Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

LS Models M6

Gestart door Jurgen, 22 juni 2010, 19:37:18 PM

chef garde

citaat:
Geplaatst door Sicco

dat doen ze al

Dat doen ze inderdaad al, zoals Itchy aanhaalt, ter vervanging van de 26.  Vanaf eind september zou de relatie Gent-Sint-Pieters - Genk (27 + 8M6) ook geleidelijk aan met de 18 gereden worden.  Oprijden (naar Genk) gebeurt dan met het stuurrijtuig, terugrijden (naar gent-sint-pieters), wordt de boel getrokken door de 18.  Dit zou de eerste trek- en duw met M6 worden.

TimT

zal leuke combinatie worden in Genk dan m6 en 18 als ze daar al verkopen voorspel ik toch een goede verkoop [:D]
Groeten Tim

TimT

Geen m6 voor februari 2012 waarschijnlijk [:(!]
Classix heeft klacht ingediend ivb met een exclusiviteits- contract en hierdoor moest men op de beurs in Genk alle modellen onder toezicht van deurwaarder en politie verwijderen.
Groeten Tim

stevend

Ik heb ook zoiets opgevangen.
Het contract zou verlopen in februari 2012.
Tot deze datum zal ls zich moeten houden.

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door TimT

Geen m6 voor februari 2012 waarschijnlijk [:(!]
Classix heeft klacht ingediend ivb met een exclusiviteits- contract en hierdoor moest men op de beurs in Genk alle modellen onder toezicht van deurwaarder en politie verwijderen.
Groeten Tim



Ik was er toen net bij. Het was nog redelijk vroeg gebeurd. Alle modellen moesten uit de vitrines van de stand van LS Models gehaald worden. Daarvoor rij je dan een dikke twee uren om een lege stand te zien. Geen M6'en, geen 18'en. Sowieso gaan het nu geen Classix M6'en meer worden, ik ben helemaal overtuigd.
 

ERVIN

De Reeks 18 stond iets na de middag terug in de vitrine bij LS , maar nog niet in zijn oorspronkelijke kleur , maar het model ziet er schitterend uit.
Dhr.Piron stond er anders maar triestig bij , je zou natuurlijk voor minder , ook hier geen Classix voor mij , zelfs de Radix modellen van de Class66 ( Crossrail en Captrain) zijn voor mij niet goed bevonden.[:(] Jammer....

Peter

Na alle negatieve kommentaren die ik al over de ClassiX modellen hier heb gelezen, vraag ik me af of de LSM modellen even kritisch bekeken gaan worden.
Ik vind het zeer spijtig dat in een klein landje als Belgie de verschillende producenten elkaar op deze manier naar het leven (lees verkoop) staan.
Met vriendelijke groeten
Peter

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door ERVIN

De Reeks 18 stond iets na de middag terug in de vitrine bij LS , maar nog niet in zijn oorspronkelijke kleur , maar het model ziet er schitterend uit.
Dhr.Piron stond er anders maar triestig bij , je zou natuurlijk voor minder , ook hier geen Classix voor mij , zelfs de Radix modellen van de Class66 ( Crossrail en Captrain) zijn voor mij niet goed bevonden.[:(] Jammer....



Na de middag ben ik er gewoon vluchtig naast gepasseerd. De 18 prototype heb ik niet meer gezien. Tommetoch.
 

Jurgen

Ik vraag me eigenlijk wel af waarom alles mee moest terwijl het enkel over de M6-rijtuigen gaat blijkbaar.

Ik zou graag van beide fabrikanten het verhaal een keer horen, alsook dat van de NMBS (of eender wie die de toelating geeft om iets in model te produceren). Alleen zo weet je hoe de vork in de steel zit.

Nu hebben we gewoon de modellen van LS zien meenemen en kregen we enkel een briefje van LS te lezen op hun vitrines.

Maar afgezien daarvan, ik was al van plan om de LS-modellen aan te schaffen voor dat deze heisa plaats vond. Afin, dat is de bedoeling, voor hetzelfde geld komen ze gewoon helemaal niet in huis. De afwerking lijkt me gewoon al beter te zien aan de hand van de vergelijkende foto's in LS-magazine. Komt nog is bij dat je zelf de koersborden kan kiezen en geen voorgedrukte dingen krijgt.
Mijn mening natuurlijk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Peter

Na alle negatieve kommentaren die ik al over de ClassiX modellen hier heb gelezen, vraag ik me af of de LSM modellen even kritisch bekeken gaan worden.




Natuurlijk  ,waarom niet trouwens?? Ik was van plan om een stam van Classix te kopen en een stam van LS te kopen , maar door de steeds meer en meer negatieve commentaren op de Classix modellen ( wielen die moeten vervangen worden - ontsporingen enz..) heb ik besloten om mijn handen er van af te houden , voor om en bij de 300? moet zoiets perfect in orde zijn , punt.
Wat de LSen gaan geven weet ik dus nog niet en ook hier zal ik eerst grondig alle commentaren lezen die onze collega's hier gaan posten.[;)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door Peter

Na alle negatieve kommentaren die ik al over de ClassiX modellen hier heb gelezen, vraag ik me af of de LSM modellen even kritisch bekeken gaan worden.




Natuurlijk  ,waarom niet trouwens?? Ik was van plan om een stam van Classix te kopen en een stam van LS te kopen , maar door de steeds meer en meer negatieve commentaren op de Classix modellen ( wielen die moeten vervangen worden - ontsporingen enz..) heb ik besloten om mijn handen er van af te houden , voor om en bij de 300? moet zoiets perfect in orde zijn , punt.
Wat de LSen gaan geven weet ik dus nog niet en ook hier zal ik eerst grondig alle commentaren lezen die onze collega's hier gaan posten.[;)]



Ervin,

Bovendien als ik alles lees kan de actie die ondernomen is tegen LS op bijzonder weinig (lees geen!) symphatie rekenen en of dat uiteindelijk economisch een slimme zet zal geweest zijn daar heb ik toch hele grote twijfels over !

Groeten Peter[;)]

ERVIN

Absoluut Peter , als ze ( Classix) nu een perfect model afgelevert hadden dan had ik hierover zeker niets gezegd , en had ze met applaus onthaalt , maar ook vandaag heb ik de vele fouten in hun model gezien ( vooral die " bulten") vielen erg op.
Ook de brief die LS op hun vitrines had gehangen duiden op een bikkelharde concurrentiestrijd , in deze bewuste brief werden zowel het merk ( Classix) als de eigenaar (Mattias...) sterk in de verf gezet , loontje komt om zijn boontje zeggen ze hier dan.[:(!]
En over concurrentiestrijd weet ik momenteel h??l veel , ik wordt er dagelijks mee geconfronteerd op mijn job , in elke branche is het hard tegen hard...

stevend

Als classix een contract heeft met Bombardier, dan dient ls niet te proveceren met hun model in de vitrine te plaatsen.
classix heeft enkel hun verworven recht toegepast.
Ls daarin tegen valt concurent met bedrijfs naam als prive naam, openlijk aan. Welk mentaliteit hier achter schuild?
Wat economisch vlak betreft, wie het eerst kan uitleveren heeft de hongerigen al gestild toch!
Classix was hier duidelijk voor.
Het is wachten tot dit einde contract ( als het al niet verlengd wordt), of juridisch stappen zetten. Maar niet (en ik blijf er bij)op deze manier, vind ik laag bij de gronds!
Zelf ben ik tijdperk 3 rijder , dus deze stellen kommen er niet in.
Toch bemerkelijk dat de keuse beslist wordt, naar het kamp van de provecerder.

Metpetergaathetbeter

Het jammerlijke is dat de kwaliteit van het model moet primeren, ik kan enkel maar vaststellen dat CLassix concurrent uit de markt probeert te houden wetende dat zijn model nooit de kwaliteit zal halen van de concurrent en dat hij mogelijk met een kater blijft zitten !
Mocht men mij en mijn bedrijf(ben nu maar een bediende) aanvallen ik denk dat ik het spelletje wel anders (en anders in ieder geval slimmer) zou spelen !
Op deze manier geeft hij zijn positie als slachtoffer toch op een heel domme manier uit handen gegeven ! Waar het slachtoffer dankbaar gebruik zal van maken !
Bovendien weten wij niets wat de uiteindelijke reden van het dispuut en de manier waarop alles gebeurdde !
Bovendien kan ik uit de commentaren ook lezen wie vriend is van wie !
Of dan een beoordeling objectief is daar heb ik dan ook mijn twijfels over !

Groeten Peter[;)]

woordkeuze verandert

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door stevend

Als classix een contract heeft met Bombardier, dan dient ls niet te proveceren met hun model in de vitrine te plaatsen.
classix heeft enkel hun verworven recht toegepast.
Ls daarin tegen valt concurent met bedrijfs naam als prive naam, openlijk aan. Welk mentaliteit hier achter schuild?
Wat economisch vlak betreft, wie het eerst kan uitleveren heeft de hongerigen al gestild toch!
Classix was hier duidelijk voor.
Het is wachten tot dit einde contract ( als het al niet verlengd wordt), of juridisch stappen zetten. Maar niet (en ik blijf er bij)op deze manier, vind ik laag bij de gronds!
Zelf ben ik tijdperk 3 rijder , dus deze stellen kommen er niet in.
Toch bemerkelijk dat de keuse beslist wordt, naar het kamp van de provecerder.



Daar ben ik het grondig mee oneens.
Waarom zowiezo een exclusief contract ? Hebben we in Europa niet iets van een vrije markt en concurentie die de prijs kan drukken voor de consument ? Of wil men kost wat kost de zakken blijven vullen ?
En wat is er in deze gebeurt ? Rap rap iets maken dat veel geld kost (a ja dat exclusief contract moet de consument betalen he) en dat op nieks trekt ! Ik had het in het begin al gemeld dat de classix m6 en totaal niet in orde waren. Maar ja ik werd weer al idioot uitgemaakt.
Ik heb er alvast genoeg van van de eigendomsrecht en auteursrecht en dergelijke. Steeds hetzelfde gedoe.
Ik heb al lang mijn bestelling van classixs naar lsm verplaatst en ik ga geduldig wachten !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI