Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

reeves

Poging om diepte te creëren op een foto

Groet Tom




doomslu

Vertel er eens wat meer over, Tom? Ziet er goed uit.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

reeves

Het gebouw is een achtergrond( half reliëf) van auhaugen, deze had ik ooit dubbel gekocht, een gebouw gebouwd volgens plan ,kwam je uit op gebouwtje uit karton met een diepte van 1cm, dit vond ik maar niks dus een beetje geoefend met schaduwtechnieken

De foto is het uitgesneden gebouw met daarachter een schaduw (een stuk zwart papier) met de theoretisch berekende schaduw van het gebouw met een diepte diepte van een meter of 50

De foto die je ziet is een schaduw gekleefd achter de originele uitgesneden foto van auhaugen, dit om meer diepte te creëren dan het oorspronkelijke bouwpakketje van auhaugen, hier was de zichtbare diepte 1cm , bij m'n aangepaste versie lijkt ,althans volgens mij, een serieuze verbetering in het optisch creëren van een dieptezicht tov het origineel

Groet Tom

Steam.N

Tom, die dieptewerking lijkt me goed geslaagd.
Ik zou er geen 50m van gemaakt hebben, maar dat ligt misschien aan de foto, en ziet het er op je baan dieper uit.
Knap gedaan.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

reeves

Idd beetje overschat misschien, vond het wel leuk om zo iets te proberen maken met een min. aan materiaal

Moet nie altijd geld kosten e mannen  ;)

Tom

doomslu

Waar ben ik mee bezig?
Net een deur geschilderd. Nu een aperitiefken drinken zie.  ;) :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

Ik heb net de haag geschoren. Echt geen weer om dit te doen. Ik ben nog drijfnat   ???.
Nu eerst even rustig een fruitsapje drinken, douchen en dan koken voor vrouw en kinderen  :) .

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

bollen neus

BBQ uitkuisen .....................

Den Eric.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 23 juli 2014, 08:21:09 AM
Citaat van: OlivierV op 23 juli 2014, 01:01:23 AM
...in de stuurstand van mijn M2 trek-duwsetje. Nog 4 rijtuigen te gaan maar die zullen elk 4 ledjes krijgen.

Bestaat jouw set dan uit 5 stuks?

;)
Eigenlijk maar uit 4 stuks zoals elke set, maar met die 4 ledjes per rijtuig zal ik een beetje in de war geweest zijn.

Wat die wortelwagon betreft, 'k heb nog ergens zo'n knalrode DB schenker coilwagon met huif liggen, die zal ook eens een verwering en wat graffiti krijgen als ik nog eens zin heb om te prutsen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 28 juli 2014, 17:54:25 PM
...zal ik een beetje in de war geweest zijn

Wwar I or Wwar II,or Love War?  :D

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 28 juli 2014, 18:12:50 PM
Citaat van: OlivierV op 28 juli 2014, 17:54:25 PM
...zal ik een beetje in de war geweest zijn

Wwar I or Wwar II,or Love War?  :D

;)
Eigenlijk doe ik niet aan oorlog voeren en al zeker niet aan een liefdesoorlog, het manueel afslachten met de vliegenmepper van al die vervelende zoemers hier in huis doe ik dan wel weer aan mee. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Een "4 dollar" infrarood ontvangertje met bijhorende afstandsbediening aan de arduino koppelen, library downloaden en ineens is alles op afstand bestuurbaar via infrarood.   Poepsimpel....   De treinlift zal alvast een  eigen afstandsbediening krijgen. 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

TBCédric

Aan het zoeken voor een nieuwe (2dehands) centrale.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

Ook al horen jullie niet veel van me... ik ben wel degelijk nog steeds aan het prutsen met landschap en treintjes...





Ik krijg er maar niet genoeg van :)

Nu rustig een weekendje plannen met het vrouwke  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.