Onze banen - Totaal Foto's

Gestart door GJVorst, 26 februari 2010, 10:08:32 AM

GJVorst

Ik hoop dat ik dit op de juiste plaats zet, maar misschien kan het een apart hoofdstuk worden.

Wat ik vaak mis op veel modelbaansites zijn "Totaal" overzichtsfoto's van de desbetreffende baan. Natuurlijk zijn details van banen erg belangrijk, maar ik zie graag banen in volledig overzicht zodat je goed kan zien hoe de baan in elkaar zit.
Dit probleem kom ik heel vaak tegen, ook in de magazines. Mooie close-ups maar weinig van het totaal. Dat vind ik behoorlijk jammer, omdat het totaal ook erg indrukwekkend kan zijn. Ik ben zelf grafisch vormgever en heb graag overzicht...

Ik hoop dan ook dat er mensen zijn die een totaal van hun baan willen laten zien. Ookal zie je op die foto onderdelen van de rest van de kamer of ruimte. Ik zal zelf een aanzet doen, uiteraard gaat het niet alleen om banen die "af" zijn.

Idee om een apart hoofdstuk te maken onder de Forums? Dat moeten de eigenaren van dit forum maar bepalen.

Groeten Gert-Jan Vorst
www.vorstproductions.com

imghttp://www.vorstproductions.com/Images/IMG_3691.jpg/img
imghttp://www.vorstproductions.com/Images/IMG_3659.jpg/img

Gerolf

Geen slecht idee.
Ik heb de titel even aangepast, zodat het topic duidelijker is voor de collega-forumleden.
'k Heb het draadje ook even in een meer geschikte rubriek gezet.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

itchy

Ik ben ook fan! Heb het trouwens al eens gesignaleerd dat overzichtsfoto's en/of plannetjes zeer welkom zouden zijn in Modelspoormagazine ook wat mij betreft.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Michiel

Er vertoeven al een paar draadje met dit onderwerp in de catacomben van dit forum. Maar ik vind het een prima idee om een fris draadje te spannen, gezien de meeste banen toch enige evolutie zouden ondergaan moeten hebben... Mijn bijdrage komt binnenkort!

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Het kan inderdaad een interessant draadje worden. Misschien zou het handig zijn om er ook iedere keer een baanplan (misschien overlapping met een ander draadje, dat wel), en de vermelding van de schaal bij te plaatsen.

Fretbol

Inderdaad een leuk idee.

Mijn foto's hieronder zijn wel niet de meeste recente foto's maar ze tonen toch een overzicht van de baan:





Fretbol [;)]



edwintje

Beste gert-jan[;)]

Het lijkt een tof draadje te worden,een totaal overzicht van de banen zien we niet te vaak.
We kunnen spijtig genoeg geen foto's posten,want we moeten nog beginnen aan onze baan.


Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[;)]

GJVorst

citaat:
Geplaatst door GJVorst

Gaaf zo rondom. Ziet er goed uit. Dank voor je bijdrage. Updates zijn altijd welkom! Succes met bouwen!

GJ



citaat:
Geplaatst door Fretbol

Inderdaad een leuk idee.

Mijn foto's hieronder zijn wel niet de meeste recente foto's maar ze tonen toch een overzicht van de baan:





Fretbol [;)]







Ferre

Deze is al van een tijdje geleden, zal dinsdag een nieuwe maken :


Paulogic

Leuk idee !
Ik moet ook nog beginnen maar vindt het idee supertof.

@Fretbol,
Vraagje ?
Nog nooit per ongeluk in het trapgat gevallen? Dat ziet
er mij toch efkes opletten uit dat je niet in uw eigen
schaduwstation crashed he.
mvg,
Paul(ogic)

rixke rail

Mogen filmpjes ook ?


608.05 begint met het vertrek van het museumdieselstel, gevolgd door een fly-over van mijn baan;

Bij RixkezRail wandelen we naar het station, kijken wat rond,volgen een treinstel en dan terug een fly-over ...

Modelspoorse groeten,
ERic.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Een totaal beeld kan ik niet laten zien, mijn baan is te groot , of ik moet een stuk uit het dak doen en van wat hoger foto's nemen , maar voorlopig moeten jullie het hier mee doen, foto's zijn ondertussen al enkele jaren oud en er is weeral v??l verandert sindsdien...[:I]






Alain

Heb er geen woorden voor.

[:0][:0]

Michiel

Hoor hem eens: "mijn baan is te groot om volledig op een foto te passen!" puh-puh [:o)] (Erwin, je weet dat ik alle bewondering voor je droombaan, he! [;)] ) Kijk Erwin, zo moet het: alles op 1 foto; een baan vol spagetti! Mijn baan: Saraan! [8D]

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Foto van ruim 4 jaren geleden, samengesteld uit 5 deelfoto's:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw