M4

Gestart door Metpetergaathetbeter, 17 september 2010, 16:42:37 PM

ems

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter
Gij zijt gij niet oud, ge speelt nog met treintjes![:D][:D][:D]
Groeten Peter[:D][:)][;)]

[:)][:)]
Groet, Edwin

Peter

Gisteren lagen er in Merksem nog verschillende M4 rijtuigen te koop, zowel Oskar als Lima. Ook verschillende bordeaux M2 van M?rklin heb ik zien liggen. (heb wel niet naar de prijs gekeken)
Met vriendelijke groeten
Peter

TreinTeLaat

M4 is de op dit moment grootste serie rijtuigen die rondrijdt bij de NMBS
(580 rijtuigen, min enkele voor onderdelen en enkele die totaal vernield zijn in Buizingen)

Iedere modelbouwer zoekt M4's, stuurstanen moet je zelf ineen knutselen want je vindt ze zo niet, je vindt trouwens nauwelijks nog M4's van Lima of Os.kar, en als je ze vindt... => ze missen detail!

Het zou HÉT GAT in de MARKT zijn om M4's uit te brengen, in bordeaux en NewLook.

Er is trouwens veel mogelijk: M4  ADx, AD, BD, A en B

Daarmee kan je veel combinaties maken, wetende dat er veel IR, IC en P-treinen rondrijden en die veel rijtuigen tellen...

Met de M4's in productie kan een producent écht poen scheppen !!!!!

Hopelijk voelt een producent zich geroepen..... [:I]

Ik zou in ieder geval zo even een 20-tal rijtuigen kopen :) (voor IR en P-treinen)

janjozef

Met een stuurstand ben ik al kontent

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Metpetergaathetbeter

Heeft iemand gezien in Mechelen of er iemand M4's in het vooruitzicht
stelde ? Ik alvast niet! Jij misschien wel?
Groeten Peter[;)]

janjozef

Daar is totaal niet over gesproken

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

SirGresley

Nog eventjes geduld met de M4 want die gaan uit een onverwachte hoek komen... [}:)]
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

harzfreak

citaat:
Geplaatst door SirGresley

Nog eventjes geduld met de M4 want die gaan uit een onverwachte hoek komen... [}:)]



Is dit deze hoek[?][:D]
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=11474
Groetjes Maarten

Paulogic

Heren, dan heb ik nieuws !

Van de bron (David) zelf (op de beurs) : GooverModels M4's jawel !

GM is hier reeds mee bezig. De eerste stappen zijn al ondernomen
blijkbaar en de ontwikkeling vordert gestaag...

Wordt vervolgd.

Gelukkig, net nog enkele Lima M4kes op de kop kunnen tikken (ook m2s)
maar ik wil er nog !!!


mvg,
Paul(ogic)

Sicco

O PLEASE!!!! Wat een soap wordt die Belgische modelbouw onderhand [:(!][:(!][:(!][:(!]

Heren fabikanten:
- maak dan M2's, daar heeft M?rklin de meeste varianten niet van uitgebracht
- wat dacht u van de meeste reeksen motorwagens, bestaat nog niks van
- Er is NOG STEEDS geen andere rangeerloc breed verkrijgbaar dan de Roco 80.
- er zijn vast nog wel typen goederenwagens die NIET door 5 fabrikanten tegelijk worden uitgebracht

Hou eens op met steeds hetzelfde te maken, overleg eens met elkaar en maak eens wat de markt wil!

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Sicco

O PLEASE!!!! Wat een soap wordt die Belgische modelbouw onderhand [:(!][:(!][:(!][:(!]

Heren fabikanten:
- maak dan M2's, daar heeft M?rklin de meeste varianten niet van uitgebracht
- wat dacht u van de meeste reeksen motorwagens, bestaat nog niks van
- Er is NOG STEEDS geen andere rangeerloc breed verkrijgbaar dan de Roco 80.
- er zijn vast nog wel typen goederenwagens die NIET door 5 fabrikanten tegelijk worden uitgebracht

Hou eens op met steeds hetzelfde te maken, overleg eens met elkaar en maak eens wat de markt wil!



