Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

HLD91

Gestart door MARKLINRIJDER, 11 juli 2013, 22:34:38 PM

Peter

Staat een foto in de nieuwe MSM, met de info dat de uitlevering nog niet gepland is.
Persoonlijk (geen kritiek hoor David) vind ik dat het model nogal hoog op zijn wielen staat, in vergelijking met de talrijke foto's van het grote voorbeeld.
Bij het model van Jocadis had ik ook die indruk
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Dat was mij ook meteen opgevallen. Maar ik heb de indruk dat dit komt omdat het donor-onderstel te grote wielen heeft, waardoor het hele model op hoog water lijkt te staan. Wat ook opvalt is dat de cabine normaal een licht bol dak zou moeten hebben. Het model mist hierdoor de uitstraling en "smoelt" niet zoals we de HLR91 verwachten.

Maar ik vermoed dat dit allemaal onder de noemer 'prototype" te schuiven valt. Ik heb er vertrouwen in dat David dit allemaal onder controle heeft.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modèlisme

#137
IK krijg mijn foto niet geplaatst.
Waarom?
 

modèlisme

#138


Misschien is het nu gelukt?
Ik heb nog wat problemen met de wielen.
De juiste zijn niet te vinden. Ik heb dan maar 3D geprinte wielen eronder gezet, maar ik zoek nog steeds wielen ervoor.
Voor een vitrine model voldoen ze wel, maar niet voor een rijdend model.
Advies of ideeën  altijd welkom.
Er komen wel nog enkele onderdelen bij die met etswerk worden verkregen.
Maar dat is voor later.
 

FREMO e.V. - afd België

Is dit beter Paul,



Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Kris

Paul,
Is het een HO of een spoor nul model ?

De wielen zijn in werkelijkheid 920mm
In spoor nul 21mm. HO 10,5mm

Voor spoor nul 920mm = ongeveer 3'

Slaters
7836Y = 3' 0" = 914mm  disc wheel met een throw voor de drijfstang van 8" (203mm) , voor spoor nul moet dit voldoen ,

Kris

modèlisme

#141
Kris,
Dit is inderdaad een schaal O model, maar ik heb dit ook in schaal HO, ik ga ook eens proberen in schaal N.
Ik ben verdeler van Slater's en ik zal eens kijken in mijn gegevens.
Maar zeker al bedankt Kris voor je advies.
Paul.
Herman,
Kan je mij de gegevens bezorgen om een model op het forum te plaatsen.
Ik weet het ongeveer, vroeger heb ik foto's op het forum geplaatst, maar ik ben vergeten hoe.
Ik weet nog dat het met  [ ING ] ............... [ING] ging, maar ik denk dat er nog wat schuine lijnen bij moesten.
Paul.
 

SuSke

Citaat van: modèlisme op 08 februari 2014, 15:19:12 PM
...
Kan je mij de gegevens bezorgen om een model op het forum te plaatsen.
Ik weet het ongeveer, vroeger heb ik foto's op het forum geplaatst, maar ik ben vergeten hoe.
Ik weet nog dat het met  [ ING ] ............... [ING] ging, maar ik denk dat er nog wat schuine lijnen bij moesten.
Paul.

Paul, alles staat uitgelegd in dit draadje op het forum: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,811.0.html
succes
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modèlisme

#143
Ik denk dat het gelukt is.
Dit is de andere zijde van de reeks 91



Neen het lukt toch niet. Wat is er in hemels naam verkeerd aan mijn formule
 

vyncky

Citaat van: modèlisme op 08 februari 2014, 18:03:31 PM
Prachtig dat jullie mij willen helpen.
Maar met dit draadje ben ik geen bal.
Ik werk met foto's die ik langs mijn eigen site op het net breng en dat kan ik niet vinden in dit draadje.
Vroeger had ik van iemand de link gekregen, maar dat heb ik per ongeluk gewist.
Het ging volgens mij :
[ing] ...... [ing]. Ik denk dat ik er schuine strepen ( slach of back slach ) bij moest zetten, maar waar weet ik niet en hoeveel.
Ik ben 70 jaar en heb tijdens mijn studies geen pc's gezien.
Ik kan alleen maar tekenen met de pc en een eenvoudig emailtje maken.
Groetjes,
Paul.

Zo moet het paul ;)
[img]hier de link naar de foto[/img]

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

modèlisme

Bedankt Yannick, ik ga het onmiddellijk proberen.
Groetjes,
Paul.
 

modèlisme

Yannick het is gelukt.
Wat zo een schuin streepje kan doen hé.
In ieder geval hartelijk dank.
Als dank stuur ik je een weegtoestel in HO voor je baan.

Paul.
 

modèlisme

Yannick,
Bijgaande foto kan misschien helpen hoe je de weegschaal kan inplanten op je baan.
Het item is momenteel nog zeer exclusief.
Groetjes en veel plezier ermee.

 

vyncky

Paul,

Leuk, dat ik je heb kunnen helpen.
De weegbrug zal een mooi plaatsje krijgen (stond op het bouwlijstje ;) ), waarvoor dank!

Tot binnenkort!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

modèlisme

#149
Yannick,
De weegkolom is ingepakt en gaat maandag in de bus.
De werkelijke weegbrug heb ik reeds getekend, maar moet nog geëtst worden, Het laten etsen zal wel nog enkele maanden duren. Ik ben momenteel nog volop aan het tekenen en als die tekeningen klaar zijn wordt alles opgestuurd om te etsen. Maar ik denk wel dat je met plasticard er iets moois kan van maken
De weegkolom stuur ik je wel in HO. Vind je die mooi?
De weegkolom hoort misschien niet in het draadje van de 91, maar dat doet er toch niet toe hé.
Laat je mij weten als de weegkolom binnen is bij jou?

Wat denk je van de reeks 91. Die is reeds geprint in 3D in schaal O en HO? Waarschijnlijk zal ik in HO een motorisering ervoor laten ontwikkelen in Duitsland.

Groetjes,
Paul.