Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ward

Prachtige loc Evan! Veel plezier ermee!
Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gunmax1

Hallo Evan

prachtige lok zou ik zeggen :P

Grts benny

Peter

Super, Evan

Is dat het Olaerts H0 model in tijdperk III versie?
Met vriendelijke groeten
Peter

stevend

Ik denk het wel.
Maar wel een "specialeke" ;
Zo te zien is het de 12005 met DABEG stangenstelsel.
Vermoedelijk de TGO 116 dus.

Herwig

type 12:
dit H0-prachttuig bij voorkeur afstellen in H0-Haren-Buda.
Daar stonden die stomers, naar verluidt, steeds stil te staan A° 1952.
M'n pa vertelt dit steeds:  toen hij via Brussel A° 1952 naar het Militaire Kamp van Stockem-bij-Aarlen treinde... (pantserschool...)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

stevend

Veel plezier ermee Evan.
Ikzelf bezit de 12004 ( tgo 114 ), vandaar dat ik enkele verschillen ken.
Moest ook de knoop doorhakken voor welke ik ging aanschaffen . ;)


railtravelmanager

Belgische stomer type 26 Märklin 37153


met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

yannickvw

MW45

Mooi model, enig probleem: hij doet het niet...volgens de vorige eigenaar nooit echt gereden. Heb hem op men sporen gezet, nieuw locadresje, dan als ik hem wil laten rijden heel even lawaai, maar geen beweging, wel licht en wisselende sluitseinen. Dan eens opengedaan: De motor draait telkens een paar slagen in de ene richting en ook in de andere maar stopt dan...precies of hij zit vast? De wielen draaien precies ook niet als de krukas draait...


mark7758

Ga naar de de fabrikant. En daar zou men het probleem met 1 dag kunnen regelen. (Indien men daar direct tijd voor heeft.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Waarschijnlijk een van de eerste Olaerts modellen.
Die hebben bijna allen binnen geweest om een nieuwe overbrenging te krijgen. Nadien funktioneren die perfekt

Als ik van u was zou ik eens kontakt opnemen met Guido Olaerts. Zal zeker te herstellen zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

yannickvw

De mw zou al binnen zijn geweest in het begin om dat er toen problemen waren dus ik denk dat dit de versie is met de nieuwe overbrenging? De krukas draait telkens een paar toeren in elke richting en stopt. De motor kan je ook telkens een paar toeren draaien maar stopt dan alsof hij ergens tegen aan loopt...de schroef links draait ook maar ik zie niet goed hoe die overbrenging naar de wielen gebeurt? Ik ben maar nen beginner dus ken er niet al te veel van... ::)



Wel lastig natuurlijk om terug te gaan aangezien ik geen kasticket heb...zouden ze dat willen bekijken?

Stieven76

Als je die as nu eens verwijderd, draait de motor dan wel goed? En als je zelf aan de as draait, wanneer ontkoppeld van de motor, draait het dan vlot? Misschien kan je zo stap voor stap iets dichter bij de oorzaak komen. Misschien wringt er iets in de aandrijving van het draaistel?

Ken er zelf ook niets van, maar dat is wat ik al eens eerst zou proberen.  ;)
Wel een mooi ding hoor  :)