Onze banen - Totaal Foto's

Gestart door GJVorst, 26 februari 2010, 10:08:32 AM

Fretbol

citaat:
Geplaatst door Paulogic

@Fretbol,
Vraagje ?
Nog nooit per ongeluk in het trapgat gevallen? Dat ziet
er mij toch efkes opletten uit dat je niet in uw eigen
schaduwstation crashed he.



Nee, nog nooit problemen mee gehad. Op foto lijkt het altijd een stuk gevaarlijker en groter dan in realiteit. Het blijft natuurlijk altijd opletten, maar ik ben het al sinds het begin zo gewoon [:)]

Fretbol [;)]

swa

Wel, omdat ik dit draadje ook een leuk idee vind, hier ook mijn bescheiden bijdrage!
Ruim een jaar geleden ben ook ik dus ingestapt in de wondere wereld van de modelbouw (N).  En omdat ik niet wist hoe het allemaal zou lopen, en of ik er wel iets van terecht ging brengen, en tevens wegens plaatsgebrek, ben ik er dus maar klein aan begonnen (60x122 cm). Ondertussen is het baantje zowat gereed geraakt, en staat de nieuwe (grotere) baan in de steigers. De overzichtfoto welke u hier kan zien is al een tijdje geleden genomen, het betreft dus een baan die nog in volle afwerking was. Kijk bvb maar naar de super-cleane betonbanen, en het chronische gebrek aan gras en tuintjes in het stadje, alsook het ontbreken van elke vorm van verlichting, aankleding... Het geeft dus alleszins geen beeld van wat het eindresultaat geworden is, gelukkig!



ysbeer

Totaal fotos heb ik al enige tijd geleden al eens geplaats
Dus nu maar eens wat details

[/img]

[/img]

[/img]

[/img]

[/img]

[/img]

[/img]

wim

knibbelknabbel

@Wim (ysbeer): ik denk niet dat jouw overigens zeer mooie foto's hier thuishoren, het gaat om de totaalfoto's...

Hier mijn baan:



conducteur

@knibbelknabbel: hoe groot is dat ongeveer?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Koen

De foto's die ik tot nu toe gezien heb, zijn of worden stuk voor stuk pareltjes van banen. Zo te zien staat er mij nog veel werk te wachten. Onderstaand een overzicht van mijn baan.

mvg

Koen











Nooit te oud om te leren

Ferre

Koen,

naar mijn bescheiden mening ..

GOE BEZIG !!!!

[:D]

Koen

Hoi Ferre,

Bedankt. Toch heb ik bedenkingen bij de constructie van mijn baan. Te veel sporen zullen naar mijn mening verdekt liggen en vind het een te grote "spaghetti". Bovendien zal het niet eenvoudig zijn om een landschap in deze constructie onder te brengen.
Dit houdt mij al langer bezig. Soms vraag ik mij af of een herwerking van de baan niet noodzakelijk is.
Het toffe van deze baan is dat men heel wat rijmogelijkheden heeft maar als ik de foto's van andere banen zie, heb ik het gevoel dat mijn baan vrij chaotisch is qua opzet [V].
De toekomst zal uitwijzen wat ik met deze baan ga doen.


Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

Hoi Koen,

Je heb een indrukwekkende baan thuis liggen. Technisch lijkt ze af. Als je baan haast perfect rijdt, zou ik er niets aan veranderen. Ik zou dan op zoek gaan naar de hoekjes in Belgi? als inpiratie om zoveel mogelijk sporen zichtbaar te houden in een geloofwaardig landschap. Langs de boorden van de Maas of andere kleinere rivier, sporen langs rotspartijen... Ik ben niet erg vertrouwd met de ligging van de vele lijntjes in Belgi?, maar ik geloof dat er velen op dit forum je kunnen helpen met het zoeken van de fascinerende landschappelijke voorbeelden voor je baan.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

Dag Michiel,

Technisch is deze baan in orde. Alle pijnpunten zijn weggewerkt, alle locs rijden perfect zoals het hoort. Ik ben er eveneens van overtuigd dat de scennery vrij realistisch te bouwen valt maar dan moet ik 3/4 van de sporen verdekt opstellen, wat op zich een spijtige zaak is. Tenslotte is het de bedoeling dat we de treinstellen zien rijden h?.
Bedankt voor uw mening. Dit geeft weer eens stof tot nadenken.


Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

knibbelknabbel

citaat:
Geplaatst door conducteur

@knibbelknabbel: hoe groot is dat ongeveer?



4m op 1,5m... H0 schaal...

tunnelmotor2000

Koen,
Wat ik mij afvraag is hoe toegankelijk is je baan nu en hoe toegankelijk word ze eens er scenery is geplaatst.
Je zegt zelf dat je vind dat ze spaghetti achtig lijkt. Wel ik kan je verzekeren dat je op heel goede weg bent eens je dit zelf ziet. Je weet dat steeds gezegd word dat in de beperking de meester zich toont. Wel misschien terug naar de tekenplank en iets smallers, toegankelijker maken. Zelf heb ik ook 5 banen doorzwommen om bij de voorlaatste eindelijk het licht te hebben gezien en een totale ommekeer te hebben genomen. Als voorbeeld: voorlaatste baan waren treinen slechts 30% te zien. Nu is dat 80% geworden. Hoe deed ik het? Geen lang onzichtbaar traject meer van en naar opstelling, EN een dubbeldekker vermenigvuldigt ook je rijlengte meteen met 1,5 tot 1,8. Enig nadeel is de klimspiraal die je moet zien in te werken.
 

Koen

Bedankt Tunnelmotor 2000,

Ook dit geeft mij extra stof tot nadenken. Misschien moet ik het project minder ambisieus maken en de oppervlakte beperken. E?n van de mogelijkheden is natuurlijk een modulebaan op basis van de normen die in dit forum beschreven worden. Het knappe hieraan is dat men onafhankelijke landschappen kan bouwen, zonder dat deze echt iets met elkaar te maken hebben.
In ieder geval zal het nog even duren voor ik de stap naar de afbraak zet. Ik denk dat ik eerst, zoals je aanhaalt, aan de tekenplank moet gaan zitten en beslissingen nemen over wat ik wil bereiken. Eens dat dit duidelijk is, kan ik aan de slag.
Bedankt voor de gouden raad.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

tunnelmotor2000

Als het je een troost mag wezen dit:
Een goeie vriend werd in 2000 aangeraden om de kettingzaag in z'n zoldervullende baan te zetten. Hij kon het maar niet over z'n hart krijgen en er kwam in 2006 een nieuwe expobaan aan te pas om hem "echt" aan het denken te zetten. Hij begon plannen te tekenen in 2008 en halfweg datzelfde jaar ging hij met de grootste omzichtigheid over tot de afbraak. Nu is z'n nieuwe baan 100% rijvaardig en ben er deze namiddag nog gaan gast rijden. Met de scenery is ook een aanvang gemaakt en hij hoopt de baan af te krijgen tegen 2015[:)]
Zijn commentaar: Ik had er niet eerder moeten aan beginnen want ze zou er nooit zo hebben uitgezien als nu.
 

ysbeer

Ik denk dat een keer of drie opnieuw beginnen niet slecht is.
Bedenk echter wel dat in de vierde baan die je bouwt toch weer dingen zullen zitten waaar je van zegt"als ik nu weer zou moeten beginnen dan......."
M.a.w perfect wordt het nooit.
Wel steeds iets beter (althans dat is regel als je leert van je fouten)
wim