Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Probleem met een Class 66.

Gestart door ERVIN, 01 november 2010, 11:04:59 AM

conducteur

Mehano is gestopt omdat de ontwikkelingskosten van modeltreinen te duur was, verder produceren ze toch nog altijd hun speelgoed?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN

Ok? , even de stand van zaken meedelen , vandaag zijn de Rail4Chem en de DLC op nazicht geweest , van de R4C zijn de SMD's vervangen , moest ook wel , want die vielen er gewoon af , ze zijn vervangen door iets zwaardere varianten ( voor zover ik dit juist zeg  ,want dit is niet echt mijn ding) en ook zijn bij beide locs de CV-waarden zo ingesteld dat de lichten minder fel branden , beide locs hebben nu ongeveer 2 uur onafgebroken gereden , met sleep , en de printplaatjes zijn warm maar zeker niet heet , en dat laatste was eerder vandaag , voor de revisie , nog wel het geval.

Ik denk en hoop dat het nu opgelost is , maar ik heb hier nog 3 andere Class 66ers rondrijden h? , dus morgen ga ik die CV's ook eens bijstellen en dan gaan die gasten hun rondjes hier ook mogen rijden.[:p]

Wordt vervolgt....[;)]

ToThePoint

Dat ze rondrijden is ok, maar om echt zeker te zijn zou het beter zijn dat je geen loc's laat rijden en enkel het licht aanzet.
Hoe meer er rondrijden hoe meer stroom er verbruikt word.
Hoe meer er verbruikt word des te grote de spanningsverliezen op/in allerlei zaken.
Ik zou ze stationair laten staan voor 2 uur en dan nog eens voelen.
Tja kweet ed, ze laten rijden is plezanter.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

Met de ervaring vanErwin in gedachte heb ik vorige week ook de eerste class 66 hier aan een inspectie onderworpen. En ja na 15 min kon ik eitjes bakken op de smd weerstanden.
Die smd weerstanden eruit gehaald, banen op het pcb'ke doorverbonden waar de weerstanden zaten en tussen de decoder en het pcb'ken een standaard weerstand van 2k2 in serie naar de leds.
Die weerstand (geisoleert uiteraard) past netjes mee in de zijkant daar waar de bedrading loopt.
Eveneens een kabineverlichting voorzien en de bestuurder die precies in een labo werkt met kraak witte stofjas een blauw uniform gegeven.
Van warmte is absoluut geen spraken meer.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI