Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Athus-Meuse, Houyet in TPIII

Gestart door prulleman, 01 juli 2013, 16:19:18 PM

Jan-Theo

Hier nog enige uitleg i.v.m. de struiken, deze zijn gemaakt met enkele mooie stukjes zeeschuim. Eerst zijn ze met een spuitbus in licht bruine kleur gespoten. Vervolgens met een lijmspray, en bestrooid met strooipoeder Woodland scenics blended turf: green bleud T1349. Even een gaatje prikken met een priem in het landschap en met behulp van een pincet het struikje plaatsen.

Catje

Jan en Theo,

Ik volg uw draadje, en ben er stil van geworden. ???
Zoiets moois als jullie doen ontstaan.
In een woord schitterend. :)
Ik blijf dit draadje volgen.

Groeten,
Willy

vyncky

Bedankt voor de tips Theo!

Echt vakwerk!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

prulleman

ben gaan wandelen....




van boven op het wandelpad wat fotokes gemaakt, kwam toevallig iets van TSP door ;D

Binco


prulleman

Ondertussen heeft Theo rustig doorgewerkt. De koninklijke halte is klaar en stilaan ingekleed







TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

fantastische sfeer! Doe zo verder  :D !

toch 'n paar vraagjes waar ik interesse in heb :)
- voor de scenery, wat heb je gebruikt van materialen, turf van woodland en zeeschuim?
-met het bekijken van je foto's uit december vindt ik die slingering in het spoor wel geslaagd. Welke radius heb je hiervoor gebruikt ? Of een richtlijn van de afstand, als het geen radius heeft :p.

Ik kijk volg ongeduld uit naar het volgende gedeelte van je baan!

yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steam.N

Zeeeeer mooi !
Zowel de halte, de brug, de natuur: het past erg goed bij mekaar !
Sfeer volop !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stieven76


Absoluut zeer mooi gedaan!
Net als Yannick vraag ik me wel af welke groensel materialen je gebruikt. Daar loop ik op de moment bij mij een beetje mee vast. Ervaring noemen ze dat  ;D  Weten wanneer en vooral welke materialen je moet gebruiken...

Gerolf

Hele mooie foto's van een heel mooi gebouwd stuk baan  :P  :P  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

prulleman

Op de vragen over scenery zal Theo wel reageren. Wat betreft de boogstraal van de sporen. Ik ga NOOIT onder de 60cm (normaalspoor). Onze klimspiraal heeft een straal van 7Ocm. in de  slingering zal dat ietsje meer zijn.



hier zie de slingering van het spoor goed


vyncky

Jan,

Bedankt voor de info. Het was ongeveer de groote orde dat ik vermoedde. Mijn dubbelsporige klimspiraal heeft ook een minimum radius van 60cm (binnenste spoor) Alleen heeft er nog geen trein door gereden  :P .

Trouwens een leuke sleep Fd'tjes!


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)