Bomen bouwen

Gestart door Peter, 04 april 2008, 11:52:10 AM

grove den

Dank je wel Loebaske...de baan kan inderdaad  "gezien worden/bezocht worden en wel merendeels in de weekends info:
www.Modellbundesbahn.de

Jos

janieburton

Citaat van: grove den op 19 november 2015, 09:35:30 AM

www.Modellbundesbahn.de

Jos

Jos,

Mijn virusscanner geeft een ronduit negatief advies om op die site te gaan is er met die site een probleem?
 

grove den

uhhmmm , nou janie  nee niks vreemd mee met deze link... :-\ is officieel een nette degelijke  website/homepage zonder "rare" plaatjes/teksten of andere bedoelingen.

Jos


Metpetergaathetbeter

ik vind het wel een rare site, ik zie alleen maar hele mooie bomen ! ;D ;)

Peter

ja, je ziet door de bomen het bos niet meer  ;D

Bad Driberg is een echte aanrader voor een bezoek aan te brengen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Grappig dat Jos 1/7 deel van de bouwtijd voor  zijn rekening neemt  ;)

modelbaanHO

Citaat van: Peter op 19 november 2015, 14:56:03 PM
Bad Driberg is een echte aanrader voor een bezoek aan te brengen.

Dat kan ik alleen maar bevestigen !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

janieburton

Citaat van: grove den op 19 november 2015, 14:18:05 PM
uhhmmm , nou janie  nee niks vreemd mee met deze link... :-\ is officieel een nette degelijke  website/homepage zonder "rare" plaatjes/teksten of andere bedoelingen.

Jos

Ik geloof je maar toch geeft McAfee een negatief advies, ga de website bezoeken op de vaste computer met de oude XP
 

grove den

Dode bomen horen net zo goed voor in een levend bos...

hoewel ze hier eventjes alleen staan.... ;)
Jos

grove den

#609
en gezelschap hebben gekregen van nummer 3  met  nog wat twijgjes en naalden in de top .

om en nabij de 19 cm

Jos

Steam.N

Ziet er alweer super uit, Jos !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Begint hier te kriebelen om er ook aan te beginnen, helaas heb ik nog wat werkjes die eerst moeten afgewerkt worden...

raf

daar ik hout stook als hoofd verwarming en dus veel in het bos bezig ben moet ik wel zeggen dat ik hier in limburg nog noot een den heb gezien zonder naalden .zelfs als ze om gerot waren en op de grond lagen zaten der nog steeds naalden aan
kan natuurlijk het soort den zijn wat het verschil maakt
wat wel was als ze op de grond liggen is dat ze direct groen worden en er lange grassen en vooral braamstruiken over heen groeiden
maar het blijven wel mooie bomen die je gemaakt hebt en of je ons noch echt gaat kunnen verassen blijft mij maar de vraag
ik zoek namelijk de echte heide dennen

het zijn eigenlijk solitair staande dennen met zeer lange naalden maar der is geen enkel stukje van recht (zie foto)
of je hebt ze al gemaakt en heb ik er over heen gekeken

gr raf en bedankt om steeds je werkjes te delen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

grove den

bedankt Jean, Eric en Raf!
Nou raf hier op de Brunssummerheide hetzelfde beeld als op je foto!
Hier noemen we ze "vlieg dennen" dus door de wind verspreide zaailingen die dan geheel alleen opgroeien en door allerlei oorzaken zo'n brede afgeplatte kroon bezitten( schapen, sneeuwvracht in sommige winters...)
Bij sparren vind  het afvallen van de naalden veel sneller plaats...zeker bij ziekte/plagen.



en hier dan , wel een kleintje, een in model (H0):


Jos

raf

jos das niet normaal wat gij bouwt
hahaha
inderdaad zo zou ik wel een paar willen hebben maar ik zit met een swt budget dus via pb eventueel wat ze kosten voor HO formaat
als je der verkoopt tenminste

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.