Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

ERVIN

citaat:
Geplaatst door ems

Bedankt Erwin! En als je wat meer weet van de "bron" dan hoor ik dat graag.

Doe ik , we zijn er om mekaar te helpen h?.[;)]

Trouwens op de folder die je hierboven ziet staan gekleurde lijntjes naast de loc , ik vermoed dat dit de kleur gaat zijn van de loc, dus een gele lijn , een gele loc , groene lijn , groene loc enz..
Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten h?.[:I]

Sicco

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door ems

Bedankt Erwin! En als je wat meer weet van de "bron" dan hoor ik dat graag.

Doe ik , we zijn er om mekaar te helpen h?.[;)]

Trouwens op de folder die je hierboven ziet staan gekleurde lijntjes naast de loc , ik vermoed dat dit de kleur gaat zijn van de loc, dus een gele lijn , een gele loc , groene lijn , groene loc enz..
Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten h?.[:I]

Dat van die bron was ik hoor [:D] En inderdaad, de kleurtjes geven aan welke kleur de locs gana worden (5515 en 5529 blauw, 5512 groen en rest geel)

Sicco

Update: net even met de 'bron' begeld en het zijn allemaal versies IVb en V, dus de latere versies, van de vier gele is een deel met antennes en een deel zonder.

Hij zou me een definitief lijstje sturen, wordt vervolgd [:)]

groeten Sicco

Peter

We wachten dus nog een hele tijd op de tijdperk III versie blijkbaar.
Dus meer tijd om te sparen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Is dat een nieuw medium zoals facebook en consoorten "net even met de 'bron' begeld "[:o)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Sicco

Hehehe [:I]
Gebeld dus [:)]

ems

citaat:
Geplaatst door Sicco
Dat van die bron was ik hoor [:D]
Ik zie nu pas dat ik je naam vergeten ben ertussen te zetten, maar ik bedoelde Sicco inderdaad. Die groene 5512 in TP IVb/V kan toch niet? Het lijkt me dat ze die pas uit kunnen brengen als o.a. de ruitenwissers naar onder zijn verplaatst.
Groet, Edwin

Sicco

citaat:
Geplaatst door ems

citaat:
Geplaatst door Sicco
Dat van die bron was ik hoor [:D]
Ik zie nu pas dat ik je naam vergeten ben ertussen te zetten, maar ik bedoelde Sicco inderdaad. Die groene 5512 in TP IVb/V kan toch niet? Het lijkt me dat ze die pas uit kunnen brengen als o.a. de ruitenwissers naar onder zijn verplaatst.

Nee, de groene en twee van de gele zijn dus van IVb, dus zonder antennes, evt. oude ruitenwissers en (waarschijnlijk een) punt voor het nummer. De 5512 was tot eind jaren negentig groen.

Jurgen

Ik heb mijn loc net afgehaald.

In het foldertje dat erbij zit staat een adres waar meer info en de functies zouden staan, maar als je dat intikt krijg je niks.
Ik veronderstel dat men druk bezig is om dit aan te passen? Anders zou het een beetje belachelijk zijn om dit adres mee te geven met de klant.

Ook staat er in de handleiding dat je de loc niet te vaak mag openen om schade te voorkomen. [B)] Moet ik nu bang hebben om mijn loc te gaan onderhouden?
Voordeel is wel dat je de kap met vijsjes kan losschroeven. Eindelijk nog eens een fabrikant die verstandig genoeg is om ons niet met kaasprikkers te laten sukkelen!

En nu gaat mijn loc zijn eerste rondjes rijden. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Ge moet geen bang hebben Jurgen om je loc te openen , ik heb de mijne al een paar keer open gehad , vergeet er zeker geen treinbestuurder in te plaatsen h?, gaat heel makkelijk , kap eraf , en dan zie je dat de stuur-inrichting ( ook met vijsjes) is vastgemaakt aan de loc zelf, dus geen gepruts meer met een stuur-inrichting die in de kap zelf is vastgemaakt.[;)]

En veel succes met je test-ritten.

ems

citaat:
Geplaatst door Sicco
Nee, de groene en twee van de gele zijn dus van IVb, dus zonder antennes, evt. oude ruitenwissers en (waarschijnlijk een) punt voor het nummer. De 5512 was tot eind jaren negentig groen.

Op de groene 5512 moeten wel oude ruitenwissers, omdat deze pas ergens rond 2000 zijn vervangen en de 5512 in 1996 "al" geel/groen geschilderd is. Ach, gezien wat VBV / B-models al hebben uitgebracht heb ik wel alle vertrouwen dat ook dit goed gaat komen.
Groet, Edwin

Jurgen

Is het normaal dat er maar 1 koppeling aan de loc zit of heb ik toevallig een loc met een ontbrekende koppeling?

In de zakjes met reserve onderdelen zit ook geen extra koppeling. Is dit bij anderen ook zo?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

B-Cargo

er horen wel degelijk 2 koppelingen op te zitten.
5537 en 5538 zijn dat niet 2 van de "Congo" locs? die kleurstelling
kunnen ze ook nog uitbrengen, als "specialleke" [:D][;)]

Stefke

Toch jammer dat ge moet wachten nu op een versie zonder sound in DC grr.

Sicco

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

er horen wel degelijk 2 koppelingen op te zitten.
5537 en 5538 zijn dat niet 2 van de "Congo" locs? die kleurstelling
kunnen ze ook nog uitbrengen, als "specialleke" [:D][;)]

Nou ehm, alleen de 5538 staat half afgewerkt in die kleur in de werkplaats en is nog nooit zo buiten geweest, en zal dat vermoedelijk ook nooit komen, dus liever niet [:D]