Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

Peter

Eerste rit van mijn Peugeot 304 op mijn baan  ;D
Model heeft inmiddels een oud model Belgische nummerplaat (van firma Luc) en achteraan ook nog het witte ovaaltje met zwarte B (oud decalvel van tl-decals)

PS: de auto op de achtergrond in een Simca 1000 van Norev

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Het interieur is minder lichtdoorlatend gemaakt, en dat maakt al een heel verschil



En een foto van mijn "oeroude" Roco baureihe 23, die ik wat verfijnert heb, samen met een krte sleep van Brawa umbauwagens



De bovenleiding begint ondertussen al verder af te geraken (foto volgt)

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Twee leuke kleine detailkes op mijn baan
1. Spelende de kinderen bij een kerselaar in bloei (boom van Mininatur)
2. Paartje staat te wachten op de autobus, en de melkkannen op de ophaaldienst (Halteschild is verkleind voorbeeld van de halte waar wij opstappen in het Prechtal  ;))



Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Het zijn de details die het doen...mooi

RD25

Citaat van: loebaske op 04 februari 2015, 13:01:49 PM
Het zijn de details die het doen...mooi



Peter, proficiat  ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

gardevil

Door de details komt een baan tot leven.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Dirkh

Het wordt hier wel heel gezellig. Knap hoe die details alles mooier maken en de baan tot leven brengen.  8)

Peter

Een eerste (schamele??) poging om de steun van een dakbalk wat weg te moffelen  die door de 68 cm hoge berg achter mijn lokdepot steekt.
De enige balk trouwens die in mijn baan zichtbaar is.
De dennebomen zijn van (ik weet niet meer welk merk) dat ik ooit bij Tufken in reklame gekocht heb. Ik veronderstel dat ik die nog ga camoufleren door er ander/betere voor te zetten ofwel ze gewoon in de vuilbak donderen en er andere in de plaats te zetten (zelfgemaakte???)

Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Deze sparren laten staan als tweede/derde groene rij, en mooiere sparren ervoor plaatsen indien mogelijk.

mnieuwlaet

Maak er een ruinetoren ofzo met kantelen. En het bovenste lucht wit blauw grijs schilderen...
tis een gedacht eh

Metpetergaathetbeter

misschien rond die paal een toren zetten van een versterkt kasteel en daarboven in dezelfde blauw schilderen als de rest van je achtergrond ?Eigenlijk hetzelfde als Maarten zou een leuke oplossing zijn, zijn en mijn gedacht ! ;)

Herwig

Peter (Zwarte Woud),

misschien vindt ge wel iets bruikbaars (derdehandse ruine 1/72ste of zo) op de IPMS-beurs, aanvang maart, Hoboken.

Peter

Stillekesaan samen met de echtgenote terug uit de diepe put geklauterd, ook dank zij onze kleinzoon die vorige week een hele week bij ons logeerde, en die opa maar zat op te jagen om aan de trein te werken. Daarbij dan van de kinderen nog een extraatje voor de verjaardag gekregen, namelijk een baureihe 143 van Roco (met sound), de Schwarzwald lok bij uitstek de laatste jaren.
Daarstraks dan onder het toeziend oog van de kleinzoon (11 jaar) het groot aantal soms wel zeeeeer kleine onderdelen aangebracht. Opa kan dat hé ;D
Maar eens afgewerkt is het toch een prachtstuk, meer zeer goede rijeigenschappen en sound

Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Goed idee van de kleinzoon om opa aan 't werk te zetten!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RD25

Citaat van: doomslu op 26 april 2015, 17:00:04 PM
Goed idee van de kleinzoon om opa aan 't werk te zetten!  ;)

gelukkige opa  ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'