Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AMSAC Modulebaan - "Lemur"

Gestart door OlivierV, 05 december 2014, 15:07:14 PM

philippe_007

Citaat van: dani op 01 december 2015, 09:06:21 AM
Citaat van: philippe_007 op 01 december 2015, 08:41:21 AM
Wat is er dan storend aan een Duvel?
De eerste 10 keren weinig.... nadien is 't gelijk een mop met een baard

Bah, het is gewoon het handelsmerk geworden van Olivier,
je had ook gewoon rechts van den Duvel naar het landschap kunnen kijken  ;D

OlivierV

Citaat van: dani op 01 december 2015, 08:36:52 AM
en altijd maar die alcohol er bij....   hopelijk gaan mensen niet veralgemenen...
De eerste 3 keer is het grappig, de volgende 5 keren is het nog min of meer "leuk", maar nadien wordt het storend

Gelukkig zijn niet alle treinliefhebbers dronkenlappen.
Neem het niet persoonlijk Dani maar ik denk niet dat hier al 10x een Duvel gepasseerd is en inderdaad niet alle treinliefhebbers zijn dronkenlappen hoor, ook ik niet, maar de maandagavond bij AMSAC is voor mij ontspannend. Lekker een paar uurtjes modelbouwen en werken aan de modules. Daar hoort niet altijd drank bij, want dan zou ik dat thuis ook telkens doen en dat is zeker niet het geval.

Citaat van: Huugooke op 01 december 2015, 09:30:21 AM
Citaat van: OlivierV op 01 december 2015, 00:22:30 AM
Het is een beetje een wazige foto
Is er een verband met die Duvel  ;D  ?
Sorry, kon het weer niet laten.  :-* :-[
Eigenlijk niet, ik had de foto te snel genomen en er achteraf niet meer naar gekeken terwijl ik eigenlijk wist dat hij bewogen was. :D

Citaat van: philippe_007 op 01 december 2015, 09:32:47 AM
Citaat van: dani op 01 december 2015, 09:06:21 AM
Citaat van: philippe_007 op 01 december 2015, 08:41:21 AM
Wat is er dan storend aan een Duvel?
De eerste 10 keren weinig.... nadien is 't gelijk een mop met een baard

Bah, het is gewoon het handelsmerk geworden van Olivier,
je had ook gewoon rechts van den Duvel naar het landschap kunnen kijken  ;D
;D

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 01 december 2015, 08:36:52 AM
Gelukkig zijn niet alle treinliefhebbers dronkelappen.

Maak jullie geen zorgen,ik speel wel voor BOB!  ;D ;D

;)

Chrisrail

#198
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

#199
Nog wat groenwerk gedaan.  ;D

Vervolg groenwerk by AMSAC Ghent, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter


Gerolf

Citaat van: OlivierV op 08 december 2015, 00:08:28 AM
Nog wat groenwerk gedaan.  ;D

... en wat het meest opvalt zijn de flesjes. Bliksemafleider ?  ;D  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

BC911

Blijft een heel mooi stukje baan! Ik volg alvast de vorderingen.

PS: ik wou me net bij een club gaan aansluiten, maar nu ik die flesjes zie staan begin ik toch weer te twijfelen ... ;)
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Steam.N

Als je die flesjes wegdenkt, zie je wel twee erg mooie modules ...  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Waar is den Duvel :-)

ah ja, er moest vermoedelijk gewicht op de baan, bij Duvel flesjes zou het niet lukken daar deze worden leeg gedronken :-)

Id een mooie module

OlivierV

Er is wel nog heel wat werk aan die baan. We denken er ook aan de rivier bij het station aan te passen om er een aanmeerplaats voor kajaks van te maken. Zodoende kunnen we daar ook de oude kayaktreinen laten stoppen.

Zodoende krijgt het halteplaatsje nog extra nut en kunnen we weer extra scenes maken die het voor het publiek aangenamer maken om naar te kijken en te ontdekken.

De colaflesjes zijn eerder als ludieke respons bedoeld.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

Ludieke  reactie geslaagd   ;D alsook de module's.

SuSke

denk toch dat de impact van 1 duvel verwaarloosbaar is tegenover die van 8 cola's, zeker oplangere termijn  8)

Verder: Goe bezig mannen, wordt een mooi stukje baan dat jullie daar samen aan het bouwen zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

vyncky

Citaat van: OlivierV op 08 december 2015, 12:36:15 PM
Er is wel nog heel wat werk aan die baan. We denken er ook aan de rivier bij het station aan te passen om er een aanmeerplaats voor kajaks van te maken. Zodoende kunnen we daar ook de oude kayaktreinen laten stoppen.

Zodoende krijgt het halteplaatsje nog extra nut en kunnen we weer extra scenes maken die het voor het publiek aangenamer maken om naar te kijken en te ontdekken.

Lijkt me een goed idee! Doen zou ik zeggen ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

OlivierV

#209
Er stond hier een heel erg onnatuurlijke teut aan de halte naast de trap, dan hebben we die maar weggekapt. Ik ben maar begonnen met in pluimkarton een muurtje te maken met heel erg willekeurige steenstructuur. Dat zal nog wel eventjes duren eer alles ingekerfd is en vervolgens zal dan geschilderd worden en het stukje ervoor gegipst.

De bedoeling van deze opening is om een aanmeerplaats voor kayaks te maken. We kunnen op de modulebaan treinen gaan inleggen onder het moto van kayaktrein.

De beuk erin! by AMSAC Ghent, on Flickr


Op de linker bak komt een tunnelportaal a la Nessonvaux, ondertussen zijn daar de brute werken voor gestart. Rechts op die module staat een stuk rots, daar ben ik mee bezig om die in een geloofwaardig kleurtje te krijgen. Echter moet ik hier en daar nog wat bijwerken aan de vorm. We blijven ons nog wel eventjes amuseren.

Optrekken tunnel Nessonvaux by AMSAC Ghent, on Flickr


Groeten,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan