Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

M4

Gestart door Metpetergaathetbeter, 17 september 2010, 16:42:37 PM

centauri167

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat er 2 fabrikanten komen met hetzelfde model. De consument kan er alleen maar beter van worden, op deze manier kan je zowel kijken naar de prijs als de kwaliteit en kiezen welke het beste bij jou profiel past.

Anderzijds begrijp ik maar al te goed dat het frustrerend is dat de fabrikanten steeds dezelfde modellen maken terwijl er nog zoveel modellen nooit zijn uitgebracht.

Misschien moeten we op dit forum eens ( opnieuw ) een topic starten met welke modellen best in de nabije toekomst worden gemaakt per categorie.

Sicco

Dat weten we al, dat is de halve catalogus van LS Models vol met modellen die ze jaren geleden hebben aangekondigd maar ze niet maken blijkbaar omdat dat geen dubbelproducties zijn!!

Het gaat me er in eerste instantie niet eens om dat modellen worden gemaakt die er nog niet zijn (dat is voor later, de markt wordt al genoeg overspoeld), maar dat de fabrikanten leveren wat ze beloven en niet telkens alleen maar aandacht hebben in het de loef afsteken van de concurrent.

En tenslotte: wij worden er uiteindelijk helemaal niet beter van, want er kan maar ??n reden zijn om iets uit te brengen wat de concurrent ook uitbrengt en dat is ene sinistere waar we uiteindelijk allemaal alleen maar slechter van worden. Zoals je zelf al zegt: de modellen worden er alleen maar goedkoper van. En dat is in het belang van de producent? Lijkt me niet? Waarom doen ze het dan toch?

centauri167

citaat:
Geplaatst door Sicco

Dat weten we al, dat is de halve catalogus van LS Models vol met modellen die ze jaren geleden hebben aangekondigd maar ze niet maken blijkbaar omdat dat geen dubbelproducties zijn!!

Het gaat me er in eerste instantie niet eens om dat modellen worden gemaakt die er nog niet zijn (dat is voor later, de markt wordt al genoeg overspoeld), maar dat de fabrikanten leveren wat ze beloven en niet telkens alleen maar aandacht hebben in het de loef afsteken van de concurrent.

En tenslotte: wij worden er uiteindelijk helemaal niet beter van, want er kan maar ??n reden zijn om iets uit te brengen wat de concurrent ook uitbrengt en dat is ene sinistere waar we uiteindelijk allemaal alleen maar slechter van worden. Zoals je zelf al zegt: de modellen worden er alleen maar goedkoper van. En dat is in het belang van de producent? Lijkt me niet? Waarom doen ze het dan toch?



Dat de modellen duur blijven, te duur, is inderdaad een feit.

Maar als consument heb ik toch liever de keuze uit 2, zodat je kan vergelijken.

En die sinistere redenen, je kan daar heel ver in gaan, van bedrijfs-spionage tot gewoon domweg toeval.
Persoonlijk denk ik dat een fabrikant er toch meer aan heeft om een uniek model uit te brengen zodat die zeker is dat iedereen met interesse zijn model koopt dan een model uit te brengen dat een concurrent juist ook uitbrengt zodat de markt veel onzeker is en het risico  veel groter wordt.
Maar ja, als je al de falingen in deze sector bekijkt hebben de meeste treintjes-fabrikanten niet al te veel bedrijfseconomie gestudeerd.

En ja ... LS Models zou echter beter wat meer tijd steken in modellen leveren dan ze aan te kondigen.

itchy

Sicco heeft toch gelijk? Neem nu de reeks 73. Aangekondigd als nieuwigheid door LS Models in 2006, sindsdien gestaag achterop geduwd in de planning door LSM en nu op de productielijst voor tweede trimester 2011. Vijf jaar later! En ondertussen blijft het maar nieuwe aankondigingen regenen... Ik eet mijn beide schoenen op als er v??r 30 juni 2011 ook meer ??n rangeerlokje 73 in de handel is.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

citaat:
Geplaatst door itchy

Sicco heeft toch gelijk? Neem nu de reeks 73. Aangekondigd als nieuwigheid door LS Models in 2006, sindsdien gestaag achterop geduwd in de planning door LSM en nu op de productielijst voor tweede trimester 2011. Vijf jaar later! En ondertussen blijft het maar nieuwe aankondigingen regenen... Ik eet mijn beide schoenen op als er v??r 30 juni 2011 ook meer ??n rangeerlokje 73 in de handel is.


Op de Expo reeds vooruitgeschoven naar eind 2011...
Dat is dus precies wat ik bedoel.

itchy

En ik had het nochtans over veiligheidsschoenen.. met stalen tip en zool. Maar die eet ik dus niet op. [8D]
Nee serieus: de M6'en werden door LS Models een jaar later dan de HLR73 aangekondigd (2007) en nu is plotsklaps de uitlevering al voorzien voor begin 2011 ! Oh ja, klein detail.. Classix brengt ook M6'en uit.  Moeten we er nog een tekeningetje bij maken?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

TreinTeLaat

Het lijkt wel een kinderspeeltuin  "kijk eens wat ik kan en ik ben toch beter dan gij, nana-nanana.."


Maar toch:  Er is een grote vraag aan M4's en het aanbod is superklein...
Als er M4's uitkomen, dan kan iedere Belgische modelspoorer ze kopen....
En wees blij: je kan kiezen tussen 2 producenten..., dan kan je de beste kiezen !!


Ik begrijp wel velen op het forum die klagen dat tijdperk 3 en 4 onvoldoende aan bod komt..., en dat is ook zo, maar M4 is van tijdperk 5 en 6 h?...

Als men M2 en M3's wil, goed en wel, die zijn ook mooi, maar dna is het beter daar een draadje van te openen ...
M4 kent een grote vraag en het aanbod is ook niet onbeperkt...
En wat wil je nog meer dan dat ze alle mogelijke uitvoeringen uitbrengen...
5 type wagens (A-B-BDk-AD-ADx), 2 kleurstellingen en bij de NewLook de keuze tussen met rokerssignaliseringen (tp. V) en zonder rokersdinges (tp. VI)


En voor de mensen die graag een LSM diesel type 73 willen: ooit komen ze uit, maar hoe lang wachten...
Misschien wanneer er een andere fabrikant die ook uitbrengt ...[:D]

TreinTeLaat

Misschien nog even vermelden dat er genoeg Belgisch materieel kan worden uitgebracht:

* AM86
* AM75 (oranje en bordeaux, versies met ?n zonder deuren aan stuurcabine)
* Een hoop diesels...
* De infrabellocs [:D] (oud en dat nieuw blauw...)
* M2
* M3
* ...

Metpetergaathetbeter

Met aankondigingen voor realisaties voor de toekomst (rangeerdiesels,enz..) maait LS het gras vanonder de concurrentie zijn voeten.Mijn inziens doen ze dit bewust om te vermijden dat concurrentie met dezelfde loc's, wagons en personenrijtuigen uitkomen.Ondertss. hebben zij enkele realisaties gedaan voor anderen zoals beide type 60's, ik meen elektr.stelletjes, enz..en zo komt het ook dat sommige van hun eigen vooropgestelde realisaties steeds verder in de toekomst werden doorgeschoven.Ik denk dat het enige dat wij kunnen doen is geduldig wachten of eens van ons laten horen!Verder heeft LS ook het voordeel dat ze ook voor anderen werken en dat deze hun samenwerking niet in gevaar willen brengen met iets op de proppen te komen dat LS al voorzag als een toekomstig project!
Groeten Peter[;)]

prulleman

Mijn wens is dat alles in model te krijgen is[:)]. Maar mijne bruine is al tevreden met eentje om de 3 ? 4 maanden[:o)]

mini-bs

idd vreemde marketing.

Wat die 59 betreft Sicco, bestond er niet ooit eens een rijkswachtversie ?
Die zullen ze zeker wel willen uitbrengen (eventueel m?t blauwe flikkerledjes op het dak ook al is dat de waarheid geweld aandoen), maar een gele !? Wat vraag jij nu - stel je voor dat die verkoopt !
[:D]
als we maar eens kunnen lachen.

 

Sicco

Er was inderdaad ooit een kleurproef, drie slooplocs hebben een dag met ene geschilderde neus op en neer gereden op emplacement Ronet, meer niet. Echt iets voor M?rklin om die w?l uit te brengen ja....

rixke rail

citaat:
Geplaatst door mini-bs

Wat die 59 betreft Sicco, bestond er niet ooit eens een rijkswachtversie ?



Amaai, serieus off-topic [:o)], maar vooruit dan maar !





Testen voor de kleurstelling van de ms86 te Ronet, 18-12-1986.
Gelukkig werden die kleuren niet weerhouden !
Foto's uit "Railfoto" # 12
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : foutje verbeterd !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

C-rail

Die loks zijn gewoon afschuwelijk!!![xx(]
Wat een geluk dat ze zo niet lang rondreden![;)]

itchy

Ja wat een idee... vreselijk. Was het ooit de bedoeling om ze zo te laten rondrijden? Wie heeft zoiets bedacht?!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail