Models volgens mij, dus vind ik dat een zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding. nieuwprijs was destijds rond de 175 euro, zijn geld waard zeker als je weet dat het Europees fabrikaat is!
citaat:
Geplaatst door doomslu

En mogen we ook weten hoe hoog/laag die "interessante prijzen" lagen?

Binco

en als je dan toch bezig bent,
De gele strepen op de rangeertreden niet vergeten [:)]

Ik heb er ook andere panto's opgezet (LSM).
Ik vond deze mooier, beter passen maar dat is eigen smaak natuurlijk.

[:)][;)]

itchy

Daar heb ik niks op aan te merken!
De geschilderde details zoals de rangeertreden, doe je dat met een fijn penseeltje? of met een kaasprikker? of met nog iets anders? Ik heb me matte verfpotjes van Humbrol aangeschaft is dat OK?