Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

Bedankt Erwin, Cederic,

Het is zoals je in je slogan weergeeft: beetje per beetje leren wij bij.
En dat is net wat ik probeer te doen. Luisteren naar commentaren, tips van mensen die ervaring hebben en dat proberen toe te passen.
Zoals ik in mijn slogan weergeef: nooit te oud om te leren  ;).

Mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

Pierre

Prachtig gedaan Koen. Elke foto is het weer een beetje mooier. ;)
Groet Pierre.


Kautenbach

Mooie kleuren, Koen, wat voor kleuren gebruik je?

Koen

Bedankt Pierre en Wim.

Ik heb geel, bruin en zwart gebruikt voor de ondergrond.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Kautenbach

Merk? En hoe, verdund? Ziet er mooi  uit ;)

Koen

Sorry Wim,

Ik had inderdaad wat meer info moeten geven. De verf die ik gebruikt heb, is van de Amsterdam Standaard Series - Acrylic. Deze werden sterk verdund.
Gebruikte kleuren:
Bruin : nr. 409 & 403
Geel: nr. 227
Zwart: nr. 702

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

#576
Na een betere poging tot het maken van rotsen heb ik vandaag een aanpassing van de achterste rotswand aangebracht. Echter met twijfels en gemengde gevoelens. Enerzijds twijfel ik over de structuur van de rotsformatie en anderzijds over de kwaliteit van de aangebrachte structuur. In vergelijking met de kleine rotsformatie vind ik deze structuur te grof.
De keuze om een schuine formatie te creëren, is gebaseerd op de structuur van de eerste rotsformatie vlak naast het kasteel. Een andere optie was het vormen van rotsen zoals deze op de voorgrond te zien zijn.

Graag jullie commentaren en ideeën over deze poging.

Mvg
Koen

image by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

OlivierV

Op zich een geslaagde structuur zou ik zeggen maar het strookt niet met de structuur aan de voorzijde... Enfin het kan misschien wel, hangt er vanaf hoeveel begroeiing er op dat stuk op de voorzijde komt, dat maakt veel uit denk ik. :)

Verder zeer aangenaam dat de rails op mooie afstand van mekaar liggen, ligt er verkanting in deze boog?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Koen

Hey Olivier,

Het is de bedoeling om op de voorgrond heel wat begroeiing aan te brengen. Het idee is dat er tussen de bomen en struiken een kleine rotsformatie komt.
Ik ga er nog eens een paar nachtjes laten over gaan. Ik vrees dat de vermoeidheid mij teveel parten speelt  :-[. Ik ga deze rotsen even laten liggen tot in het weekend en dan zien we wel weer verder.

Er ligt effectief verkanting in de bogen maar dat zie je moeilijk op deze foto.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Ik heb er vannacht nog eens over nagedacht. Ik ga de rotsformatie verwijderen en een nieuwe structuur aanbrengen. Deze formatie ligt mij om een of andere reden niet - het totaal plaatje klopt niet  :(.
Wordt vervolgd.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

We hebben het er zaterdag even over ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

ok badankt Evan.
Tot zaterdag  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

#582
Vandaag is het een betere modelbouwdag geweest. De bestaande rotsen afgebroken op opnieuw begonnen. En nu ben ik tevreden met het resultaat. Het wakkerliggen en de goede raad van mijn goede leermeester heeft resultaten geboekt  ::). Nu ik het op foto zie, zie ik nog een aantal plaatsen die toch nog een beetje bijgewerkt moeten worden  :o. Oordeel zelf en geef gerust jullie commentaren en tips. Dank zij jullie leer ik elke keer een beetje bij  :).

Mvg
Koen

image by Koen Vaganée, on Flickr

image by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

PeterC

Citaat van: Koen op 04 maart 2017, 19:49:30 PM
...Oordeel zelf en geef gerust jullie commentaren en tips...




Koen, neem mijn mening voor wat ze is...

Die rode helling lijkt me vrij onnatuurlijk en niet tegen de tand des tijds bestand.  Ik denk dat je hier ook beter wat steunmuren kan gebruiken.
De groene helling is ook vrij stijl en lijkt op de foto bijna uit te groeien over je betonwand.  Die zou ik iets afzwakken.  Op de blauwe plekken zou ik bijkomende steunmuren voorzien.  Ik ben natuurlijk geen bouwkundig ingenieur maar mijn 'gevoel' zegt dat je helling op die manier geen kans heeft op overleven.  ...En dan moet een ingenieur er wel voor zorgen dat de baan in die omstandigheden een lang leven is beschoren.  Een doorgang moet het gevoel hebben van een trechter.  Alles een beetje afschuinen zodat je dat trechtergevoel krijgt lijkt mij realistischer.

Goed bezig en ik volg graag je vorderingen.
Groetjes, Peter


Michiel

De rotsstructuur achteraan is al een stuk beter. Alleen vind ik het naar mijn smaak te monotoon en dominant. Ik zou meer variatie aanbrengen in de samenstelling van de heuvel. De rotspartij is op zich is erg goed en kan perfect zo blijven.

Een "wild" voorbeeld van variatie zou aanbrengen. Elke andere invulling en schikking is even goed. Het dient alleen ter illustratie wat ik bedoel.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)