Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

Gerolf

Citaat van: Pierre op 09 augustus 2017, 01:18:41 AMDe brug krijgt ook een vaste plek waar ik hem op kan bergen.


Het woord "luchtbrug" krijgt zo een nieuwe betekenis  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

ha zo kom jij " over de brug" ;)

Cord

Citaat van: Gerolf op 09 augustus 2017, 09:08:24 AM
Het woord "luchtbrug" krijgt zo een nieuwe betekenis  ;D
Pierre kennende zie ik daar nog wel eens een keer een spooraansluiting komen met een luchtspoor als testbaan.  ;D
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

RD25

Bedankt Wim voor info ;) 


Pierre knap werk, proficiat  :)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

RD25

Citaat van: Gerolf op 09 augustus 2017, 09:08:24 AM
Citaat van: Pierre op 09 augustus 2017, 01:18:41 AMDe brug krijgt ook een vaste plek waar ik hem op kan bergen.


Het woord "luchtbrug" krijgt zo een nieuwe betekenis  ;D

op Magritte (de surrealistische schilder)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Pierre

Dank heren.





Update:

Weer wat verder met de arcademuur. Afgelopen zaterdag naar Houten geweest en daar wat rommeltjes gekocht waaronder voegenpasta. Gelijk maar aan het smeren gegaan en daarna de muur mishandeld met wat pastelkrijt poeder.



Vervolgens een beetje aan het fröbelen geweest met het maken van garagedeuren voor de werkplaatsjes. Ik had nog wat styreen liggen met een plankenprofiel. Het was mooi dun zodat ik deuren kon maken met dus aan twee kanten planken.



De deuren heb ik ingespoten met haarlak en daarna geverfd. Als de verf bijna droog is kan je met een satéprikker makkelijk wat verf weg krassen/wrijven zodat de onderliggende kleur tevoorschijn komt.



Een beetje roest en vuil en een hele dag knutselen geeft dit resultaat. Drie redelijke setjes oude garagedeuren.





Eerst nu de bestrating voor de garages. Dit maak ik van een stuk schuimplaat met steentjes motief. De zijkanten schuur ik redelijk dun zodat het straatje mooi bol loopt en netjes aansluit op de garages en ook op de weg er voor.





Deuren afhangen.










Groet Pierre.


RD25

Hallo Pierre, knap werk.

Vraag : waarom 'NP' op deuren?
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Steam.N

Alweer héél mooi werk, Pierre !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Zeker heel mooi werk Pierre.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Pierre

Dankjewel allemaal.

Citaat van: RD25 op 29 augustus 2017, 17:45:38 PM
Hallo Pierre, knap werk.

Vraag : waarom 'NP' op deuren?

Niet Parkeren! Vroeger werd dat veel op deuren gezet die regelmatig open moesten.
Groet Pierre.


RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Stieven76

Weeral knap gemaakt. Dit is echt wel één van mijn favorieten om te volgen. ;)

Michiel

Die voegenpasta lijkt een leuk product en lekker om mee te werken (zo op zicht). En bedankt voor de tips en het verslag. Ziet er erg goed uit zo.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Dank jullie wel voor de veren. :)

Citaat van: Michiel op 30 augustus 2017, 10:33:07 AM
Die voegenpasta lijkt een leuk product en lekker om mee te werken (zo op zicht).

Het werkt inderdaad erg makkelijk Michiel. En het resultaat is ook best redelijk. Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik het heb gebruikt. ;D
Groet Pierre.