Sicco, misschien eens een oproep aan Marklin- Belgie, hij heeft alvast al de spuitmallen en als men geinteresseerd is opnieuw M2's gaan maken.  Groeten Peter[;)]
Mijn steun heb je alvast![:p]

itchy

Ja ik snap het ook niet meer... [:(]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

@Metpeter...: ik heb daar geen enkel vertrouwen meer in. M?rklin maakt al jaren niet wat we willen. Met weigerde een gewone, blauwe 23 te maken, tot.... Van Biervliet ze aankondigde. Geen nieuwe versies ertswagens tot.... B Models ermee kwam. Laat M?rklin eerst maar de gewone gele reeks 59 maken die ze jaren geleden aankondigden en even hard weer geschrapt werd (de 5917 dus en niet weer een 'bijzondere' uitvoering)

Ik weet dat zowat alle fabrikanten hier meelezen, maar tot dusver merk ik er weinig van dat er serieus mee omgegaan wordt.

Het kan toch werkelijk niet waar zijn dat ik nu w??r een jaar extra kan wachten op b.v. de rangeerlocs 82/73 die ik voor mijn plannen echt nodig heb en er ondertussen de tienduizendste dubbelproductie aangekondigd wordt....

dieselfreak

CiteerGeplaatst door Sicco

O PLEASE!!!! Wat een soap wordt die Belgische modelbouw onderhand [:(!][:(!][:(!][:(!]

Heren fabikanten:
- maak dan M2's, daar heeft M?rklin de meeste varianten niet van uitgebracht
- wat dacht u van de meeste reeksen motorwagens, bestaat nog niks van
- Er is NOG STEEDS geen andere rangeerloc breed verkrijgbaar dan de Roco 80.
- er zijn vast nog wel typen goederenwagens die NIET door 5 fabrikanten tegelijk worden uitgebracht


Hier ben ik het nu eens 1000% mee eens! Iedereen zit steeds in dezelfde vijver te vissen en dezelfde modellen uit te brengen. En dan maar zeuren dat de verkoop ondermaats is. Geen wonder zeker? Verdienen het volgens mij ook om in model te worden uitgebracht: motorstel reeks 40 (in alle varianten), motorstellen type 670, 551, 552, 553 en 554 en motorstel reeks 43. En de verschillende aanhangwagens uiteraard ook. Wat diesellocomotieven betreft: naast de diverse kleine rangeerlocs zou een model van de reeks 64 en reeks 75 ook zeer welkom zijn. In de categorie rijtuigen: de ontbrekende M2's die door Marklin nog niet zijn uitgebracht, 1 'ste klassers en groene rijtuigen Tijdperk 4, de M3 's en de R - rijtuigen. Over de goederenwagens die nog niet zijn uitgebracht in model ga ik nog zwijgen want dan wordt deze lijst te lang maar wellicht kan iemand anders hiervan een verlanglijstje maken. Dus Heren fabrikanten, nog voldoende modellen om uit te brengen. Hopelijk doen jullie hier iets mee i.p.v. steeds elkaar het gras van onder de voeten te maaien en elkaar te beconcurreren. De Belgische modeltreinmarkt is veel te klein voor dit soort spelletjes.

MC

Sicco

Inderdaad. Het is toch van de zotte dat bepaalde types nu al voor de 3e of 4e keer worden gemaakt, en dat anderen zoals die je noemt totaal niet bestaan.

Ik neem aan dat fabrikanten meer verdienen aan unieke modellen dan aan modellen die de concurrent ook al maakt, dus ik begrijp er niets meer van....

Ik snap overigens best dat er een markt is voor M4's met alle bijpassende locs die nu uitkomen en de relatieve schaarste van de bestaande versies, maar waarom w??r twee tegelijk? Bovendien is het voor mijn gevoel werkelijk de druppel die de emmer doet overlopen, zoals op TMM reeds goed gezegd: het is volstrekt ridicuul wat er de laatste jaren gaande is. Het is niet in ons belang en al zeker niet op lange termijn als er straks ongetwijfeld producenten hierdoor over de kop gaan.