Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

marc goovaerts

Mooi, maar met zo een klare doorkijk smeekt hij bijna om een bestuuder...

Stieven76

Peter, heb je ook foto's van andere locaties op je baan? Nu zie ik altijd dezelfde overweg, niet dat die niet mooi is. Ik denk alleen dat er nog wel andere leuke plekjes op je baan zijn die ik wel eens wil zien :)

Peter

U vraagt, wij draaien  ;)
Sommige modellen nog een beetje bestoft, maar dat komt door de werken.
Na de vakantie zal het wel opgekuist en opgeruimd zijn.







Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

stop maar Peter! Als ik dat allemaal zie heb ik niet alleen zin om meteen naar 't zwarte woud te vertrekken maar ook om weer Duits materiaal aan te kopen! :) :) :)

gledina

Ik ben juist terug van verlof uit het Schwarzwald, ik denk er ook serieus over om een baan te maken met dit thema.
Mooier kan het landschap daar toch niet zijn en zeker bij mooi weer.
Ik heb alvast een mooi aandenken mee.



Dieter
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

gledina

Inderdaad Peter,

Ik heb daar Zwarte woud ham gekocht en kreeg deze prompt mee in deze mooie plastiek zak.

Dieter
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

wilgo

mooie streek het zwartewoud ik heb ook nog een paar zwartewoud boerderijen liggen het wordt tijd dat ik
eens begin te bouwen. alleen het probleem is beginnen en het landschap mooi opbouwen
Peter heb ge nog foto s van Uw zwartewoudhof ?

groeten willy

Peter

#473
CiteerPeter heb ge nog foto s van Uw zwartewoudhof ?

Net wat foto's bijgeplaatst in het draadje "Schwarzwaldhof" :D
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Nog een twee foto's van mijn baan (tje).
De wagen is een oude Leig-einheit van Roco die normaal is de doos met oude modelen zit (niet echt rommel, maar toch al van de jaren 80 ....)
De lok is mijn eerste model met digitale koppeling. Toen hij op de markt kwam, een echte revolutie. Het model is de V36 van Lenz. Zeer goede langzame rij-eigenschappen, en dus een ideale rangeerlok (een aanrader voor degenedie een Belgische versie er van willen make (Niet te koop ::))
Jet ziet, tijdperk III doet meer en meer zijn intrede



Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Vooral die tweede foto is erg mooi  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Weinig tijd, dus een beetje gepruts tussendoor aan de hobbytafel.
Het zal nog wel wat worden.

Met vriendelijke groeten
Peter

Snobby Crash

Peter, zie nu pas dit topic over je baan en is echt prachtig !

Knappe fotos van een prachtige modelbaan !

Geert

Peter

Vandaag, eindelijk, na 9 weken mijn Roco model van de baureihe 143 na herstelling door Roco teruggekregen. Was door MSL op 17/08 naar Roco verzonden, en ze hadden me toen al verwittigd dat 8 à 10 weken de "normale" tijd is om bij Roco een model te herstellen.
Hij rijdt terug perfekt. Blijkbaar was er een defekt aan de overbrenging bij een (of beide) draaistellen.
Dus we zijn weeral "bijna"tevreden, want een paar kleine onderdeeltjes ontbreken, maar ze hebben met net beloofd van die na te sturen ;D ;D ;D

Hieronder een foto van voor de herstelling met alle onderdeeltjes nog kompleet


Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Wat verder aan het werken aan de achtergrond bebouwing van het station. Alles wordt op uitneembare platen Styrodur gebouwd, die net voor de achtergrond geplaatst worden. De basis, d.w.z. de straat en voetpaden en gras ondergrond zijn klaar, net als de plaats voor de bebouwing.
Nog veel werk voor de afwerking. Maar het gaat traag, maar wat wil je als je bijna alles al zittend moet doen. (ribben zijn blijkbaar harder gekneusd dan verwacht)  :( Gelukkig is zaterdag en zondag op de kerstmarkt het meeste deel van de tijd ook al zittend  ::)



Met vriendelijke groeten
Peter