Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

Kautenbach

Sfeervolle baan blijft het, ben benieuwd naar de bergen en de afwerking ervan ;)

Snobby Crash

Zie nu ook pas dit prachtig bouwwerk...

Dikke proficiat !

Geert

C.B.

Hallo allen ; jullie zullen al gemerkt hebben dat de laatste tijd hier geen nieuwe berichtjes meer zijn gepost door mij.
Niet dat ik niet meer wil , echter door andere omstandigheden heb ik bijna niet meer verder gewerkt ( die dubbele longontsteking begin van het jaar , + de miskraam van mijn vriendin een maand terug was een andere oorzaak dat de hobby wat stil lag , gelukkig hebben we nog een dochtertje hier rondlopen , zodat we onze zorgen en verdriet meer op de achtergrond konden houden.)

Nu zijn we al een tijdje verder , en alles is terug wat in zijn plooi gevallen , en zal ik toch nog een 3tal fotootjes plaatsen , al zijn het meer "stoef" plaatjes geworden , althans voor mij dan toch.  ;)
Het enigste wat ik nog gedaan heb , is wat bovenleiding geplaatst.



Nog wat bovenleiding-draad opgehangen in combinatie met een sectionering boven een wisselverbinding.



Ook heb ik nog wat SBB seintjes geplaatst.



Oorspronkelijk was de eerste lok een Br 189 van Siemens Dispolok , en de 2e lok een rode 1016 Taurus van OBB.
Nu heb ik gewoon de behuizing (en bijhorende onderdelen) van MRCE (met CH pakket) voor beide Loks aangekocht , en kan ik ze vanaf nu helemaal inzetten
op mijn modelbaan , in plaats van maar in de doos of te verkopen als originele lok.  :)


Groetjes.
Claudio.

mvdr1

Zoals we gewoon zijn van jou: super mooi afgewerkt !!!
En voor de rest: positief blijven man, na regen komt altijd zonneschijn  8)
SNCB-SBB fan

doomslu

Ik ben blij dat je de tegenslagen te boven komt.
We kijken uit naar de vorderingen!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

Citaat van: C.B. op 01 mei 2015, 20:38:28 PM
...al zijn het meer "stoef" plaatjes geworden...

"Stoef" is iets dat stinkt.  En bij het bekijken van de plaatjes heb ik alleen maar een wouw gevoel gehad (alweer) en geen vervelende geur, dus geen "stoef"!


Hou het rustig met de gezondheid en plaats nog veel "stoef" plaatjes  ;)
Groetjes, Peter


centauri167

Weeral mooie foto's, hoop de baan ooit eens in levende lijve te zien. ( Nijlen is hier niet zo ver van ... )

evan

Knap gedaan Claudio!

Die compacte sectionering in je wisselverbinding is een leuk en realistisch detail!

Fijn werk :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

C.B.

Bedankt Marc , Luc en Peter.

De aankleding van de heuvels is nu jammer genoeg uitgesteld tot .....? Want ik ga eerst binnenkort aan de slag met een andere seinbrug te bouwen (eigenlijk 2 voorseinen die aan een bovenleidingsportiek worden opgehangen ter hoogte van de 2 zwarte MRCE loks op de brug op voorgaande foto.)
Ook maak ik nog eerst verder werk van de stationsverlichting , alsook nog een paar dwergseintjes te plaatsen, en het verder inplannen van de openbare weg aan het station.

Ook ben ik het al eens aan het bekijken voor de planning in de 2e kamer , ik denk dat ik daar binnenkort ook eens aan het houtwerk ga beginnen , om vervolgens al een hoofdspoor te kunnen leggen , zodanig dat ik eens deftig kan rondrijden.
Het ontwerp van het sporenplan (zichtbare gedeelte) van goederenstation Lugano Vedeggio is ook zo goed als af.

Paul , laat me nog eerst wat verder werken , want meer dan dit is er nog niet. (Of toch tenminste dat ik kan rondrijden ....  ;) )
Groetjes.
Claudio.

Gerolf

Succes met het vervolg, Claudio  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C.B.

Bedankt Evan,

Het is prulwerk , maar bovenleiding is iets dat ik graag doe. (Zoals seintjes plaatsen en aansluiten)
Zeker als je het deftig wilt doen , zit je er vrij lang aan om alles juist te positioneren , en met die smalle sleepstukken op de stroomafnemers , maakt dit er niet gemakkelijk op.
ook handig , kleine krokodil klemmetjes om alles op zijn plaats te houden.

Scenery , dat is wat anders , daar heb ik wel enkele vragen over , die ik binnenkort graag wil stellen.
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Citaat van: Gerolf op 03 mei 2015, 11:25:17 AM
Succes met het vervolg, Claudio  :)

Plannen genoeg Gerolf , maar tijd .....
Ik heb nu weeral een "weekend Keulen" aan de broek , om straks een goederentrein te rijden van Keulen Gremberg naar Antwerpen Noord. ;)
Groetjes.
Claudio.

evan

Citaat van: C.B. op 03 mei 2015, 11:28:28 AM

Scenery , dat is wat anders , daar heb ik wel enkele vragen over , die ik binnenkort graag wil stellen.

Vraag er maar op los  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

C.B.

Dank u Evan , ik zal dit zeker doen.

Ondertussen heb ik alle onderdelen binnen voor de 2e seinbrug die gaat komen op de ... brug , dus de verbinding tussen beide kamers.
Deze zou nog een verbeterde versie moeten zijn dan de vorige seinbrug in het station.
De ophanging van de (voor)seinen wordt deze keer gedaan met hulp van zogenaamde mastklemmetjes. Zodat het nog wat echter moet lijken.



De verzameling onderdelen , en mijn schetsje van hoe het zou moeten komen ....

Als het af is binnen enkele weken , laat ik het resultaat wel zien. :)


Groetjes.
Claudio.

martin1967

Goede middag Claudio,

Mooie seintjes komen er aan het portal te hangen. De mast klampjes zijn ideaal en bestellen we per 100 bij Sommerfeldt scheelt weer verzendkosten, zuinige Hollander. Ben benieuwd naar het resultaat.

Mvg Martin.