Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

AMSAC Modulebaan - "Lemur"

Gestart door OlivierV, 05 december 2014, 15:07:14 PM

Gerolf

Citaat van: OlivierV op 09 mei 2015, 01:02:32 AMDe rots muur met foefjes gras is een probeersel van mijnentwege...

Dat noemen ze toefjes ... what's on a man's mind  ::)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#107
Voor module 2 van de modulebaan ben ik bezig met een weg te maken in Pluimkarton. Inspiratie en ideetjes gehaald uit het artikel van Rik Martens in ModelspoorMagazine 131.

Stukjes kassei komen van onder het asfalt piepen en hier en daar zijn lapjes ingezet.

Hier heeft het een eerste laagje verf gekregen. De rest van het verven zal ik op de club doen, daar zijn nog meer verfjes beschikbaar.


Opgelapte weg voor module 2 by AMSAC Ghent, on Flickr

Dagdag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Niet mis, heb je de kartonlaag eraf gehaald? Zo krijg de asfalt een ruwer struktuur...misschien heb je het gedaan en niet echt zichbaar aan de foto.
Ook eens in het echt gaan kijken, daar waar er banden sporen zijn zal het meest slijtage zijn...

OlivierV

Citaat van: loebaske op 14 mei 2015, 16:51:39 PM
Niet mis, heb je de kartonlaag eraf gehaald? Zo krijg de asfalt een ruwer struktuur...misschien heb je het gedaan en niet echt zichbaar aan de foto.
Ook eens in het echt gaan kijken, daar waar er banden sporen zijn zal het meest slijtage zijn...
Papier is er af hoor Loebas, schoon een vel in 2 gesneden met een mes, tevens zit ik er ook met een borstel op, maar het lijkt me ook verstandig om op de rijsporen met de borstel wat te frotten zodat de slijtsporen duidelijker zichtbaar worden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 14 mei 2015, 17:03:19 PM
tevens zit ik er ook met een borstel op,
Fraai werk Olivier, misschien die borstel eens gebruiken om te borstelen i.p.v hiermee op het papier te zitten ! ;D ;D ;D ;)
Groeten Peter ;)

OlivierV

#111
De voorbereidingen thuis voor deze weg zijn zo goed als afgerond, maandagavond kunnen we op de club verder doen met het schilderen ervan.

Het geheel is in 2 gesneden om het makkelijk te kunnen plaatsen, het rechter voetpad zal eens geplaatst mooi aansluiten met de goot van de weg.


Versleten weg by AMSAC Ghent, on Flickr

Groetjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#112
Om een extra overgang tussen de perrons te voorzien werd er nog een kitje van kirbi aangekocht, dit werd een beetje verbouwd en veranderd van kleur. Zo is er ook een extra trapje toegevoegd om de rotswand te kunnen bewandelen.

Links op de voorgrond ook nog 2 Jocadis wachthuisjes.

Op de achtergrond zie je ook dat er bij bak 3 wat aan de presentatie van de bak is gebeurd, zo is de bak presentabeler voor de verzamelbeurs in het ICC op 31 mei. Bak 2 krijgt deze voorziening ook nog in de loop van de week. Bak 1 zal op wat sporen na vrij kaal zijn.


Voetgangersbrug @ halte by AMSAC Ghent, on Flickr

Hier zie je de straat  waar ik thuis reeds aan werkte, maar welke ik nog verder op kleur bracht. Tevens is Marc +- klaar met zijn trap die vanaf deze kant van de straat naar het perron leidt.

De 2 bruggenhoofden zijn hier te zien, het rechtse staat reeds vast, het linkse nog niet. De straat ligt er ook maar in om even te presenteren en zal nog een beetje verder op kleur gebracht worden. Maar voorlopig ben ik al vrij tevreden met het huidige resultaat.


Brug met straat by AMSAC Ghent, on Flickr

Allehow, het wordt nog een drukke week! Zaterdag zouden de eerste rijtesten moeten plaatsvinden als alles goed gaat.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

krisds


OlivierV

#114
Bedankti

We zitten met een deadline (31 mei in het ICC een rijdende baan hebben) en dat merken we, extra werkavonden werden ingelegd naast de gewone clubavonden (waar er met enkele mensen aan de aan te kleden bakken werken) om de schaduwbakken te voorzien van rails en bedrading, voorlopig nog 1 bak voorzien van rails.


Rails leggen schaduwstation by AMSAC Ghent, on Flickr


Bedraden schaduwstation by AMSAC Ghent, on Flickr

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Miljaar, zou daar niets kunnen komen doen voor het moment...

want de bar is niet bereikbaar  ;) ;)

Metpetergaathetbeter

met je been zou je niet eens een stuk in uw voeten kunnen krijgen !  :-\ ;)

loebaske


OlivierV

#118
Vrijdag is het weer werkavond geweest, alsook was er zaterdag een proefopstelling van de baan, 'k was er wel niet bij, dus kon even niet in de weg gaan lopen/helpen, maar ik heb wel reeds prentjes doorgestuurd gekregen, dus die kan ik lekker met jullie delen.

Elke modulebak krijgt een stekker, deze stekker wordt aan de achterkant ingebouwd, net zoals dat bij de schaduwbakken het geval is. Deze stekker verbind de module met een centraal kastje waar de verbinding met een digitale centrale en bezetmelders zal plaatsvinden.

Werkavond 22 mei 2015 - Plaatsen van de stekkers by AMSAC Ghent, on Flickr


Blijkbaar moesten de batterijen opgeladen worden voor men aan de slag wou gaan.

De bar is precies ook een beetje geëvolueerd van bar naar werkplaats.


Werkavond 22 mei 2015 by AMSAC Ghent, on Flickr

Op 23 mei werd de baan nog eens opgesteld om zeker te zijn dat alles goed op mekaar aansluit wanneer de baan volgende week op 31 mei zal tentoongesteld worden in het ICC te Gent.

De baan moet het voorlopig nog zonder achtergrond doen.

Voorbereidingen treffen voor het aanleggen van de linkerbocht.


Proefopstelling modulebaan - beginnen leggen van de laatste bocht by AMSAC Ghent, on Flickr

Er moest blijkbaar ook gestofzuigd worden, waarom geen idee, want ik was er die dag eens niet bij.


Proefopstelling modulebaan - stofzuigen by AMSAC Ghent, on Flickr

Het laatste stukje spoor wordt gepast, gezaagd en vastgelegd.


Proefopstelling modulebaan - laatste hand linkerbocht by AMSAC Ghent, on Flickr

Hier worden enkele laatste handen gelegd aan de linkerbocht die het spiegelbeeld van de rechterbocht vormt en op een gelijke manier is aangelegd opdat rijtuigen mekaar niet zouden raken.

Proefopstelling modulebaan by AMSAC Ghent, on Flickr


Er wordt ook nog de laatste hand gelegd aan het leggen van de linkerbocht.


Het geheel toont zo'n 7,2 meter zichtbaar spoor, maar neemt wel een kleine 20m² in beslag wanneer het in z'n gehele opgesteld staat.

Proefopstelling modulebaan - geheel by AMSAC Ghent, on Flickr


Enkele maanden geleden verscheen er een gelijkaardige foto, ondertussen zijn we een beetje meer gevorderd, maar er blijft nog veel werk aan de winkel.

Proefopstelling modulebaan - bak 3 & 4 by AMSAC Ghent, on Flickr



Hier de bocht aan de rechterkant, links ligt er een gelijk exemplaar. Het ligt een beetje in een ei, dit omdat de sporen van het zichtbare gedeelte op realistische hart-op-hart afstand liggen. Hierdoor moet er voldoende afstand gewonnen worden zodat rijtuigen mekaar niet raken in de bocht.



Proefopstelling modulebaan - bocht rechterkant by AMSAC Ghent, on Flickr

Groetjes,
Olivier

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

#119
Citaat van: OlivierV op 24 mei 2015, 15:01:24 PM


Dat is nu eens het mooiste voorbeeld van clubgeest bij AMSAC,
Als er al eens een clublid met de handen in het haar zit blijft er steeds iemand aanwezig om hem moed in te spreken en eventueel te behoeden voor wanhoopsdaden... ;D ;D ;D
(nee,het toestel voor de rechtse persoon is geen pistool maar een accuboormachine! ;D)

Daarom zijn wij er zo graag! ::) ::)

;)