Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

welke verlichting inbouwen

Gestart door deurenkletser, 14 maart 2010, 14:30:39 PM

Gerolf

#30
Als je koplampen vast branden, heb je geen stroomafnameprobleem (of daar moest wel een elcootje zitten)
Ergens een los draadje naar je binnenverlichting?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

deurenkletser

#31
Nu heb ik er goed opgelet en ook de lampjes knipperen lichtjes, dit valt echter niet echt op omdat ze niet zo fel zijn. Ik ga de stroomafname dus moeten verbeteren.

deurenkletser

#32
De Thalys is inmiddels af.

Nu had ik graag geweten of iemand ervaring heeft met de ledbars van Brelec. Die zouden een gelijkmatige lichtverdeling geven en ook geen puntjes laten zien in de ramen (iets wat bij de Thalys nu bvb wel opvalt). Weet iemand of deze interessant zijn, qua prijs is er niet zo veel verschil. Geven ze ook evenveel licht? Ik heb nog nergens een afbeelding gezien met deze bars in rijtuigen.

doomslu

#33
Als je kan wachten tot in Mechelen dan kan je het met eigen ogen aanschouwen. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

L YPM5102

#34
De rijtuigen M2 van de NMBS waren vanaf de datum van constructie voorzien van TL lampen meer bepaald lampen van 15 Watt.In de 2? klasse waren het armaturen van 1 lamp per afdeling en in 1?klas 2 lampen per afdeling
 

deurenkletser

#35
Inmiddels toch een aantal ledbars besteld. Mooi resultaat, alleen het wegwerken vraagt wat werk. Eerst doe ik de ICR Benelux (2 rijtuigen nemen stroom op, de rest gaat via stroomvoerende koppelingen).

deurenkletser

#36
De hele Benelux stam (6HV) is nu uitgerust met Ledbar verlichting. Uiteindelijk maar 1 rijtuig voor stroomafname gebruikt omdat dit in de toekomst ook door het stuurrijtuig zal gebeuren (LS zal dit wel van stroomafname voorzien veronderstel ik).

Het was wat werk, maar alle kabeltjes kunnen mooi weggewerkt worden, enkel in het interieur moest wat geknipt worden in wanden, maar niets drastisch. Resultaat is een mooie gelijkmatige verlichting die niet knippert, zelfs niet op mijn testbaan met ?berslechte Mehano/Lima rails.

De kleur die ik genomen heb is Warmwit. Brelec heeft ook gele (gloeilamp) en moderne TL verlichting, deze zijn iets duurder.
Is deze kleur volgens jullie realistisch? Preisertjes zijn besteld, die komen er later in.

De volgende set rijtuigen die ik zo wil uitrusten zijn de I11 rijtuigen (decoder + stroomafname in stuurrijtuig + extra rijtuig voor bijvoorbeeld INT's zonder stuurrijtuig)