Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

HLD91

Gestart door MARKLINRIJDER, 11 juli 2013, 22:34:38 PM

just4fun

Citaat van: modèlisme op 08 februari 2014, 22:19:17 PM
Wat denk je van de reeks 91. Die is reeds geprint in 3D in schaal O en HO? Waarschijnlijk zal ik in HO een motorisering ervoor laten ontwikkelen in Duitsland.

Groetjes,
Paul.
En wordt die 91 dan door u uitgebracht, Paul?
Die staat al zeer lang heel hoog op m'n verlanglijstje.
Wordt het H0-model een kit?
Groet,
Paul

modèlisme

Ja, Paul ik ga de kit uitbrengen in schaal O en HO. Ik droom ervan dit modelletje ook in schaal N uit te brengen, maar ik zoek naar wielen en motorisatie.
Het zal wel nog even duren, maar ik zou graag er een prachtige kit van maken, daarom kom ik er nu maar mee naar boven. Onderstel  en bovenbouw in kunststof door de 3D printer.
Ik ben er al maanden mee bezig, telkens hebben we verbeteringen aangebracht, want we vonden dat we altijd beter konden, maar ik denk nu dat op de motorisatie en de wielen na de kit zo goed als klaar is.
De radiator rooster, treden en leuningen zijn getekend en zullen geëtst worden.
Ik zou graag al de wielen aandrijven met de nodige tandwielen en overbrengingen zodat het rijgedrag onberispelijk zou worden, maar daar ben ik nu nog een tijdje mee zoet.
Maar lukken gaat het zeker.
Groetjes,
Paul.
 

Metpetergaathetbeter

hoe zit dat met de trekkracht van toch een mini-locje (in HO, trouwens ook in andere schalen )?

Groeten Peter ;)

Peter

Peter,

Ik heb van Lenz de Köf, een zeer klein (kleiner dan de 91) 2-assig lokje.
Als ze hier onder de 91 een gelijkaardig chassis kunnen steken (ineens digitaal met stroombuffer enz.à denk ik dat de trekkracht en de rijeigenschappen
zeker voldoende kunnen zijn, om de gestelde taken uit te voeren (d.w.z. rangeren)

Met vriendelijke groeten
Peter

modèlisme

Ik ben van plan een motorisering te laten bouwen door Euromodell. Dan weet ik dat de rijeigenschappen optimaal zullen zijn. Natuurlijk heeft dat een effect op de prijs.
Waarschijnlijk zal de motorisering duurder zijn dan de rest van de kit.
Zelf aan de slag gaan voor de motorisering zal goedkoper zijn, maar in schaal N en schaal HO is dat een hemels moeilijke taak.
Er zal een blok moeten gefreesd worden met de overbrenging op de 2 assen en voorzien van een Faulhaber motor
In schaal O zal het geen probleem zijn een motorisering te vinden of te bouwen.
 

MARKLINRIJDER

De eerste kapjes toegekomen:




Grtjs,

David

Peter

Zo'n klein landje en toch gaat bijna iedereen hetzelfde model maken.
Waarom praten die niet op voorhand met elkaar, of gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Citaat van: Peter op 13 maart 2014, 13:44:18 PM

Waarom praten die niet op voorhand met elkaar, of gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet.

Peter, je slaat de nagel op de kop!
 

mnieuwlaet

Ik kijk toch al heel erg uit naar zo een bouwpakket. Dan kan die prachtig gespoten en verweerd, in oude veelbruikte staat gezet worden. Het wordt een prachtig machien.


janieburton

Citaat van: mnieuwlaet op 13 maart 2014, 13:58:25 PM
Ik kijk toch al heel erg uit naar zo een bouwpakket. Dan kan die prachtig gespoten en verweerd, in oude veelbruikte staat gezet worden. Het wordt een prachtig machien.

Ik ontken dat niet dat het zeer zeker een prachtig model wordt.

Maar Peter legt de vinger op de wonde :o
 

Stieven76

Ik heb wel iets voor die kleine locjes, dus zo'n locje (of bouwpakketje) interesseert me ook wel  ;D

dieselfreak

Citaat van: Peter op 13 maart 2014, 13:44:18 PM
Zo'n klein landje en toch gaat bijna iedereen hetzelfde model maken.
Waarom praten die niet op voorhand met elkaar, of gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet.

Ik denk dat de reden vooral in dat laatste te zoeken is Peter. De Belgische markt is al zo klein en dan werken ze nog liever elkaar tegen dan samen te werken, triestige mentaliteit die hier heerst!
MC

doomslu

Ik ben het hier niet mee eens.
Doublures zijn voor iedereen spijtig. Men is zeer voorzichtig en probeert die vermijden.
Het is heus niet zo dat men mekaar steeds stokken in de wielen wil steken.
Doch, als fabrikant moet je ook voorzichtig zijn met aankondigingen. Dat begrijpen jullie toch wel?

In dit specifieke geval is er bovendien niets aan de hand: de ene brengt een kant-en-klaar model van de 91 voor 99% van de liefhebbers en de andere brengt een kit voor die andere 1%.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Ik blijf het toch jammer vinden dat er weer meer van hetzelfde wordt uitgebracht terwijl er nog zoveel materiaal is waar nog nooit een model van gemaakt is. Met het uitbrengen van doublures is niemand blij, maar toch gebeurt het de jongste jaren steeds vaker. Dan zou je op den duur toch gaan denken dat er meer aan de hand is dan een ongelukkig toeval. Maar ik spreek hier als particulier en niet als fabrikant, de interne keuken ken ik niet en wil ik ook niet kennen.
MC

marc goovaerts

Misschien kan er iemand hier een draadje beginnen met 'ontbrekend materiaal' ?
Dat zou dan als inspiratielijstje kunnen dienen voor de fabrikanten.
Voor N is het simpel: bijna alles. Maar voor HO is er al heel wat meer op de markt (al dan niet 'geweest')