Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AMSAC Modulebaan - "Lemur"

Gestart door OlivierV, 05 december 2014, 15:07:14 PM

OlivierV

Citaat van: mahtoska1 op 04 juli 2017, 17:09:16 PM
Zeer mooi!
Wat voor soort verf wordt hiervoor gebruikt?

Bedankt heren.

Er ligt overal een basislaag  wit op (na het zagen van de achtergronden), ik weet niet welke verf, dat heb ik niet gedaan, maar dat is normaal gewoon een overschot die te vinden is in onze werkruimte. De achtergrond zelf is gedaan met de tubes 'Van Bleiswijck' acrylverf uit den Action, verf met een prima prijs/kwaliteit verhouding. (€2/tube).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#331
Een beetje versterking inroepen is zeker handig. Daar het werk aan de achtergronden en hemels toch iets meer werk vergt dan aanvankelijk gedacht.

Reeds een clubavond of 3 ben ik in de weer met het schilderen van de achtergronden. Maar er dienen ook nog 3 extra hemels gemaakt te worden om strooilicht van de zaal tegen te houden en de aluminium constructies te verbergen.

Hulp kwam deze keer van de secretaris en penningmeester die de extra hemels op maat maakten en er reeds eentje in een witte basiskleur zetten.


Tesamen aan het werk by AMSAC Ghent, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 11 juli 2017, 12:40:38 PM
ik krijg concurrenten  ;) :D ;D ;D
Hier, nog meer concurrenten, Rubens & Van Gogh toen hij nog 2 oren had.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#335
Op de club sta ik nog steeds te schilderen.  ::)


Einde achtergronden in zicht by AMSAC Ghent, on Flickr

Het einde van het schilderen van de achtergronden komt in zicht. Vorige week werden er op de linker enkele regenwolken aangebracht (typisch Belgisch). Deze week werd er verder gedaan met het aanbrengen van groen en links en rechts wat meer waas.
Tevens zitten de hemels nu ook in hun basiskleur. Volgende week nog wat bijwerken en dan is het welletjes geweest.



Dag he.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Picasso in  ' Vlaams.  Met nen Duvel in de aanslag en met zijn beide oren nog intact....

Voortdoen , je bent goed bezig !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

#337
met zijn gedachten in de wolken   ;)

Gerolf

Leuke foto's - en ik denk dat het helemaal goed komt  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

#339
Bedankt he mannen!

Dani, het was Van Gogh die z'n ene oor afsneed. ;) Duvel in de aanslag, zeker en vast, al vergat ik deze wel door het feit dat ik vaak te geconcentreerd aan het schilderen was.

Na weken schilderen aan de achtergronden werden ze aan de juiste bak gemonteerd om even te kijken hoe dat staat. Voor mijn part is het wel geslaagd. Dus zoals Gerolf reeds dacht kwam het inderdaad goed.

Verder is er aan deze 2 bakken nog veel werk.
- Tilff steunmuur afwerken.
- Veel beplanting verder aanbrengen
- Plaatsen van perronverlichting
- Plaatsen van figuren
- Aanlegsteiger kayaks
- Water toevoegen in de rivier
- ...


Achtergronden by AMSAC Ghent, on Flickr


Achtergronden by AMSAC Ghent, on Flickr

Voor het maken van de basisskeletten van de naaldbomen kon ik rekenen op de medewerking van enkele bereidwillige clubleden. In sommigen zit veel meer vaardigheid en inventiviteit dan je denkt/zou vermoeden.  8)

Eentje stripte de gerecycleerde kabels, anderen draaiden basisboompjes en zelf bracht ik nog wat draad aan waar nodig, verzorgde ik ze van grasvezels in verschillende lengtes en uiteindelijk ook van strooisel.

Dit alles onder het deskundige toezicht van andere clubleden.  ;D


Aan het werk by AMSAC Ghent, on Flickr

Een eerste productie van naaldbomen werd gemaakt om boven op de heuvel te plaatsen. Dit aan de hand van modelspoormagazine nummer 77 en het artikel van Jos grove den. Deze tactiek werd als basis gebruikt en bijgewerkt naar de materialen die we ter beschikking hadden.

Het resultaat valt mee al is er ruimte voor verbetering. De eerste geproduceerde is de kleine voorin, dan die links erboven en dan zo 3 en 4 gaande naar rechts. Het 5e exemplaar staat helemaal links op de heuvel.

Nu lieg ik een beetje want het allereerste exemplaar leek eerst meer op een suikerspin, daar ik uitgetrokken watten als vulling voor de bomen nam en die dan bestrooide. het skelet is wel gerecupereerd.

Bij de huidige exemplaren werd er gewerkt met grasvezels van verschillende lengtes die nadien bestrooid werden met woodland scenics fine turf.


Evolutie by AMSAC Ghent, on Flickr


Sparren/dennen in positie by AMSAC Ghent, on Flickr

Jabbedabbedoe,
Toedeloe!


- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

het is ooi geworden zo.  team effort !!!

(ja, het was de Vincent, maar ja... een oor is een oor , hee  :-)   )
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

#341
Afgelopen 2 clubavonden werd er door enkele bereidwillige leden (waarvoor dank) stevig doorgewerkt aan het draaien van skeletten voor naaldbomen. Deze werden vervolgens door ondergetekende bestrooid met verschillende lengtes grasvezels en uiteindelijk ook 2 tinten woodland scenics fine turf.

Het resultaat mag denk ik wel gezien zijn/kan ermee door.

Nog een klein beetje werken aan de overgang tussen het pad en de achtergrond + wat figuren plaatsen en deze bak kan weer het labeltje "klaar" krijgen.


Door het bos de bomen zien. by AMSAC Ghent, on Flickr


6246 @ groen landschap by AMSAC Ghent, on Flickr

Dag he,
Groetjes van de caféclub/verkeersclub
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbaanHO

Citaat van: OlivierV op 01 augustus 2017, 01:12:34 AM
Het resultaat mag denk ik wel gezien zijn/kan ermee door.

Zeker en vast !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Bedankt voor de complimenten.

Gisteren werden op 3 friezen de ledstrips definitief opgehangen. Nog 1 te gaan, daarna moet de baan eens volledig opgezet worden om de hemels definitief aan de friezen te monteren.

Geen plaatjes helaas.
Volgende keer beter.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan