Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

haag afgeschoren en weg gedaan naar het stort
morgen de rest want het is nu wat te warm om nog zulke arbeid te doen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Sleutelhangercamera ontvangen. Dingetje van niets maar ideale grootte om op een wagon te plaatsen.
Later een filmpje van de eerste testen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

bollen neus

Gele verf gemengd voor de STRUCTON, body is reeds gespoten ook kleine onderdelen zoals de grepen, opstapjes en de spiegels, nu light grijze verf mengen voor dak, zwart staat hier in originele verpakking.
Den Eric.

PeterC

Even een oud projectje uit de kast gehaald.  Destijds gestopt wegens gebrek aan inspiratie.  Door het warme weer van de laatste dagen weer wat ideeën opgedaan.

Alles voorlopig eens bij elkaar gegooid.  Nog heel veel te doen...



Groetjes, Peter


Steam.N

Aahhhh daar zie, Peter !
Al maanden vraag ik me af wat er achter dat muurtje stond/ging komen !!!
Dat ovaal basisplaatje blijf ik geniaal vinden !

Was dit nu een korte opflakkering, of ga je er verder aan werken ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

bollen neus

Cabines geschilderd en voorzien van machinist/ begeleider in eerste cabine. Dak van locomotief is ook reeds in licht grijs gespoten Structon krijg stilaan maar zeker de bekende kleurtjes.
Ook enkele wagons vervuild voor een paar mensen wat ik lang had beloofd, vakantie tijd is er meer tijd voor.
Den Eric.

oebr

Een airbrush-box !



Thuis luchtborstelen is geen evidente zaak. Volgens de wet van murphy dwarrelt er meer verf op meubels dan op je werkstuk,
en het stof dat in huis hangt dwarrelt dan weer op het net geschilderde modelletje. In de tuin is het zo mogelijk nog erger met zaadjes die door de wind zeker richting net gespoten stuk geleid worden.
Er bestaan in de handel wel kappen om in te airbrushen, vaak zelfs met complete afzuigingen voor giftige dampen enz... maar
een bezoekje aan de Zweeds-Nederlandse meubelgigant bracht me wat inspiratie voor deze uitvoering.



Een voldoende grote opbergkist is de basis. nadeel is de omvang bij niet-gebruik, maar in de kelder is zeker nog een plekje vrij.
Door deze doos te kiezen met deksel is het mogelijk om het werkstuk stofvrij te laten drogen, en om de doos stofvrij te houden tijdens het opbergen. De rand van de doos kan netjes tegen de tafelrand geduwd worden wat de boel op z'n plaats houdt.



Achteraan is een oud cd-rekje van pas gekomen om een ontluchtingsfilter te plaatsen. Geen afzuiging, om te vermijden dat de onderdruk die zo in de doos zou ontstaan stof naar binnen zou trekken. Uiteraard kan je in deze opstelling geen urenlange werkjes opknappen door de dampen, maar dat is ook niet de bedoeling.



Aan de binnenzijde zijn wat klemmetjes bevestigd om keukenpapier mee op te hangen zodat de doos niet teveel mee geschilderd wordt.
Hoewel de doos doorschijnend is en er dus voldoende lichtinval is om het model goed te kunnen zien, is er ook een keukenlamp gemonteerd voor extra werklicht. De stroomkabel is via een tuleke naar buiten de doos geleid.





En nu kunnen de modellen stillekesaan weer op de werktafel beginnen komen...



On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

raf

vandaag om 8 uur deze morgen begonnen aan de afsluiting
daarna materiaal halen om alles mooi af te werken
dan moeten stoppen met het zetten van kunststof schrootjes om dat mijn laatste 3mm boor gebroken was
dan maar de klinkers beginnen stralen maar ik heb hier 4 hoge druk reinigers staan en allemaal dikke shit
een geeft niet genoeg druk voor de rond straler
de andere is de motor verbrand dus hemelen
nummer drie daar paste wel alles op maar die hield geen druk ,de pakking is weg tussen de motor en de pomp ?????
nummer 4 werkte wel en had voldoende ruk maar daar paste de rondstraler niet op
dus draaibank in de gang en een verloop stukje gemaakt welk dan de twee systemen op elkaar laat passen
maar grrrrrrrrrrrrr waar liggen die inbus sleuteltjes nu weer

dus eindelijk toch de helft van de parking kunnen stralen en morgen 9 uur naar de stock voor boortjes m3 een alu U profiel dat ze teweinig geleverd hebben
en dan de rest van de schrootjes zetten en dan klinker boorden zetten
rest tegen donderdag nog 1 ton kiezel die moet uitgereden worden

dus aan modelbouwen kom ik nu echt niet terecht

gr raf   
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Af en toe pruts ik eens als ik daar zin in heb, op lange termijn levert dat afgewerkte dingetjes op.

Marklin M2 HLE-stuurstand
3-warmwitte smd ledjes met wat poppetjes in de stuurstand van mijn M2 trek-duwsetje. Nog 4 rijtuigen te gaan maar die zullen elk 4 ledjes krijgen.

Roco Sobetra Rils - Kabouter Wesley
Kabouter Wesley werd hier al eerder getoond, maar zijn andere zijde nog niet.

Roco Sobetra rils - Wortel
Grote wortels.

groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Paulogic

Citaat van: OlivierV op 23 juli 2014, 01:01:23 AM
Af en toe pruts ik eens als ik daar zin in heb

Amai dan heb jij toch veel zin hoor...  ;D ;D ;D

Wel funny die wortels. Er er rijden zulke modellen rond, dus zeker realistisch.
Misschien een idee voor op een Grip ???  :P
mvg,
Paul(ogic)

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 23 juli 2014, 01:01:23 AM
...in de stuurstand van mijn M2 trek-duwsetje. Nog 4 rijtuigen te gaan maar die zullen elk 4 ledjes krijgen.

Bestaat jouw set dan uit 5 stuks?

;)

TBCédric

Een "gordijn" gemaakt voor 2 van de 4 loketten wanneer ze gesloten zijn. Gemaakt in paint.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

marc goovaerts

Maar twee van de vier gesloten ? Optimist !

TBCédric

Citaat van: marc goovaerts op 23 juli 2014, 23:36:45 PM
Maar twee van de vier gesloten ? Optimist !

Er zijn meestal maar 2 loketten open, dus geen optimist maar realist. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

marc goovaerts

Goede service ginder. Op zondagavond in Hasselt al meermaals geweten dat er van de historische muur aan loketten maar eentje open was. Vandaar...